nep sms

Pagina: 1
Acties:
  • 265 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Er is na die pest telefoonservice nu ook een internetsite die nepsmsjes aanbiedt. Dat zag ik net op TV, en omdat ik wilde weten hoe ze dat dachten te doen ivm de afzenders.....

En ja hoor die faken ze!!! dus iemand kan in mijn naam de meest gore en laffe smsjes sturen :r
Dat kan toch nooit legaal zijn? Ik weet in elk geval wel dat als men mij zo iets zou flikken dat ik echt zou proberen om dat bedrijf dat ook totaal naar de kloten te helpen. (Juridisch dan he ;) )

Iemand al ervaring met dit gedoe gehad?

Site is : www.nepsms.nl en nee er staat nergens wie er achter zitten :( Alleen een mailadres.

/edit trouwens hoe controleren ze of het telefoonnumer dat ik opgeef voor de facturering wel echt van mij is??

[ Voor 9% gewijzigd door ArthurMorgan op 09-05-2003 01:43 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
Rights restricted by copyright. See
   http://www.domain-registry.nl/whois.php

Domain name:
      nepsms.nl (next domain)

Status: active

Registrant:
      Byteplanet.com B.V.
      Albert Plesmanweg 57
      3088 GB  ROTTERDAM
      Netherlands

Domicile:
      N/A

Committed to ADR: no

Administrative contact:
      A. Dirksen
      +31 102944020
      postmaster@hitcharts.nl

Registrar:
      Byteplanet.com B.V.
      Baarnsche dijk 19 
      3741 LP  BAARN
      Netherlands

Technical contact:
      M.H. van Horik
      +31 35 5485080
      info@byteplanet.com

Domain nameservers:
      nsa.tintel.com       212.29.166.1
      nsb.tintel.com       212.29.167.254

Date first registered: 27-08-2002
   Record last updated: 27-08-2002
   Record maintained by: NL Domain Registry

mijn T.net systeemspecspagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ja ok dat is waar, maar ik vind het belachelijk dat dat soort info niet gewoon op de site zelf staat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

das ook waar. Ik vind dit idd wel een belachelijke manier van mensen geld afhandig maken :( het feit alleen al dat ik iemands anders tel als factuuradres kan opgeven...

mijn T.net systeemspecspagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Jammer dat je deze draad niet in SG I&T hebt gezet, want ik wil er eigenlijk toch even serieus op in gaan.

Ruim een maand geleden kwam er namelijk een prachtig wetsvoorstel in Amerika op tafel, dat dit soort onzin voor eens en voor altijd kan verbieden. Helaas had dit voorstel veel nadelen, en was het veel te algemeen. Zie ook hier: nieuws: Nieuwe regelgeving kan firewalls illegaal maken in Amerika

Overigens zijn er al eens discussies geweest over dit soort onderwerpen in nl.juridisch op Usenet. 'k Kan ze zo gauw niet vinden, maar er kwam volgens mij uit dat je in Nederland ook een vrij goede kans maakt wanneer je een dergelijk bedrijf aanklaagt, nadat ze jouw telefoonnummer als afzender hebben gebruikt. Dat ging overigens niet specifiek over SMS, maar over Treiterlijn-dingen die rotzooi op voicemails zetten, waarbij bestaande namen werden genoemd o.i.d.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
RRX schreef op 09 May 2003 @ 01:49:
das ook waar. Ik vind dit idd wel een belachelijke manier van mensen geld afhandig maken :( het feit alleen al dat ik iemands anders tel als factuuradres kan opgeven...
Ja misschien dat je een code moet opgeven later om hem echt te laten versturen.....
Maar ze leggen dus helemaal niks uit. Ik vind het in elk geval ziek, en ik hoop dat het illegaal is. Morgen eens kijken welke instanties tegen dit soort praktijken in verweer kunnen/willen komen.

/edit: Ja dat artikel had ik gelezen ja. Maar dat vond ik erg ver gaan...
Voor een aanklacht zal men mij eerst moeten hebben benadeeld, dit mag ik ook nog eens niet zelf hebben uitgelokt. Dus vandaar dat ik eens wil kijken of de consumentenbond, opta of andere organisatie hier niks tegen kan doen.

en ja SG was misschien wel slimmer geweest. (Het is ook laat he :X )

[ Voor 26% gewijzigd door ArthurMorgan op 09-05-2003 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Ik vind het ook belachelijk dat de Nederlandse netwerken nog interconnectie hebben met de aanbieders van de communicatiediensten aan dit soort toko's. Dergelijke SMSC's zouden gewoon keihard de blacklist in moeten gaan, omdat ze in feite gewoon corrupte data over de GSM-netwerken sturen.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
intoxicated schreef op 09 May 2003 @ 02:02:
Ik vind het ook belachelijk dat de Nederlandse netwerken nog interconnectie hebben met de aanbieders van de communicatiediensten aan dit soort toko's. Dergelijke SMSC's zouden gewoon keihard de blacklist in moeten gaan, omdat ze in feite gewoon corrupte data over de GSM-netwerken sturen.
Hmm daar zeg je zo wat. In Nederland zijn de providers toch ook aansprakelijk voor de illegale info die op de sites van hun klanten staat. Als ze dat niet tegen gaan, kunnen ze aangepakt worden. (Xs4all vs deutch bahn)
Dan kan ik mijn telecom operator neem ik aan ook aansprakelijk stellen als ze meewerken aan dit soort zooi. Of maak ik nu een erg vreemde vergelijking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Alfredt schreef op 09 mei 2003 @ 02:06:
[...]
Hmm daar zeg je zo wat. In Nederland zijn de providers toch ook aansprakelijk voor de illegale info die op de sites van hun klanten staat. Als ze dat niet tegen gaan, kunnen ze aangepakt worden. (Xs4all vs deutch bahn)
Dan kan ik mijn telecom operator neem ik aan ook aansprakelijk stellen als ze meewerken aan dit soort zooi. Of maak ik nu een erg vreemde vergelijking?
Nou is het wel zo dat GSM operators (en providers in het algemeen) niet op eigen initiatief communicatie richting de klant mogen tegenhouden. Zo moet je spam- en virusfilters op je mail expliciet aanzetten, of daar in ieder geval voor kiezen als je je aanmeldt bij je provider. Maar goed, ik vind het dus belachelijk dat de klant niet eens de keuze wordt gegeven om z'n SMS'jes te laten filteren.

offtopic:
Ik wil deze eigenlijk wel in I&T hebben, 'k ga even iemand schoppen om 'm te moven :)

[ Voor 6% gewijzigd door intoxicated op 09-05-2003 02:10 ]

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2024

megamuch

Tring Tring!

hehe plesmanweg.. naast m'n eigen werk :)

ik zou zeggen waar maak je je druk om. maargoed.. is mijn simpele mening.

(overigens ben ik wel zwaar tegen SMS spam)

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 22:28

Mentalist

[avdD]

Is dit nieuw? Ik heb maanden terug een reclame gecaptured van treitersms.. Was op The Box, zag je een getekende reclame van "breezerpubers" (de doelgroep) die dan een sms kregen met "virus!!" en dat soort onzin.

Ik zie dat ik 'm niet meer op de hd heb staan trouwens ;(. Ik zal morgen kijken of ie per ongeluk nog op de webserver hier staat ofzo :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:47
Domain nameservers:
nsa.tintel.com 212.29.166.1
nsb.tintel.com 212.29.167.254

Het zijn allemaal dezelfde pr0nbedrijven die erachter zitten. Kijk ook maar eens naar de treiterlijn etc.

edit:

Telnr: 010-2944020
Naam: superfoon bv

en dan even de website van superfoon bezoeken.

Dan nog even de whois van treiterlijn.nl

Administrative contact:
A. Dirksen
+31 102944020
postmaster@treiterlijn.nl

goh wie is dat toch ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Bart op 09-05-2003 08:32 ]

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22706

Vroeger (2 jaar geleden ofzo) kenden ik een paar gratis sms diesnten waarbij je je 'eigen' nummer kon invullen als afz. Het smsje werd dan ook verstuurd met dat nummer wat je opgaf. Het is dat je onderaan een soort reclame meuk zag anders kon je ook wt mensen flink in de zeik nemen.

Misschien een beetje offtopic maar waar ik mij de laatse tijd ook aan irriteer is die smsdiensten die overal uit de grond springen. Je stuurt dan 1 smsje en dan krijg je vervolgens iedere dag een smsje van hun die jij zelf kan betalen! Idols flikte dat ook btw. Dat vind ik nou echt gestoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-06 17:07

Basszje

Reisvaap!]

Alsje intox :* HK > IT

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Bart schreef op 09 May 2003 @ 08:29:
Domain nameservers:
nsa.tintel.com 212.29.166.1
nsb.tintel.com 212.29.167.254

Het zijn allemaal dezelfde pr0nbedrijven die erachter zitten. Kijk ook maar eens naar de treiterlijn etc.

edit:

Telnr: 010-2944020
Naam: superfoon bv

en dan even de website van superfoon bezoeken.

Dan nog even de whois van treiterlijn.nl

Administrative contact:
A. Dirksen
+31 102944020
postmaster@treiterlijn.nl

goh wie is dat toch ;)
toon volledige bericht
Dat nummer kan toch ook worden ingevuld als factureer adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45313

jammer dat er geen 06 nummer tussen staat.. hadden we ze zelf kunnen spammen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 14:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Ik denk dat de grootste fout is die ze maken dat je een ander mans telefoon nummer op kan geven als factuuradres. Dat gaat natuurlijk nooit goed, het zal toch wat zijn als er een of andere jongen van school 100 van die sms'jes per dag stuurt, met mijn nummer als factuuradres, ik denk dat ik gek zou worden!

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:59

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb het even getest.
Je geeft de tekst aan, vult je eigen GSM nummer in (facturatie), afzender aangeven (nummer of naam maakt niet uit), degene die je wilt "foppen" aangeven.
Zodra je op versturen klikt wordt er een SMS naar je eigen telefoon verstuurd, waar een pincode in staat, deze pincode moet je invullen op de site. Dan wordt het SMSje verstuurd naar de uiteindelijke ontvanger.Ik heb het getest met een prepaid phone zonder beltegoed als verstuurder, en dat werkt gewoon.
Ik wacht nu op het smsje wat mij verteld dat ik gefopt ben.
En ik krijg na ongeveer 5 minuten netjes een SMSje dat het nep was!

Waar ze nou dat geld gaan afschrijven vraag ik mij af, ik heb geen beltegoed :+

[ Voor 14% gewijzigd door Beekforel op 09-05-2003 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-06 11:21

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

:Z - Het telefoonnummer dat je opgeeft waar het geld moet worden afgeschreven, krijgt eerst een bevestiginscode....

- De ontvanger van de nep SMS krijgt na 5 minuten een melding dat hij/zij gefopt is... :Z

Weinig ophef over maken dus, gewoon een lol-site waar niks mis mee kan gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

StonedKinG schreef op 09 mei 2003 @ 09:52:
- De ontvanger van de nep SMS krijgt na 5 minuten een melding dat hij/zij gefopt is... :Z
dan is het effect ook wel weg al iemand ff 5 minuten niet naar zijn GSM kijkt. Eerst de 1 lezen en meteen de anders, nogal en minimaal 'fop-effect'

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53610

Dat kon allang hoor ! Eeen willekeurige unix/linux variant met een modem kan dat zonder problemen. Idem voor email trouwens. Je geeft gewoon een ander return address in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Laatst online: 09:58
Beekforel schreef op 09 May 2003 @ 09:44:

Volgens mij was het zo dat wanneer je je beltegoed opwaardeerd dat het dan wordt afgeschreven... meende ik ooit eens gelezen te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

....Ik heb het getest met een prepaid phone zonder beltegoed als verstuurder, en dat werkt gewoon.... Waar ze nou dat geld gaan afschrijven vraag ik mij af, ik heb geen beltegoed :+
dit veroorzaakte eerst negatief beltegoed :P bij prepaid gebruikers. Volgens mij is dat nu uitgeschakeld bij alle providers (was in Radar een item over) maar ben daar niet zeker van.

edit: wat Zorg zou ook wel eens kunnen, echter ik denk dat termijn best kan verlopen, de provider gaat dat niet eeuwig vast houden. En als je een anoniem prepaid toestel zonder beltegoed gebruikt en ook niet van plan bent die op te gaan waarderen dan kan je in het verlooptermijn van dat kaartje toch mooi gratis gebruik maken van deze onzinservices.

[ Voor 28% gewijzigd door aardbeix15 op 09-05-2003 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
StonedKinG schreef op 09 May 2003 @ 09:52:
:Z - Het telefoonnummer dat je opgeeft waar het geld moet worden afgeschreven, krijgt eerst een bevestiginscode....

Weinig ophef over maken dus, gewoon een lol-site waar niks mis mee kan gaan
Er kan in 5 minuten een heleboel misgaan!
En sowieso vind ik het dus principieel onjuist dat ze mijn telefoonnummer kunnen gebruiken. Ik heb daar geen toestemming voor gegeven. Als een ander LOL wil maken doet hij dat maar mooi, maar niet ten koste van een ander.
Ik ga dus zo maar eens wat mailtjes maken richting wat organisaties. Ik houdt jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip
  • Laatst online: 10-06 08:31

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Tja eigenlijk wordt er gewoon een beetje "misbruik" van het protocol gemaakt.

het is ongeveer hetzelfde als het smtp protocol, je stuurt gewoon een string door met daarin bepaalde waarden, waaronder afzender en of return adress.
in de meeste programma's worden die gewoon automatish juist ingevuld, maar ga je zelf wat meer naar de basis dan kun je invullen wat je wilt.
Net als die sms gateways je stuurt gewoon een string op met die bepaalde waarden en dit programma laat je die zelf invullen.

simpel..maar of het netjes is ..??

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06 21:40
Alfredt schreef op 09 May 2003 @ 10:15:
[...]

Daar heb je gelijk in, ik ken een bepaald lief meisje O+ dat in 5 minuten tijd al een harverlamming had kunnen krijgen, of meteen de telefoon door de kamer heeft gegooit waardoor het 2e SMSje nooit aankomt.

wordt echt tijd voor een paar nieuwe wetten in Nederland..

[ Voor 3% gewijzigd door ExcaliburDexter op 09-05-2003 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

het is toch al gewoon strafbaar.

ik geloof wel dat je je anoniem mag bewegen op communicatienetwerken, echter het aannemen van een valse identiteit (of dit nu gemakkelijk te bewerkstelligen of niet doet er niet toe) is strafbaar. Wat intoxicated ook zei, het is gewoon corrupte data produceren op publieke netwerken, zer slechte zaak.

weet iemand hier meer van :? Volgens mij voorziet de wet hier al in. Dan is het eenvoudig met een rechtzaak dreigen tegen nepsms.nl of Ook dat Nog o.i.d. ff inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:36
Alfredt schreef op 09 mei 2003 @ 10:15:
[...]

En sowieso vind ik het dus principieel onjuist dat ze mijn telefoonnummer kunnen gebruiken. Ik heb daar geen toestemming voor gegeven. Als een ander LOL wil maken doet hij dat maar mooi, maar niet ten koste van een ander.
Ik ga dus zo maar eens wat mailtjes maken richting wat organisaties. Ik houdt jullie op de hoogte.
Ze kunnen dus jouw nr niet opgeven, anders komt de bevestinging bij jou terecht, en ik veronderstel dat jij dat dan gewoon gaat negeren.

Geen probleem dus. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30890

Er zitten best leuke grappen tussen, sommige zijn daarnaast weer veel te hard met behoorlijk vervelende gevolgen. Maar wat mij meer ergert is de totale sms uitbuiting en bedrijven als vodafone, kpn etc profiteren er, zolang het nog kan, aan mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Fire69 schreef op 09 May 2003 @ 10:58:
[...]

Ze kunnen dus jouw nr niet opgeven, anders komt de bevestinging bij jou terecht, en ik veronderstel dat jij dat dan gewoon gaat negeren.

Geen probleem dus. :z
quote van de site
Zogenaamde afzender:

Dit 06-nummer wordt als afzender van het bericht gebruikt. Als de ontvanger dit nummer in zijn of haar telefoonboek heeft staan koppelt de GSM dit automatisch aan de betreffende naam. Overigens kan je ook als afzender een naam opgeven. Dat is handig als je het nummer van de zogenaamde afzender niet kent maar wel zijn naam. Wij forceren dan een naam als afzender alleen kan het slachtoffer geen reply op het SMS bericht sturen. Stuur je een berichtje uit de categorie SMS-leed dan moet je als afzender smstime.nl intypen.
dus dan wordt mijn 06 gefaked. Ze kunnen blijkbaar mijn 06 niet faken als factuur, maar wel als afzender. Bij mail kan ik door middel van de headers bewijzen dat ik het niet gedaan heb.... hier ben ik afhankelijk van een 2de smsje.
En het is inderdaad het aannemen van een valse hoedanigheid. Maar dat is niet strafbaar geloof ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Ik heb het even getest.
Je geeft de tekst aan, vult je eigen GSM nummer in (facturatie), afzender aangeven (nummer of naam maakt niet uit), degene die je wilt "foppen" aangeven.
Zodra je op versturen klikt wordt er een SMS naar je eigen telefoon verstuurd, waar een pincode in staat, deze pincode moet je invullen op de site. Dan wordt het SMSje verstuurd naar de uiteindelijke ontvanger.Ik heb het getest met een prepaid phone zonder beltegoed als verstuurder, en dat werkt gewoon.
Ik wacht nu op het smsje wat mij verteld dat ik gefopt ben.
En ik krijg na ongeveer 5 minuten netjes een SMSje dat het nep was!

Maar kost dat SMSje met die pincode geen geld? :? Lijkt mij van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-06 11:21

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Maar kost dat SMSje met die pincode geen geld? Lijkt mij van wel.
Dat hoop ik niet, iemand zal je toch maar 20 keer invullen, DAG btg :( :( :(

[ Voor 4% gewijzigd door Wijnbo op 09-05-2003 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
Alfredt> Wat is nu het probleem?

Er is al uitgelegd dat als bijvoorbeeld ik jouw 06-nummer ken, dat ik dan niet die als fuctuurnummer kan gebruiken. Als ik je 06 als afzender invul ontvang JIJ immers de pincode.
Ik zou je dan kunnen "spammen" met 100 pincodes per dag, OK, maar dan kan ik ook via gratis SMS-diensten je heel veel SMSjes sturen. Bij www.catchup.nl krijg je bij aanmelding bijvoorbeeld 1,50 euro cadeau, terwijl een SMSje daar 4,6 cent kost. Maar in dat geval weet je wie de afzender van de spam is, omdat ze mijn 06-nummer (gechecked met pincode) als afzender meesturen.

Het enige "probleem" is inderdaad dat ik, als ik ervoor betaal, jouw nummer als afzender kan gebruiken. Voor een "grap" van vijf minuten. Dat deel van je bezwaren kan ik volgen en daar heb je gelijk: dit moest niet mogen!!

[ Voor 23% gewijzigd door Velthuis op 09-05-2003 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Velthuis schreef op 09 May 2003 @ 11:41:
Alfredt> Wat is nu het probleem?

Het enige "probleem" is inderdaad dat ik, als ik ervoor betaal, jouw nummer als afzender kan gebruiken. Voor een "grap" van vijf minuten. Dat deel van je bezwaren kan ik volgen en daar heb je gelijk: dit moest niet mogen!!
Dat is mijn probleem dus ja.
Er zijn genoeg onderzoeken waaruit blijkt dat 2 tot 5 procent van de smsjes niet aankomen. En ja daar heb ik ook ervaring mee.
Stel nu dat dat 2de smsje niet aankomt. Denk je dat de ontvanger gelooft dat de persoon die als afzender vermeld staat het bericht niet verstuurt heeft?
Met een beetje pech kennen ze beiden die site niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Laatst online: 24-06 17:08
Dit is trouwens van Phatnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:36
Alfredt schreef op 09 May 2003 @ 11:18:
[...]

quote van de site

[...]

dus dan wordt mijn 06 gefaked. Ze kunnen blijkbaar mijn 06 niet faken als factuur, maar wel als afzender. Bij mail kan ik door middel van de headers bewijzen dat ik het niet gedaan heb.... hier ben ik afhankelijk van een 2de smsje.
En het is inderdaad het aannemen van een valse hoedanigheid. Maar dat is niet strafbaar geloof ik....
I stand corrected. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Velthuis schreef op 09 May 2003 @ 11:41:
Alfredt>
Dat is dus hetgeen waar ik problemen mee heb, als je zo graag iemand in de zeik wil nemen, doe dat onder je eigen naam, en ga geen problemeen voor andere veroorzaken. Want er staat in de 2e sms'je alleen maar dat ze "gefopt zijn", maar volgens mij wordt er niet vermeld dat dat ook nog eens onder een nummer gedaan kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55212

idd dit vind ik ook misbruik maken en ik zou het dan ook heel lullig vinden als ik of iemand anders hier slachtofffer van word, het zou best wel grote gevolgen kunnen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-06 10:47

_WgV_

It's a magical world!

Volgens mij was er al eerder een site waarmee je voor smsjes zomaar een telefoon nummer als afzender kon opgeven! Dat was er zo 1 waar ook een heleboel 'grappige' smsjes stonden.
Het verschil is alleen dat ze het hier bewust doen en het ook hun doel is zeg maar.
Bovendien vind ik die smsjes die er op die site staan vet lomp

#StopBurningStuff

Pagina: 1