Toon posts:

[XP] Na bsod's geen clean install meer mogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Net crashte mijn PC wat al lang niet meer gebeurd was met een BSOD.
Ik denk het zal wel goed wezen dus ik reboot, maar dat wil ie niet meer. In veilige modus wel, althans tot ik programmas ga openen of data probeer te backuppen. Daarna blijft hij crashen telkens met andere foutmeldingen oa:

STOP: 0X0000007E etc
STOP: 0X0000008E etc

Beetje zitten prutsen in msconfig en hij doet het ineens, tot ik iexplorer opstart en crash. Volgens MS heb ik te weinig schijfruimte op mijn disk wat het probleem veroorzaakt. Dus ik probeer wat bestanden van C af te gooien en hoppa crash.

Dan maar een clean install. Hierbij crashed hij nog voor hij iets gedaan heeft iets over NTFS.sys. Nog maar eens. Nu gaat ie waarepel installen. Dus ik blijk.. tot ik de melding 'cannot copy the file' krijg. Ik probeer retry en krijg een BSOD. Of ik kan tot in de eeuwigheid op enter drukken zonder dat er verder iets gebeurd. Maar vaak:

Irql_Not_Less_or_Equal

Dan maar een backup van mijn orginele cd proberen (en ja ik heb hem echt). En terwijl de cd's er brand schoon uitzien en geen crashed of iets dergelijks bevatten krijg ik weer een error dat ie iets niet kan copyen.. dan maar een andere cd-rom drive proberen.. en weer hetzelfde. Even langs de buren gegaan voor een copy en weer hetzelfde.
Hij blijft maar van alle cd's op nu zelfs 3 cdspelers zeuren dat ie files niet kan copyen. Ik heb de cd-spelers op primairy slave sec master en sec slave gezet en geswitched onderling en niks..

Weet iemand misschien wat er mis kan zijn met dit nogal vreemde gebeuren?

edit:

Memory geeft geen errors na 2 x langdurig testen, smart en drive fitness geven geen errors op de disk

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 23:21 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

0x0000000A IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Ook deze STOP foutmelding lijkt voornamelijk door verkeerde of foutieve drivers gegenereerd te worden, net als STOP 0x000000D1. Kijk ook daar even voor tips dus.
Bron: Windows XP en 2000 BSOD guide

[ Voor 41% gewijzigd door Glashelder op 08-05-2003 23:20 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Windows XP en 2000 BSOD guide
Klinkt alsof je geheugen niet helemaal 100% meer is, test het eens met www.memtest86.com :).

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
dit duid duidelijk op een geheugenprobleem..
draai ff memtest86
die kijkt wel ff of je brak geheugen hebt

edit:

arg @ Compubiter; ben net weer te laat..... maargoed, als 2 mensen hetzelfde denken :? :X

[ Voor 34% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 08-05-2003 23:22 ]

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat had ik net ge-edit. Ik heb net 3 nieuwe reepjes en ze geven geen van alle errors met memtest86 :/

Verwijderd

Topicstarter
Nou wilt mr niet meer booten van cd terwijl hij de spelers wel herkend in de bios. Paar keer herstarten en hij wil weer wel :?

Net even bios geflashed, wat niks hielp. Hij blijft trouwens ook steeds vaker steken dat ie uren gaat zoeken naar prim master en slave, hij kan ze vervolgens niet vinden. Of hij vind ze wel, maar vervolgens doet ie er niks mee. Dit met oude en nieuwe bios (dualbios)

Ik blijf effe editten aangezien ik er dus ondertussen mee bezig ben.
Ik heb er net 2 reepjes geheugen uitgehaald en vervolgens opnieuw geprobeerd. Hij kon weer niet van cd booten maar na 2 restarts doet ie het toch maar en begint met installen (tot dusver foutloos en hijs verder dan dat ie afgelopen uren geweest is).

Ik word er een beetje moe van, het is telkens dat ik bijvoorbeeld 4 maanden lang zonder enig probleem zonder enige crash 24/7 draai en dan begint het gezeur weer. Gewoon in 1 keer alles, alsof het alles opgespaard heeft. Ik begin meer en meer mijn mainboard te verdenken. Misschien heb ik wel een killer mainboard want ik heb in een jaar tijd 3 reepjes geheugen een brander 2 harddisks en een videokaart vervangen.. maar volgens alle testprogjes is alles in orde en de temp in de kast bijv 30C stressed..

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 23:40 ]

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
in je sig staat een geoc'ed systeem; heb je hem al eens op default waarden gezet (lijkt me wel toch na een bios flash :? )

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb mijn systeem al een jaar normaal draaien. Maar ben tot dusver te lui geweest mijn sig te updaten :D

Verwijderd

Overclock je soms? die "0x0000000A IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" is een oude bekende van "te ver overclocken".

Verwijderd

Ik leef met je mee, ik heb ongeveer hetzelfde.

Ik heb net afgelopen maand een volledig nieuwe PC gebouwd:

- Asus A7N8X Deluxe
- Athlon 2400 met Thermaltake Volcano 11 Cooler
- Asus V9480 Geforce 4Ti4800
- Corsair Twinx 512 Mb PC3200 (2 x 256)
- Western Digital 80 Gb
- Western Digital 120 Gb
- Lite-On DVD-ROM
- Lite-On CDRW
- Logitech Keyboard en Mouse
- Thermaltake Xaser III kast
- Q-Tec 400w Low Noise voeding

Ik probeer nu al een week lang (bijna iedere avond mee bezig) om Windows XP te installeren, en heb behalve dezelfde File Copy errors ook al 8 verschillende BSOD's gehad :( . Ik wordt er helemaal gek van 8)7
Ben dus alles bij elkaar 2 x in het grafische deel van de XP Setup gekomen, maar kreeg dan binnen 1 a 2 minuten weer een BSOD.

Ik heb mijn geheugen in verschillende sloten gehad, allebei afzonderlijk, ook nog een geleend bankje PC2100, harde schijven op verschillende manieren aangesloten (Cable Select, want het zijn WD's, maar ook master/slave, beide schijven als single master), maar het probleem blijft.

Temp van mijn Athlon in het Bios ligt rond de 40-45 graden, systeem is (nog) niet overclocked.

Als ik niet oppas ben ik binnenkort kaal omdat ik al mijn haar uit mijn hoofd heb getrokken })

Ga nu in ieder geval voor de zekerheid eerst nog eens memtest en de tool van Western Digital draaien om die dingen helemaal uit te sluiten.

Daarna misschien nog maar eens kijken of ik ergens een andere voeding vandaan kan halen, en dan weet ik het niet meer.

Iemand suggesties ???

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 16:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb verder geen suggesties. Misschien idd je voeding (bij mij niet het geval, net al getest).

Ik heb hem trouwens wel geinstalleerd gekregen nu, met een geheugenchipje in het slot ipv 3. Maakt niet uit welke van de 3 en welke chip van de 3 dus das heel vreemd.

Ik heb nu alleen nog maar 2 keer memory dump errors gehad ' recovered from a serious error' dit zegt de ms site erover:
Error Caused by a Device Driver

Thank you for submitting an error report to Windows Online Crash Analysis. Unfortunately, we cannot provide you with specific information about how to resolve this problem at this time. The information that you and other users submit will be used to investigate this problem.

Analysis

A device driver installed on your system caused the problem, but we cannot determine the precise cause.

Getting Help

Depending on which situation is applicable to you, do one of the following:

If this problem occurred after you installed a new hardware device on your system, the problem might be caused by the driver for the device. If you know the manufacturer of the device, contact the manufacturer's product support service for assistance.
Some software, such as firewall and anti-virus software, also installs drivers. If this problem occurred after you installed new software, the software might have installed a driver that caused the problem. If you know the manufacturer of the software, contact the manufacturer's product support service for assistance.
If you don't know the driver's manufacturer and need help diagnosing and resolving this problem, contact your computer manufacturer's product support service.
Updated drivers might be available on the Microsoft Windows Update Web site. At Windows Update, you can have your computer scanned and, if there are updated drivers available, Windows Update will offer a selection of drivers that you might be able to use. To learn more about updated drivers that might be available, visit Microsoft Windows Update.
For information about Microsoft support options, visit Microsoft Product Support Services.
You can track this error report by clicking the Track this error report link. If you choose to track your error report, you will be notified of resolutions to this problem as they are identified.
Lekker duidelijk..

C:\WINDOWS\Minidump\Mini050903-02.dmp
C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOCALS~1\Temp\WER1.tmp.dir00\sysdata.xml

Die zijn het

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 19:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie net dat het veroorzaakt word door corupte useraccounts of nvidia vga drivers. Iemand een idee welke drivers ik het beste voor mijn videokaart gebruiken kan? Ik heb nu de 43.45 voor win2k/winXP
dacht dat ik edit gedrukt had :(

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 19:50 ]

• Blijepeen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-05 11:37
Sorry dat ik het topic weer open. maar lijkt me beter dan weer een heel nieuw topic te openen.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Heeft iemand al een oplossing?

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Blijepeen schreef op 31 August 2003 @ 13:10:
Sorry dat ik het topic weer open. maar lijkt me beter dan weer een heel nieuw topic te openen.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Heeft iemand al een oplossing?
:X ; wat uit dit topic heb je al geprobeerd :?

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij was mijn moederboard zo goed als overleden blijepeen. Hij wilde weer verder nadat ik mijn hd's op sec.master had gehangen en de geheugensloten wisselde.
Ik heb verder niet meer afgewacht en maar gelijk een nieuw mobo gekocht, deze draait nu al een tijdje erg lekker. (sig).

Kreeg gisteren alleen weer die *.dmp error. Dus ik hoop niet dat het dezelfde richting op gaat. Tevens een runtime-error 226 at 00001F10

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-04 01:14
Een overgroot deel van al die problemen liggen gewoon aan verrot geheugen. Zodra er ook maar 1 fout optreedt bij het draaien van memtest86 kan dit de oorzaak zijn voor talloze wazige problemen.

Verder kunnen bios instellingen de boosdoener zijn, beschadigingen op de harde schijf, en te krappe voedingen.

• dotcode
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:38

dotcode

///\00/\\

Zoals CyberTijn zegt kan het geheugen zijn, maar ook andere hardware. Haal zo veel mogelijk uit je computer en probeer het dan nog een keer. Het kan ook liggen aan verkeerde combinatie van geheugen modules, verschillende timing etc
Pagina: 1