Toon posts:

[hdd] UDMA detectie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aller eerst wil ik fff kwijt dat ik mijn schijf er van verdenk m'n systeem op te zitten fokken.
Maar nu naar het echte probleem; ik heb een schijf (samsung sv2042h) en die kan maar udma 4 (volgens het tooltje van samsung). Nou komt windows met het verhaal dat m'n primary ide controller op ultra dma 5 loopt.
Nu zou ik wel eens willen weten of dit wel kan/mag en of ik het kan terug zetten naar 4 .

Bedankt

Verwijderd

okay, leuke vraag, ik heb geen antwoord voor je maar wel een zelfde soort vraag, mijn WD Raptor geeft aan dat hij op UDMA6 kan draaien maar Windows geeft aan maar op UDMA5 te draaien ... iemand een antwoord?

Gevonden: Windows XP ondersteund pas UDMA6 vanaf SP1 ... ff opnieuw drivers installeren dus.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 12:10 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 09 mei 2003 @ 11:29:
okay, leuke vraag, ik heb geen antwoord voor je maar wel een zelfde soort vraag, mijn WD Raptor geeft aan dat hij op UDMA6 kan draaien maar Windows geeft aan maar op UDMA5 te draaien ... iemand een antwoord?
moederbord die geen ATA133 ondersteunt :?
Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 22:39:
Aller eerst wil ik fff kwijt dat ik mijn schijf er van verdenk m'n systeem op te zitten fokken.
Maar nu naar het echte probleem; ik heb een schijf (samsung sv2042h) en die kan maar udma 4 (volgens het tooltje van samsung). Nou komt windows met het verhaal dat m'n primary ide controller op ultra dma 5 loopt.
Nu zou ik wel eens willen weten of dit wel kan/mag en of ik het kan terug zetten naar 4 .

Bedankt
Je burst-speed zal hier alleen beter van worden, verder kan dit echt geen kwaad hoor, hoogstens beter vor je systeem :)

Dikke kans dat je 'tooltje' het fout heeft

[ Voor 50% gewijzigd door Glashelder op 09-05-2003 11:45 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

[quote]dual-zip schreef op 09 May 2003 @ 11:43:
[...]

moederbord die geen ATA133 ondersteunt :?

[...]

ehrm ... wd raptor op S-ATA maar okay, meer info had ik niet gegeven:
Asus p4c800
WD Raptor S-ATA
Tosh DVD (pri IDE, master)
Plextor fikker (sec IDE, master)
XP Pro