na een radeon 9700 in mn systeempje te hebben geplugd, en de boel goed oced te hebben, heb ik constant last van harde reboots tijdens gamen.
nu heb ik eens MBM mee laten lopen tijdens gamen, en paar sec voor de reboot zijn mn voltages niet echt goed meer te noemen:
5V-- 4,81
12V-- 12,59
nu is de 5V nog niet echt een superprobleem, maar de 12V lijn is wel erg hoog. gezien dat je een afwijking mag hebben van max. 0,6 V op de lijnen, gaat er dus iets goed verkeerd.
met mn ti-4200 had ik hier nooit problemen mee, zelfs met de CPU zwaar oced, ging ie niet raar met de V lijnen aan de gang. meestal 12,20.
na een kleine test te hebben gedaan, heb gegamed, en idd weer een reboot, heb ik de cpu terug geclocked naar stock speed, en toen waren de V lijnen netjes. gamen ging ook perfect, niks geen probleem.
de vga kaart had ik toendertijd ook niet geoced, dus kan ook niet zijn dat ie aan zn max zit.
nu wil ik wel eens weten, hoe kan het dat de radeon zo aan de 12V zit te wrikken.
Wat voor voeding hebben we het over:
420 Watt CWT voeding
http://www.cwt.com.tw/product/sps/cwt-420atx12.htm
dit is een goed voedingkje in mijn ogen, maar er gaat toch iets niet goed.
wat hangt er aan?
Watercooling pomp
- 80 mm fan op Radiateur
- 2x papfst 80 mm fans
- maxtor 40 GB 7200 RPM HDtje
- CD fikker en Cd speler
- radeon 9700
nu heb ik eens MBM mee laten lopen tijdens gamen, en paar sec voor de reboot zijn mn voltages niet echt goed meer te noemen:
5V-- 4,81
12V-- 12,59
nu is de 5V nog niet echt een superprobleem, maar de 12V lijn is wel erg hoog. gezien dat je een afwijking mag hebben van max. 0,6 V op de lijnen, gaat er dus iets goed verkeerd.
met mn ti-4200 had ik hier nooit problemen mee, zelfs met de CPU zwaar oced, ging ie niet raar met de V lijnen aan de gang. meestal 12,20.
na een kleine test te hebben gedaan, heb gegamed, en idd weer een reboot, heb ik de cpu terug geclocked naar stock speed, en toen waren de V lijnen netjes. gamen ging ook perfect, niks geen probleem.
de vga kaart had ik toendertijd ook niet geoced, dus kan ook niet zijn dat ie aan zn max zit.
nu wil ik wel eens weten, hoe kan het dat de radeon zo aan de 12V zit te wrikken.
Wat voor voeding hebben we het over:
420 Watt CWT voeding
http://www.cwt.com.tw/product/sps/cwt-420atx12.htm
dit is een goed voedingkje in mijn ogen, maar er gaat toch iets niet goed.
wat hangt er aan?
Watercooling pomp
- 80 mm fan op Radiateur
- 2x papfst 80 mm fans
- maxtor 40 GB 7200 RPM HDtje
- CD fikker en Cd speler
- radeon 9700