Toon posts:

[nview] Positie v.d. monitoren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende.
Heb dus dual monitor en toen ik met 2 kaarten werkte kon ik gewoon in de windows instellingen de plaats van de monitor instellen. (monitor 2 links van 1) In dat geval is je primaire monitor de rechter en word je bureau blad naar links uit gebreid.

Nu heb ik een GF4 Ti4200 met dual VGA en nu wil ik het zelfde. Krijg dus wel beeld op die andere monitor maar kan nergens de plaats van de tweede monitor instellen.

Weet iemand hoe dit wel mogelijk is.

systeem:
windows 2000 (sp3)
43.51 drivers

al vast bedankt.

ps. Bespaar je het typewerk met: Dan zet je je monitor toch aan de andere kant neer. Want dat gaat gewoon niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 10:37 ]

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:16

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Je kunt toch zo'n monitor in zo'n venster verplaatsen naar de andere kant? :?

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Verwijderd

je kan t toch aanpassen bij de: "beeldscherm eigenschappen"? (of snap ik de vraag nu verkeerd ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat gaat dus niet. Teminste zou niet weten hoe.
Het probleem is namelijk dat windows hem als één monitor ziet. Alleen Nview heeft door dat het 2 monitoren zijn. (net zoals dat gaat met de tv). Maar hoe je het daar kan veranderen??

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 10:41

NBK

Weercam-Avatar

Dat moet je kunnen veranderen door je instelling te veranden, je kunt kiezen uit clone, horizontal iets en vertical iets en je kunt ook nog ergens een vinkje zetten bij de juiste monitor dat dat je primaire monitor is...met de oude drivers kon je letterlijk met het monitor'tje in het instellings venster slepen. Ik weet niet of dat met de nieuwste drivers ook nog kan.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Verwijderd

Topicstarter
Het klopt dat je je monitor als primair kan instellen. Maar dan zit ik dus op mijn eigenlijke 2de monitor als primaire monitor te werken. Is ook niet echt prettig.
Wat ook kan is de optie dualview aanzetten waarbij je windows het laat regelen en dan kan je dus weer zoals dat gaat bij 2 videokaarten de monitoren slepen. Maar in dat geval kan je dus niet meer gebruik maken van Nview voor bv tv. En dat wil ik toch ook niet kwijt. En voor die optie moest ik 2x reboten en daar word je ook een beetje gek van.

Verwijderd

Ik weet niet of de 43.51 drivers die optie nog hebben, maar ik heb met de 40.41 drivers op m'n Elsa Gladiac 511Twin (GF2-MX400 met 2xDSub) een optie om beide uitgangen apart aan te sturen.

Windows zal dan beide uitgangen als een aparte kaart detecteren, zodat je verschillende resoluties en refreshrates in kan stellen (en dus ook je monitor kan verslepen) net als met twee fysiek losse kaarten.

De optie die je dan in moet schakelen staat bij de instellingen van de Nvidia Drivers onder 'Desktop Utilities' -> 'Treat multiple outputs on an (<--tikfout van nVidia :P ) nView-capable board as separate display devices'

Nadeel is wel dat je alleen op 't primaire display hardwarematige versnelling hebt.

Verwijderd

Topicstarter
dat is denk ik de zelfde optie als dat ik hier boven beschreef. Die dualview. Maar dat is niet precies wat ik zoek omdat je dan gezeur heb met je tv-out

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 21:49

nIghtorius

Poef!

ga na de nView instellingen en schakel de optie iets (Dualview) in. en druk op toepassen (2e monitor wordt dan zwart (uit dus)). druk op OK en dubbelklik op de tweede monitor (via windows beeldschermeigenschappen) en activeer het en selecteer "breid windows desktop uit op deze monitor" als het goed is, moet het verspreid zijn over twee beeldschermen (en deze kun je dan wel verslepen).

zo gaat het bij mij in iedergeval (Ti4200 dets 43.45)..
Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 14:30:
'Treat multiple outputs on an (<--tikfout van nVidia :P ) nView-capable board as separate display devices'
offtopic:
als we toch kinderachtig gaan doen :P...

Je zegt wel mooi dat het een tikfout is, maar die n na de a is wel juist. omdat nView uitgesproken wordt als enView.. omdat de uitspraak met een klinker begint moet er een n achter de a. als je dit niet wilt geloven ga dan ffies google na :*) :*) :*)

[ Voor 60% gewijzigd door nIghtorius op 10-05-2003 02:23 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Topicstarter
Als jij dan kinderachtig gaat doen dan doe ik ook ff mee.
Als je mijn 2 post hier boven had gelezen had je gezien dat dat niet precies is wat ik zoek omdat je dan telkens moet reboten als je dan weer wisselt tussen dual-view of als je je tv-out via Nview wil gebruiken.

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

vreemd.. ik hoef helemaal niet te rebooten als ik m'n TV out ga gebruiken. het enigste wat ik hoef te doen is de 2e monitor ontkoppelen (vga stekker eruit) de TV aansluiten en naar de "Device Selection" gaan en op de "Detect Displays" knop in te drukken. die grafische kaart zal dan de TV zien en dat gaan gebruiken ipv de 2e monitor. (in iedergeval is dit wel bij mij zo).

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:16
Waar hebje het over dat tv-out niet goed gaat als je extended desktop gebruikt? Bij mij alles in orde hoor, geen reboot nodig ofzo....

[edit] oh wacht even je wilt nview niet kwijt bij je tv-out, waarom is mij niet duidelijk, maarja jouw keus. Alleen kan je het dan wel vergeten wat jij wilt.

En reactie op nightorius: wat een omslachtig gedoe man, bij mij zitten de 2 monitoren en de tv out jacket constant aangesloten, en ik hoef malleen maar naar device selection van me sec. monitor te gaan en tv te kiezen ;) Op het moment dat ik op ok druk schakelt me secondaire monitor uit en gelijktijdig slaat me tv aan (althans het kanaal krijgt beeld).

[ Voor 79% gewijzigd door Sjah op 10-05-2003 14:05 ]

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

weet ik.. maar ik sleep m'n compu naar de TV (en op dat moment als me compu niet op de TV is aangesloten detecteert ie ook geen TV... :))

Pagina: 1