Toon posts:

Opstartlogo van Windows=welk bestand?

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag is Windows (98 SE) gecrasht. Een zwarte dag in de korten (1 maand!!) geschiedenis van mijn PC.
Om mijn woede tov Micro$choft af te reageren wil ik het opstartlogo van Windows aanpassen. Alleen weet ik niet waar het staat. Vroeger was het gewoon logo.sys maar nu niet meer. De afsluitlogo's heb ik wel al aangepast, maar doordag er nog nix is geïnstalleerd sluit mijn PC te snel af en zie je ze niet.

• Bats
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-07 10:54
Het is logos.sys en die staat gewoon in je windows directory anders moet je hem ff zichtbaar maken

Mzzl Bats

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is niet logos.sys. Dat is het logo wat je ziet als je de PC kunt uitzetten ...

Verwijderd

logo.sys = opstartscherm
logow.sys = "Windows is bezig met afsluiten"-scherm
logos.sys = "U kunt nu de computer uitzetten"-scherm

Knutsel er maar op los! :Y)

Verwijderd

mocht het met de tip van TheCore niet lukken: system mechanic stelt je in staat om al die zooi aan te passen.
www.iolo.com

Verwijderd

Topicstarter
En waar staat logo.sys?
Ik kan het echt niet vinden! :'(
Ik wil echt dat :r opstartscherm veranderen!:P

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Het opstartscherm zit ook hard-coded in IO.SYS. Als LOGO.SYS niet bestaat, pakt hij het opstartscherm in IO.SYS. Daar valt helaas niet veel aan te editen. Nou ja het kan wel, maar een foutje is zo gemaakt en dan boot je niet meer :o

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Topicstarter
Kut!
Dan maar met een apart programma...

Verwijderd

- bitmapje maken (320x400): logo.bmp
- extensie wijzigen in sys en zetten onder c:\ of onder c:\Windows *

* 'k weet niet meer juist of logo.sys onder c:\ of onder c:\Windows moet komen te staan

Try it! :)

Verwijderd

logo.sys staat toch in de root en logos.sys en logow.sys staan volgens mij in de \windows\ dir.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik wil eerst het originele logo aanpassen.
Kan iemand me dat logo mailen of zo? Of posten?

• Klont
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07-2021

Klont

Destroyer of words

Het originele logo ben ik ooit wel ergens tegengekomen, maar als je dat aanpast is volgens mij de animatiebalk meteen weg.

Zoek eens op LogoMania op www.zdnet.com, dat was voor mij een fantastische logo-editor.
Pagina: 1