Toon posts:

[ADSL] Cistron gebruikersratios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een I-net abbo bij Cistron te gaan nemen.

Het gaat hier om een zakelijk abbonement maar ik zit een beetje met die ratios die ze daar aangeven. Ik vind het Cistron Office Maxx: 7800/512 wel interessant. Genoeg upload en een lekkere download. De prijs is ook goed te doen. (€129 Exc.BTW)

Alleen als ik kijk bij de andere abbonementen kun je ook uit betere ratios kiezen (maar lagere download, niet heel belangerijk die 8 mbit, wel leuk :P ) maar de prijs springt dan behoorlijk snel omhoog. Om een of andere reden kunnen ze het maxx abbo alleen in 1:25 aanbieden.

Het doel is om te gaan webhosten. Aantal bezoekers zal niet gigantisch veel zijn maar wel 'intensief' om dat zo maar even te noemen

Hoe belangrijk zijn die ratios en in welke mate beinvloeden ze de snelheid?

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

1:25 is delen met max 25, 1:10 met max 10, 1:4 en 1:1 spreken dan voor zich lijkt me

Je hebt iets meer zekerheid dat de snelheid ook daadwerkelijk gehaald gaat worden. Daarnaast kun je bij de business aansluitingen vaak meerdere IP adressen krijgen. Maar waarom zou je in godsnaam zelf gaan hosten :?

I'm not as think as you stoned I am

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-04 14:29
ik heb ook cistron, het goedkoopste particulier abbo, heb geen last van die ratio's maar dat is juist het probleem, het is overal anders, als er nog 20 mensen naast jou ook adsl hebben (via BBned) dan heb je best een grote kans dat je er last van hebt

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

Verwijderd

Topicstarter
Het is een webbased onderdeel van een adminstratieprogramma dat we draaien.

Maar ik vind het wel erg veel geld voor een beetje meer zekerheid, of zie ik dat verkeerd?

Maar het ging me meer om de ervaringen die mensen hebben met die ratios, en de verschillen ertussen.

Verwijderd

Topicstarter
Dus het komt neer op afwachten en geluk hebben? In dat geval zou het wel interessant kunnen zijn.

• Loran
jah, en met een klein beetje geluk heb je er niet zoveel last van, lijkt mij,
en anders ff rondvragen in de buurt wie er op je wijkcentrale nog meer adsl hebben toch?!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Loran schreef op 08 mei 2003 @ 23:37:
ik heb ook cistron, het goedkoopste particulier abbo, heb geen last van die ratio's maar dat is juist het probleem, het is overal anders, als er nog 20 mensen naast jou ook adsl hebben (via BBned) dan heb je best een grote kans dat je er last van hebt
Via dezelfde ISP ja, niet van andere gebruikersvan andere ISP`s die ook over het bbned netwerk gaan...

De TS moet zich denk ik afvragen of de verbinding een essentieel onderdeel is van de bedrijfsvoering of dat er maar mondjesmaat iemand van de betreffende dienst gebruik zal maken. Ik raad klanten in elk geval zeker af om de 1:25 varianten voor dit soort doeleinden te gebruiken.

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Loran schreef op 08 May 2003 @ 23:43:
jah, en met een klein beetje geluk heb je er niet zoveel last van, lijkt mij,
en anders ff rondvragen in de buurt wie er op je wijkcentrale nog meer adsl hebben toch?!
LOL ja ik zou ff een pamflet in de buurt verspreiden 8)7

• Loran
WooK schreef op 08 mei 2003 @ 23:45:
[...]

LOL ja ik zou ff een pamflet in de buurt verspreiden 8)7
waarom niet? :? >:)

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Nee serieus, goed plan joh :D Misschien kan hij direct op het pamflet vragen of heavy users misschien ff wat willen dimmen tijdens werktijden ;)

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Maar het maakt natuurlijk geen fuck uit wie er op je wijkcentrale ADSL heeft, aangezien het hier niet om kabel gaat. Als jij de enige op je centrale bent met adsl van cistron, deel je nog steeds je verbinding naar het internet met 24 anderen, die rustig op hele andere centrales kunnen zitten. De mogelijk opstopping zit nou eenmaal een stukje verder op het traject dan in de wijkcentrale.

• qless
  • Laatst online: 14:34

qless

...vraag maar...

Ik zou voor dit soort dingen kijken naar SDSL...Symetrisch dus bv 1024/1024 of 2048/2048. Dat hebben wij hier ook en werkt echt perfect.

Website
Vliegende camera's: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Landbased camera's: Canon R6, Canon 5d2
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

qless schreef op 09 May 2003 @ 11:15:
Ik zou voor dit soort dingen kijken naar SDSL...Symetrisch dus bv 1024/1024 of 2048/2048. Dat hebben wij hier ook en werkt echt perfect.
En leg mij eens uit waarom hij dat zou moeten nemen dan? Zolang hij niet meer dan 512 upload nodig heeft (wat me sterk lijkt gezien zijn wensen) of in de toekomst hogere snelheden wil, heeft SDSL totaal geen meerwaarde boven ADSL. Een 1024/512 1:10 lijkt me beter voor ze.

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:22
Wij gebruiken een 7800/512 1:25 Cistron aansluiting voor onze bedrijfsaansluiting. Hosten ook een mailserver en website. Nog nooit problemen ondervonden. Gaat als een speer, kost een fractie van SDSL. Ook de website/mail benaderen vanuit gaan prima. Alleen als je betaalde diensten aan derden over de lijn aan gaat bieden zou ik aan SDSL denken.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 23:38:

Maar ik vind het wel erg veel geld voor een beetje meer zekerheid, of zie ik dat verkeerd?

Maar het ging me meer om de ervaringen die mensen hebben met die ratios, en de verschillen ertussen.
Ja, dat zie je verkeerd.

Als je een 1:1 pakket neemt, neem je evenveel bandbreedte in beslag, als 25 'normale' users zouden doen. Wees blij dat de prijs niet 25x zo hoog is ! :)
Pagina: 1