Toon posts:

problemen downloaden (en surfen)na vervangen mobo*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het installeren van mijn nieuwe Asus P4S8X-X moederbord kreeg ik mijn on board LAN met geen mogelijkheid geinstalleerd. (enabled in BIOS, groen lampje band bij ingang stekkertje,WinXP geeft aan dat ie goed geinstalleerd is) Chello gebeld, hoop geouwehoerd, advies: "koop nieuwe netwerkkaart". Ik verontwaardigd, van verbazing kijkend toen mijn oude 3Com PCI netwerkkaart het wel deed. Echter nu een ander zeer irritant probleem:

Ik werk dus nu met de 3com PCI netwerkkaart. OK, heb gelukkig weer internet, maar het lijkt nu wel of mijn verbinding hapert. Tijdens het surfen merk ik hier niet zoveel van, alleen het laden van pagina's duurt soms langer. Het "echte" bewijs hiervoor kreeg ik toen ik de laatste LAN drivers van de Asus FTP wou downloaden, na een paar seconden hangt de download gewoon, waardoor ik hem moet annuleren. Dit gebeurd nu altijd als ik files moet downloaden, na een tijdje stopt ie gewoon met binnenhalen van gegevens. Ook bij kazaa krijg ik nu veel minder zoekresultaten, en duurt het langer voor deze resultaten komen. Bij chelloo.com twee andere DNS'en gevonden, ingesteld (IE 6.0), geen verbetering. Bij deze site de speedtest gedaan, duurt ook een eeuwigheid (blijft gewoon hangen dus), dus ook geannuleerd.

Omdat ik hier op een forum ben waar HEEL veel moederborden denk ik geinstalleerd worden, moet iemand hetzelfde probleem als mij gehad hebben. (mijn vriendin heeft dit probleem ook na upgraden naar IE 6).

Mijn vraag aan jullie is: wie heeft dit gehad en weet hoe dit opgelost kan worden?
Wat kan het probleem met de on-board LAN zijn? nieuw moederbord dus....?

Thanx!!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 11:06 ]

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:42

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Je kan windows opnieuw installeren, als het dan nog niet werkt schakel je gewoon die onboard netwerkkaart uit, prik er die 3com in en gaan :)

Beetje onzin om dan een nieuw mobo te halen lijkt me dan :/

Tweakers Discord

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Je moederbord zou ik gewoon laten zitten. Je kunt je 3Com er gewoon inhangen en daarna WindowsXP opnieuw installeren. Deze pakt normaal gesproken de 3Com kaarten automatisch. Je kunt dan daarna nog even de trail versie van Windows System Optimizer downloaden en hiermee een aantal veranderingen in Windows XP aanbrengen als het op Internet verbindingen aankomt. Je snelheid wordt standaard in Windows vertraagd, deze instelling kun je met dit programma weg halen. Op die manier wordt de volledige beschikbare bandbreedte gebruikt.

Succes ermee!

Profile

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Wat een beetje onduidelijk is:
Werk je op dit moment met de 3Com, of met je onboard kaart?
Indien je met die 3Com werkt, heb je dan de onboard wel weer uitgeschakeld, anders zit daar wellicht een conflict (hetzij hardwarematig, hetzij softwarematig).
Bij het installeren van een nieuw mobo zou ik er zelf sowieso voor kiezen om een herinstallatie van Windows te doen, i.v.m. chipsetdrivers etc.
Over die dingen gesproken, ik neem aan dat je wel de met het mobo meegeleverde chipset drivers hebt geinstalleerd? Zo niet, probeer dat eerst nog eens ff, wil ook nog wel eens een stukkie schelen.

Verwijderd

Topicstarter
Win XP opnieuw installeren? wordt al eng bij de gedachte.... Hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken? Eerst uninstallen, of gewoon erover? Ik werk nu trouwens met de 3com, en er de on-board LAN is uitgeschakeld ja...

• DEvRV
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:10
Euh, gewoon partitie weghalen met XP cdrom bij booten?!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Ik zou nog eens proberen om zowel in normal modus als in veilig modus. Al je Netwerkhardware weg te flikkeren. Dan opnieuw opstarten en van de site van zowel 3com als Asus de laatste netwerkkaart drivers te vinden.

Dan moet het namelijk al goed zijn. Gaat toch geen windows opnieuw installeren omdat je nic het niet doet :?

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op 09 mei 2003 @ 11:04:
Win XP opnieuw installeren? wordt al eng bij de gedachte.... Hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken? Eerst uninstallen, of gewoon erover? Ik werk nu trouwens met de 3com, en er de on-board LAN is uitgeschakeld ja...
Zorgen dat je back-ups maakt van belangrijke bestanden. Brand ze op cd of zo. Stop gewoon je WinXP cd in je drive en start je pc opnieuw op. Kijk dan eventueel in je bios of je pc van cd-rom zal booten als eerste en verander dit wanneer nodig. Nu start je van je cd. Laat alles lekker uitlopen, ga daarna akkoord met de overeenkomst en lees goed hoe je een partitie moet verwijderen. Verwijder die van WinXP als je er meer hebt en laat hem daarna hierop weer installeren. Laat je schijf formatten als FAT of NTFS (ik raad NTFS aan) en wacht totdat dit helemaal is doorlopen. De setup kopieert de nodige bestanden naar de schijf en de pc zal opnieuw starten. De installatie zal hierna tevoorschijn komen. Doorloop deze en je hebt een vers systeem ;)

Profile

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Heb je wel verbinding tussen je ob-NIC en je modem ??
Lijkt mij een DHCP-probleem ivm een veranderd MAC-adres. Probeer eens knoppix te booten (Linux vanaf CD, zit deze maand oerigens ook bij de C'T-magazine) en geef je ob_NIC het MAC-adres van je ouwe 3COM. Loopt 't dan nog niet, dan heb je idd weinig andere keus dan je ob uit te schakelen en je 3COM erin te doen.

P.S.
Ik neem aan dat je ook wel even getest hebt op 10Mbps/HDX ;)

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

-> Help Help!!!!!!! <-
titel edit

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Ja, mijn ob-NIC heeft gewoon verbinding, en 5de lampje com21 brand ook gewoon. Half Duplex nog niet geprobeerd. Wat is knoppix booten en waar is dit voor? Ik dacht trouwens ook dat na zes uur uit te staan (com21 modem) je sowieso een nieuw MAC adres kreeg. Dan zou de nieuwe On-board NIC toch geen probleem moeten zijn?

---------------------
Quote: "Dan opnieuw opstarten en van de site van zowel 3com als Asus de laatste netwerkkaart drivers te vinden"
--------------------

Dit kan dus niet, want het downloaden blijft hangen na een paar seconden.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 14:09 ]

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Kijk eens in je task manager. Ik had een laptop met vergelijkbare problemen, er bleek een videokaart driver continu 100% van de CPU te snoepen. Misschien heb jij een probleem wat hierop lijkt.

Ik zou zowiezo proberen om netwerk drivers (en wellicht andere) te uninstallen en de laatste versies te installeren.

Desnoods in safe mode met netwerk support opstarten en dan downloaden. Of gewoon bij een vriend downloaden.

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-08 11:31

antimute

Developer

Je zit bij chello?? Mn broertje had dit probleem ook, hij moest beslist de nic die je van chello erbij krijgt gebruiken. Anders had ie geen internet. Security op MAC-adres dus. 8)7 Die traagheid is dus waarscijnlik een conflict met hardware of een service die cpu-tijd vreet.

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, "alleen onze NIC, anders geen internet"..... lijkt verdomd veel op M$oft praktijken.... (alleen is het bij MS opzet, en bij chello .....euh, jah, wat eigenlijk?) In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties, mocht er iemand nog een momentje van verlichting hebben, dan hoor ik graag zijn/haar reactie. Ik ga thuis even het een en ander proberen...
Pagina: 1