Hallo,
ik heb op een Debian machine exim geconfigureerd voor gebruik met smartlist. De director ziet er zo uit.
Alleen: lokaal gegenereerde error messages freezen in mijn queue. Terwijl, als ik met exim een verfiy doe op bron (Mailer-Daemon@mijndomein.nl) en bestemmeling (mijnlijst-request@mijndomein.nl), dan selecteert ie deze director wél. De queue bevat:
Het lijkt erop alsof de mail gewoon niet langs deze director komt (alleen de standaard realuser-director gaat er nog aan vooraf) maar ik kan niet vinden waarom. Iemand een idee?
Update: Het probleem kan herleid worden naar het feit dat bounces een leeg from-veld bevatten. Dus mijn 'senders'-veld blokeert dat nu. Ik zou dus lege zenders ook moeten accepteren. Nu zal me dat waarschijnlijk wel lukken, maar het lijkt me niet netjes.
ik heb op een Debian machine exim geconfigureerd voor gebruik met smartlist. De director ziet er zo uit.
code:
Deze director stuurt lokale submissions naar smartlist (list_transport doet een pipe) en bouncet submissions van buitenaf.1
2
3
4
5
6
7
8
| list_directory:
driver = smartuser
suffix = -*
suffix_optional
domains = mijndomein.nl
senders = *@mijndomein.nl
require_files = /var/list/${local_part}/rc.init
transport = list_transport |
Alleen: lokaal gegenereerde error messages freezen in mijn queue. Terwijl, als ik met exim een verfiy doe op bron (Mailer-Daemon@mijndomein.nl) en bestemmeling (mijnlijst-request@mijndomein.nl), dan selecteert ie deze director wél. De queue bevat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| [...]
169P Received: from mail by mijndomein.nl with local (Exim 3.35 #1 (Debian))
id 19Dmw7-0001NR-00
for <mijnlijst-request@mijndomein.nl>; Thu, 08 May 2003 17:03:55 +0200
049 X-Failed-Recipients: GrimaceOfDespair@anderdomein.be
061F From: Mail Delivery System <Mailer-Daemon@mijndomein.nl>
036T To: mijnlijst-request@mijndomein.nl
[...] |
Het lijkt erop alsof de mail gewoon niet langs deze director komt (alleen de standaard realuser-director gaat er nog aan vooraf) maar ik kan niet vinden waarom. Iemand een idee?
[ Voor 14% gewijzigd door GrimaceODespair op 09-05-2003 12:42 ]
Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be