Toon posts:

tv out op de videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb even een vraag of hoe ik het voor mekaar krijg om beeld op me tv te krijgen via de tv out op de videokaart. kan iemand me het mischien uit leggen? of een link geven??? thanks!!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 14:15

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Eigenschappen voor beeldscherm > Instellingen > Geavanceerd > Weergave (als Je ATI) hebt / Nview (als je Nvidia hebt) Is een redelijk basic vraagje, volgende keer ff de search gebruiken :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Verwijderd

rmb op je desktop, properties, settings, advanced

/me laat is

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 09:11 ]

Verwijderd

Het juiste stekkertje tussen TV en videokaart werkt ook. Use the Composit

Verwijderd

Even de manual lezen, en als je die niet hebt op de site van de fabrikant staat 99% van de gevallen omschreven hoe.
En met alleen deze info kan niemand wat.
Welk merk, Welk type uitgang, wel of geen kabeltjes aanwezig, etc....

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb dat al gedaan want zo snugger was ik nog wel hehehe maar het wil niet helemaal lukken....

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

De grote tv-out FAQ

Dat vind je allemaal hier

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 mei 2003 @ 09:13:
ja ik heb dat al gedaan want zo snugger was ik nog wel hehehe maar het wil niet helemaal lukken....
als dat niet lukt ben ik erg benieuwd welke videokaart je hebt.

Verwijderd

Topicstarter
aight aight thanks

Verwijderd

Topicstarter
ik kreeg wle beeld maar zwart wit...ik had hem dus als 2e monitor laten herkennen....maar of dat goed is weet ik niet :S maar ik ga even die link checken.. :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 mei 2003 @ 09:16:
ik kreeg wle beeld maar zwart wit...ik had hem dus als 2e monitor laten herkennen....maar of dat goed is weet ik niet :S maar ik ga even die link checken.. :D
ga dan eens control-f-en op ntsc of pal

Verwijderd

Topicstarter
dat had ik ook al gedana...maar staa wel goed..en heb ze allebei geprobeerd

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-08 21:53
Als je zwart wit beeld krijgt, moet je ff controleren of je hem op pal of op die andere hebt staan... (lijkt op ntfs..., kan er niet op komen).
hmmzzz... lezen... 't is nog vroeg 8)7

Al deze problemen worden ook toegelicht in de FAQ... Daar moet je toch echt ff wat beter in zoeken denk ik.

[ Voor 58% gewijzigd door born2tweak op 09-05-2003 10:46 ]

Verwijderd

ntsc :)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 20:33

voodooless

Sound is no voodoo!

Als je zwart wit beeld heb, heb je waarschijnlijk S-video gebruikt. Ik gok dat het met Composite wel in kleur komt. Dit ligt aan de foute samenstelling van het S-video signaal van sommige TV-encoder chips. Sommige TV doen het, sommige niet.

Een lange S-video kabel help ook is mijn ervaring (> 3m), maar dan krijg je weer meer storing en kun je toch beter Composite gebruiken.

[ Voor 23% gewijzigd door voodooless op 09-05-2003 10:47 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Welke TV zit er op aangesloten ??

Verder is dit natuurlijk erg handig om door te lezen: Uit De Grote tv-out FAQ, Help, ik krijg alleen maar zwart/wit beeld...
Weet je zeker dat je de juiste kabel gebruikt ?

Sommige tv's ondersteunen geen SCART (RGB) en/of S-Video (S-VHS), maar alleen compositesignaal. In de handleiding van je televisie vind je hier informatie over, als je geen handleiding (meer) hebt kun je in de meeste gevallen de specificaties van je tv wel op het internet vinden.

In dit geval kun je dus geen S-Video-kabel gebruiken !

Je zult een andere kabel moeten kopen/maken. Om het even uit te proberen kun je gewoon een audiokabel tussen je tv en de pc hangen, dit zal waarschijnlijk niet zulke beste kwaliteit zijn, maar je kunt het ermee wel goed uitproberen ermee zonder een kabel te hoeven kopen. Sommige mensen zeggen dat je uiteindelijk
zelfs best met een (goede) audiokabel uit de voeten kunt !

Heb je alleen een S-Video uitgang dan kun je een verloopstukje kopen of zelf maken. Het is vrij simpel om een verloopstukje te maken :

Mensen met een Conexant tv-out chip hebben geluk en hoeven niet veel te solderen:
Meer staat in de FAQ

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:29
't topic is al een aantal malen genoemd, maar hiervoor is speciaal een faq opgezet: De grote tv-out FAQ

Lees dat eens aandachtig door, dan kom je er wel uit :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.