Toon posts:

[dvd writer] uprade dilema

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ok straks krijg ik een opknap pc uit logeren.het betreft een celeron van net boven de 600 mhz. volgens mij van het befaamde kwaliteitsmerk Compraq :P....

Ik ga het beestje een beetje opknappen, zoals meer geheugen, sneller en groter schijfje, geforce mx kaartje drin, xp prof erop lijkt ie weer als nieuw.

Nu wil het baasje van de compraq graag dvd's gaan schrijven.....ik heb al aangegeven dat dat misschien wel wat hoog gegrepen is voor het beestje...vooral omdat ik hem die sony 4 speed alles vreter heb aangeraden

wat is zo'n beetje het minimum voor het schrijven van dvd's???

of moet ik gaan voor een nieuw mobotje met ddr en een >1ghz processor (amdXP 1800 ofzo????)

wat is wijs??

geen dvd en de betreffende mijnheer gewoon laten genieten van wat ie heeft of hem een systeem door ze strot duwen wat 99% van zijn cycles staat te nixen

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Hier komt dit topic beter tot zijn recht want dit heeft niets met Audio, Video en HiFi te maken.

Upgraden van deze Compaq zet volgens mij trouwens weinig zoden aan de dijk om maar vast af te trappen voor dit topic wordt verplaatst.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
de hoofdvraag betreft een dvd writer en de minimale systeemspecs...ik dacht dat het wel hier thuis zou horen....sorry

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

[/nag-modus/]
En die twee fouten in de titel maar niet vergeten?

uprade moet zijn upGrade en dilema is natuurlijk dilemma...

[/end nag-modus/]

Maar goed...
Een gemiddeld tweaker zoekt zelf uit wat de specs en minimale systeem eisen zijn van, in dit geval, een DVD schrijver en trekt vervolgens daar zijn conclusies uit.
Een search via bv Google kan nogal gegevens opleveren.

Je hebt een redelijk licht systeem en het is ook nog maar de vraag of je een ATA100 controller hebt. In dat geval zou ik gaan voor een minder snelle brander.
En tijdens het branden ervoor zorgdragen dat je processor zo min mogelijk te doen heeft (schermbeveiliging uit e.d.).

Nogmaals, zoek bij de brander die je wilt de specs en ga van daar uit verder...

We have just one world, but we live in different ones...

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:18

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Check www.sony.com bij de systeemeisen van de dru-500ax dvd brander. Dat had je zelf ook kunnen opzoeken dus.

Van de sony site:

System Requirements:
Pentium III 400 Mhz or faster (or equivalent) CPU minimum. Pentium III 800 MHz or faster (or equivalent) CPU is recommended for real time video authoring/editing, 64 MB of RAM (128 MB or more is recommended), and 1 GB of free hard disc drive space.
OS: Windows 98SE/2000, ME, and XP Home and Professional

Volgende keer graag zelf eerst zoeken. :X

[ Voor 66% gewijzigd door Bor op 09-05-2003 10:11 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Bor_de_Wollef schreef op 09 May 2003 @ 10:03:
Check www.sony.com bij de systeemeisen van de dru-500ax dvd brander. Dat had je zelf ook kunnen opzoeken dus.

Van de sony site:

System Requirements:
Pentium III 400 Mhz or faster (or equivalent) CPU minimum. Pentium III 800 MHz or faster (or equivalent) CPU is recommended for real time video authoring/editing, 64 MB of RAM (128 MB or more is recommended), and 1 GB of free hard disc drive space.
OS: Windows 98SE/2000, ME, and XP Home and Professional

Volgende keer graag zelf eerst zoeken. :X
Kijk, dat zeg ik... *grin*

We have just one world, but we live in different ones...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:44

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah, dit is wel duidelijk. Overigens mag dat ook wel iets vriendelijke gebracht worden :o. Een beetje normaal snel systeem kan dus gewoon cd's branden.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.