Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Prometeia]Geschikte (File) Server Case

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al weken lang opzoek naar een geschikte server case waar ik mijn prometeia in kan bouwen en mijn wc. Nu moet het een grote kast zijn aangezien prom groot is, doh :P maar mijn wc radiator, van een IA, 41 x 20 cm groot is en 6 cm dik is...

Nou had ik eerst een antec fileserver in ged8ten maar daar heb ik maar snel van af gezien aangezien dat ding me 600 euro kost en dan heb ik een volledige ijzeren kast.

Ik ben de hele lian-li serie afgegaan, niets geschikts. Jah die kasten aka ap-versteeg case. Maar dat is ook weer zo'n na-aperij. Wat vinden de casemoddertjes hier nouw eraan als ze weer zo'n lian-li prom mod zien. Het moet wel nog een hoog originaliteitsgehalte hebben, want het is voor een goed doel (wat kan ik niet zeggen want dat wordt hier als spam beschouwd :P)

Dus nu kwam ik gister op ebay dit tegen:
http://cgi.ebay.com/ws/eB...=2728164555&category=3669

Weet iemand het merk toevallig van deze case? Smokey heeft een dergelijke case, idendito aan deze alleen die van smokey heeft 2x AT en deze heeft ene kant fans andere kant ATX....En die van smokey was van Kanrich... Ik gegoogled...totaal niets gevonden...alleen een alarminstallatiemerk (scrabble) dat kanrich heette...

De reden dat ik deze case zo geschikt vind is dat het onderste "compartiment" helemaal vrij is. Ik heb het dus over waar de voedingen zitten. Ik plaats de voedingen gewoon op een andere plaats en ik kan op de plaats waar de voedingen hebben gezeten de prometeia heel netjes plaatsen. Enigste wat ik dan nog moet doen bij die ebay case is de mobo tray omdraaien omdat anders de slang van de prom zeg maar verkeerd omzit, hij past zo niet op het socket :P

Nu denken jullie, jah koop dat ding dan bij ebay. Nou jah, vertrouwen jullie ut...ik vind ut maar vaag en die shipping costs tot hier in NL vanaf Amerika zijn ook niet nix...

Of kan iemand mij een andere server case aan raden waar ik dus ook zeg maar dat onderste compartiment vrij heb, waar normaal voeding zit ofzo...dus niet dat de mobo tray helemaal onderin zit, want daar heb ik nix aan... De prometeia moet onder de mobo tray kunnen!

Ik heb me de afgelopen weken de pleuris gezocht en ben nu toch echt ten einde raad.

Oh jah, zo als ik al zei...geen lian-li aub...moet nog beetje origineel blijven...

@michiel --> nee dit topic hoord nu niet in OH want dit gaat dus nu wèl over CME ;)

[edit]Graag serieuse en nuttige reply's!!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

origineel is zelf bouwen, maar aangezien je dat niet ziet zitten neem ik aan.... en als je 2x een kleine kast neemt, en dat verbouwd tot 1 grotere?

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 12:03
Hij ziet er wel ok uit op eBay. Al vraag ik me af of die koelmiddelslang wel zo'n bocht onder dat middenstuk door kan maken.(lezen bredend, LEZEN!! ;) En de nadelen zijn voor jou ook wel te verhelpen:
This case was previously in service at a software company and is in Good Condition. The front panel is a little loose and has a crack in the center but is overall still secure. The two front doors covering the drive bays cannot be closed, and a few of the resting mounts for the 5.25" drive bays were previously soldered off for installation of an Icy Dock. Of course, the resting mounts aren't necessary and only help in the installation of a 5.25" drive, so this case is still in Good Serviceable Condition. Sold as-pictured.
Als ik de matarialen zo zie (hoe het staal eruitziet etc.) denk ik dat het niet zo'n sterke case is. Er worden ook verschillende matarialen door elkaar heen gebruikt, en alles zit erg makkelijk inelkaar.

Maargoed, met wat popnagels en alu profielen kan je hem voldoende verstevigen, er gaan hopelijk wat spuitbussen overheen, en met een mooie CCFL moet dit al met al een :9~ mod kunnen worden.
Hij staat ook pas op $10 ofzo. de verzendkosten zijn natuurlijk het veelvoudige ;(

[ Voor 28% gewijzigd door bredend op 08-05-2003 23:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ bredend...ik snap wat je bedoeld maar toch vind ik dat ebay nix :P en het ergste is nog dat ik ook nog geen hol van dat ebay snap :P En ik ben 16 jaar waardoor ik dus niet geld naar de US kan overmaken..dan moet ik dat weer via mijn ouders regelen (ze zien me alweer aankomen hoor... :?)

@_ferry_...ik heb er wel aan ged8 om zelf een case te maken...geheel uit zwart plexi... en dan een window waar het gewoon 100% transparant plexi is...maar heb er toch maar vanaf gezien...aangezien dat ook rete duur wordt!

• bredend
hmmz, dat ken ik ;)
Ga eens naar een PC-dumpdag, daar staan altijd oude mannetjes met super oude serverkasten voor een prikkie. Ik zag op de HCC-dagens zelfs eens een volautomatische-magnetisch-optische-disc-wisselaar staan!!! Dat had een inhoud van bijna een halve kuub ofzo B)

(daar kan je wel zonder ouders naartoe :P )

Verwijderd

Hmm mischien een 8u rack server is ook wel makkelijk en zou alles met gemak in passen alleen wel ffies zoeken want die zijn neit zo snel te koop

suc6 ermee

• M14
  • Laatst online: 28-11 15:50

M14

Is dit wat voor je: De Chieftec AR2000

Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.com/images/5-ar2000-1.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.chieftec.com/images/5-ar2000-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.com/images/5-ar2000-3.jpg

Zie http://www.chieftec.com/products/server/ar-2000.htm
Hij is ook in het zwart leverbaar.

[edit]

Hij is best prijzig. Volgens pricewatch 505 euro (bij een belgische webshop).
Verder wil ik ook nog ff kwijt dat die ebay kast er niet echt stevig uit ziet. Dun staal ed.

[ Voor 26% gewijzigd door M14 op 09-05-2003 00:21 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Verwijderd

Topicstarter
M14 schreef op 09 mei 2003 @ 00:16:
Is dit wat voor je: De Chieftec AR2000

[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]

Zie http://www.chieftec.com/products/server/ar-2000.htm
Hij is ook in het zwart leverbaar.

[edit]

Hij is best prijzig. Volgens pricewatch 505 euro (bij een belgische webshop).
Verder wil ik ook nog ff kwijt dat die ebay kast er niet echt stevig uit ziet. Dun staal ed.
Dat is precies dezelfde als die antec case...prachtige case...maar die prijs :|

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-11 10:29

Res-q

Redder in nood?

Is een vierkante kast niets voor je? zoiets als een Yeong Yang, dan kun je aan de ene kant je koeling etcetera kwijt, en aan de andere kant je pc met inhoud. Ik denk dat je dan je radiator op de kant moet plaatsen, dus vertikaal tegen een zijkant, en dan de prometeia eronder ofzo.

en zo is het voorspeld!

• bredend

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-11 10:29

Res-q

Redder in nood?

Dat is idd een hele mooie, maar wat moet je ermee? ik bedoel, er zit nix geen bevestiging of wat in, dus je zult je mobo tray en alles zelf moeten maken, en dat lijkt me echt een crime.

en zo is het voorspeld!

Verwijderd

Topicstarter
leuk dingetje :P maar dat kan ik zelf ook nog wel maken en voor minder dan 50 euro ;)

Verwijderd

Ik heb op mijn werk 2 19 inch inbouw kasten staan gratis op te halen voor de liefhebber, het betreft kasten van circa 2 m hoog, met inbouw rails voor 19 inch onderdelen

is dat mischien wat, mijn baan is in capelle a/d ijssel

Verwijderd

bouw gewoon je eigen server case.... heb je enig idee hoeveel ruimte je kan besparen met het bouwen van je eigen server case? Bouw hem op maat van een lege plek ergens in je huis en hij is perfect weggewerkt :P

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

neem de avance b031 bij alternate.
kun je denk ik wel een hoop in kwijt
4x 80mm case fan en voorin onder nog 1x 120mm
deze case heb ik ook
prima diggy

Verwijderd

Is een custom case niet het handigst aangeezien je en origineel wilt (jaja dat kan met een custom case ;) ) en de volledige functionaliteit. Denk dat je het beste zelf een kast kan designen / builden.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op 09 mei 2003 @ 07:58:
Ik heb op mijn werk 2 19 inch inbouw kasten staan gratis op te halen voor de liefhebber, het betreft kasten van circa 2 m hoog, met inbouw rails voor 19 inch onderdelen

is dat mischien wat, mijn baan is in capelle a/d ijssel
jammer dat je zover weg woont, had ik best kunnen gebruiken voor me disco.
edit: ik zie dat je in r-dam woont, dat is wel weer dicht bij ;)

@ TS'er: zou je niet iets kunnen laten lassen/zetten/buigen bij de smederij?

ik heb dat laten doen voor me mp3 bak, al is dat wel een veeeeeeellllll kleinere kast:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fredjuhh/hpbimg/mp3bak/2binnenwit.JPG

[ Voor 6% gewijzigd door _ferry_ op 09-05-2003 13:01 ]

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 16:13

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Ja ik zat met exact hetzelfde probleem erg irri maar je moet er gewoon tegen aan lopen.
Waar woon je alain gaan we een keer samen naar de dumpdag en kijken we voor een slachtoffer ;) >:)

Turn it off and on again.

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

ik zag laatst dat salland automatisering een q-tec (ik weet het erg slecht in kwaliteit, maar wat maakt het uit voor mijn idee) een 4u kast heefd (zonder voeding) voor slechts 120 euro.
in combinatie met dat server rachje kun je heel wat leuks doen.
of je maakt 2 van die kasten op elkaar en je sloopt de ene helemaal leeg
voor 240 euro een perfecte super ruime server rack kast (2x4=8u)
meer info op: www.qtec.info of www.sallandautomatisering.nl
Pagina: 1