Toon posts:

Gemini PS-626i Fader Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heya Folks!

Ik heb net de Gemini PS-626i (Mixer) binnengekregen.
Ik heb hem nu aangesloten op m'n versterker.. 2 CD-spelers eraan enzo.
Maar als ik de fader overhaal blijft hij Line-1 afspelen, en ik krijg het gevoel alsof die fader totaal niks doet..

Iemand een idee hoe het zit met splinternieuwe mengpanelen en faders? Misschien een instelling ofzo?

Trouwens voor het eerst dat ik zoiets aansluit. Ik weet niet of het het is, maar ik heb dus een Tulpstekkertje van de Mixer Output, naar m'n stereo CD input. Zou dit het kunnen wezen?

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 22:55:
Heya Folks!

Ik heb net de Gemini PS-626i (Mixer) binnengekregen.
Ik heb hem nu aangesloten op m'n versterker.. 2 CD-spelers eraan enzo.
Maar als ik de fader overhaal blijft hij Line-1 afspelen, en ik krijg het gevoel alsof die fader totaal niks doet..

Iemand een idee hoe het zit met splinternieuwe mengpanelen en faders? Misschien een instelling ofzo?

Trouwens voor het eerst dat ik zoiets aansluit. Ik weet niet of het het is, maar ik heb dus een Tulpstekkertje van de Mixer Output, naar m'n stereo CD input. Zou dit het kunnen wezen?
zitten er niet keuze knopjes met welke kanalen je wilt faden?

Verwijderd

Topicstarter
_ferry_ schreef op 08 mei 2003 @ 23:05:
[...]

zitten er niet keuze knopjes met welke kanalen je wilt faden?
Jawel, er zit een knopje X-Fader control op. Deze zet de "Rail Glide Fader" om van CH-2 naar CH-3. Maar als ik deze indruk gaat er alleen een rood ledje branden. En de fader blijft alleen CH-2 (line1) afspelen. :/

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-02 10:11

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Afbeeldingslocatie: http://www.djservice.com/data/grafix/Produkte/GEMINI/PSSerie/PS-626I_4.jpg

Ik snap het niet helemaal. Misschien dat je de line-in 1 per se ook op channel 1 moet hebben staan, of dat je juist de verkeerde aansluitingen hebt gebruikt (dwz: je hebt line-in 1 en 2 gebruikt, terwijl je eigenlijk line-in 2 en 3 moet gebruiken.

Enne, kun je ff zeggen waar die knop zit om de kanelen te assignen? Ik zie alleen drie cue-assigners en een talkover-button.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tussen je fader en je EQ zit een switch waarmee je de input kan kiezen. Deze moet uiteraard op de goede input staan. Daarnaast moet je de crossfader in het midden zetten om een beetje fatsoenlijk te kunnen mixen.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik denk dat het aleen werkt als je 2+3 neemt, aangezien dat erboven staat

Verwijderd

Zo te zien is ch1 voor je mic, en ch2&3 voor line inputs.
Zat er geen manual bij?

Verwijderd

Topicstarter
klopt.. fader werkte niet voor channel 1

bedankt voor de reacties iig
Pagina: 1