[php] check of pagina helemaal geladen is

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag dat als een pagina helemaal geladen is dat er dan een tellertje omhoog gaat. Ik heb hier al zitten zoeken en op het web.... maar vind weinig relevante links.

Het is bedoeld voor een banner. Op het moment dat je op de banner klikt, wordt mijn php script geladen die de desbetreffende pagina weergeeft en een teller verhoogt als die pagina helemaal geladen is.

Ik weet dat er veel standaard adserver pakketen zijn maar ik moet het zelf maken. Ik heb al in zo'n pakket zitten snuffelen (open source) maar kwam er niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is javascript geen betere oplossing voor een loadbar? (of begrijp ik je vraagstelling nu verkeerd?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wustenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-07 13:36
Waarom als de pagina helemaal geladen is en niet daarvoor, gewoon zoiets als:
<php>
$db->Execute("UPDATE tellers SET teller=(teller+1) WHERE id=" . $id;
Header("Location: http://www.sponsor.nl");
</php>

Of denk ik nou te simpel?? Het gaat er toch om hoe vaak op de banner geklikt word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee dat moet ook bijhouden maar ook hoe vaak hij echt bekeken wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dat gewoon een teller mbv mysql ofzow??
Kan je dan niet gewoon onderaan je script doen dat ie die teller met 1 verhoogd???
dus dan heeft ie de hele pagina geparst en dan met 1 verhogen.

of is het meer de bedoeling dat ie met 1 verhoogd word op het moment dat de hele pagina op het scherm van de bezoekers staat.
dus dat ie naar de pagina gaat, hij ziet hem, en dan moet 1 verhogen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok nou je kan dus ook die pagina laden, dan met javascript een andere pagina laden die al dan niet zichtbaar is als dat kan. en die pagina die dan geladen word doet niets meer dan de teller met 1 verhogen

dus:
er word op de banner geklikt, de pagina word geladen en bij de bezoeker getoond.
dan op die pagina een javascript laten starten die jou script aanroept die ervoor zorgt dan de teller verhoogd word

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dus dat ie naar de pagina gaat, hij ziet hem, en dan moet 1 verhogen??
Juist dat wil ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 09:22:
ok nou je kan dus ook die pagina laden, dan met javascript een andere pagina laden die al dan niet zichtbaar is als dat kan. en die pagina die dan geladen word doet niets meer dan de teller met 1 verhogen
je bedoelt in de onload linken naar een pagina die de teller verhoogt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja zoiets ja. en dat kan je met javascript maybe ook wel doen na bijv 10 sec zodat je weet dat die pagina echt bekeken is.
Mn kennes van javascript is niet veel maarre dit moet wel mogelijk zijn denk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt.. reuze bedankt

code:
1
<BODY BGCOLOR=WHITE onLoad="window.location='ad.php'">

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok dan :-)