[DVD] Philips 622 heat probs

Pagina: 1
Acties:

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-03 13:57

Willem2

Ω is futile

Topicstarter
Mijn DVD speler (Standalone) is nu zo'n 1.5 jaar oud en begint kuren te vertonen.
Na +/- 1 uur spelen, wordt iets dusdanig warm dat hij ophoudt met spelen.
Hij zegt 'No Disc' en stopt ermee.
Als ik de deksel eraf haal, stopt hij gewoon met draaien als het foutgaat.
Als ik hem dan 30/60 minuten uit laat staan kan ik weer verder kijken.

Nu heb ik ff lopen voelen in de speler, en onderstaande chip wordt enorm heet:

Afbeeldingslocatie: http://www.vddh.com/pix/dvd622.jpg

Nu vraag ik mij 2 dingen af:

1 - zijn er meer mensen met een Philips speler die dit probleem hebben (kan niets vinden op internet nl)?
2 - standaard zit er 1 jaar garantie op zulke spullen; maar mag je niet verwachten van een DVD speler van 700 gulden (dit kostte hij mij toen hij uitkwam!) dat hij langer mee gaat dan 1.5 jaar? Kan ik Philips hierop aanspreken of is dit bij voorbaat een verloren zaak?

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• pinodambini
  • Laatst online: 23:49

pinodambini

Dr. Z. Vago

Denk dat je zelfs tot 3 jaar nog kans maakt om garantie te krijgen (bij de winkel!!)
Bel anders de consumentenbond op, deze kunnen je precies vertellen hoe het gaat. Maar garantie heb je in ieder geval nog. :)

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit is een bekend probleem met de Philips DVD 622 players. Alleen vind ik het vaag dat jij er pas na 1,5 jaar last van hebt? Iig heb ik een tijdje geleden ergens een uitgebreide beschrijving over dit probleem gelezen. Ik kan mij alleen niet voor de geest halen waar dit precies was. Via een snelle zoekactie kom ik dit op google tegen:
Bad Points:
Very sketchy manual, DVD 622 freezes and locks when playing VCD`s/S-VCD`s. Philips, not interested in the problem. Bad chips and software problem.
Ik zou gewoon Philips bellen en hun erop aanspreken. Ik neem toch aan dat ze je wel een oplossing kunnen bieden!

Verwijderd

met de nieuwe (europese) garantieregelingen krijg je hier nog wel garantie op. Even simpel gezegd ga je er van uit dat een apparaat van toendertijd 700 gulden langer dan 1,5 jaar mee gaat. Dit moet binnen de garantie vallen.

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Topicstarter
hmm, nou, dan zal ik maar eens bij Philips aan de bel gaan trekken.
Is die 'nieuwe Europese garantieregeling' ook van toepassing op apparaten die voor de invoering daarvan zijn aangeschaft?

Het probleem van lockups/freezes bij (S)VCD's had ik in het begin idd last van; maar dat probleem is verholpen door een firmware update.

Probleem is dus dat het loopwerk er gewoon mee stopt.

'Bad chips' klinkt dus erg waarschijnlijk in de oren! :)

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:36

JWO

anders is het misschien nog een optie om een heatsinke en/of fan in de bouwen ?

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Topicstarter
Vanmiddag Philips aan te telefoon gehad, en die denken dat het met software te maken heeft. Ik krijg nu een cd met de laatste firmware versie opgestuurd.
Op zich wel netjes, maar ik heb een sterk vermoeden dat het probleem in de hardware zit en niet in de software; als het software was had ik er vanaf dag 1 last van moeten hebben, right?

Philips zelf gaat ervan uit dat een (standalone) DVD speler zo'n 6 jaar behoort mee te gaan.

Nu was ik vanmiddag in een AV-zaak, en die vertelden mij dat hoewel de nieuwe Europese wet heel leuk klinkt, ik als gebruiker moet aantonen dat ik het apparaat 'normaal' heb gebruikt.
Dat was volgens hun de reden waarom zulk soort dingen na het verlopen van de garantie vaak stuk liep...
Zou zelf niet weten hoe ik dat kan aantonen; gemiddeld heb ik 1 a 2 films per week gekeken denk ik; maar dat is geen bewijs natuurlijk...

• pinodambini
  • Laatst online: 23:49

pinodambini

Dr. Z. Vago

Hoef je niet aan te tonen. Zolang het apparaat er netjes uitziet (dus niet mee gegooid e.d. ;) ) moeten ze je gewoon garantie geven.
Pagina: 1