Toon posts:

Windows zit nog maar 33GB van de 80

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een 80 gb maxtor schijf die gewoon in orde is. Ik had er 1 partitie op gemaakt van 80gb en daar heb ik ook altijd fijn mee kunnen werken. Nu wilde ik deze schijf inbouwen in een windows 2003 server dus ik heb die schijf aangesloten en windows 2003 opgestart maar nu zag hij de schijf niet goed in de diskmanager (zo'n stopbord icoontje erdoor). Klikje erop en het icoontje was weg maar hij zag maar 33GB aan unallocated space. Dit was volgens mij ook de hoeveelheid aan data die ik op die schijf had staan, maar ik krijg het nu dus met geen enkel tooltje meer terug en zelfs als i kprobeer om alle partities te verwijderen kan ik maximaal een partitie van 33GB maken. Waar zijn mijn overige 47GB heen? Kan iemnad mij pls helpen. De data is niet het belangrijkst, ik wil mijn schijf weer kunnen gebruiken. Thanx.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is niet het probleem want ik heb altijd goed met die schijf gewerkt. Het is pas gekomen sinds ik hem in die server heb gedaan.

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-03 14:08
Wat voor server is het.. SPECS

Verwijderd

Topicstarter
Het is een gewone machine, amd 2000+ met msi kt4v bord. 1gig ram en 3 harde schijven (allemaal maxtor 80 gig). Operating syste: windows server 2003 enterprise. Is dit genoeg info? Als je nog iets wilt weten, evt. specifieker ofzo, laat maar ff weten dan.

Verwijderd

probeer eens het proggie GetDataBack, is er voor fat en voor ntfs, en ik heb nog geen enkele verloren file geweten die ik daarmee niet kon terughalen.

is alleen niet gratiz :/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb getdataback officieel :). Maar zelfs dit geweldige programma herkent het niet. Hij herkent helemaal geen partities, niks, nada, noppes :(. Vandaar dat de moed mij in de schoenen begint de zinken. En nogmaals, het gaat mij nu niet eens meer om de data maar om gewoon de volledige capaciteit van mijn schijf weer te kunnen gebruiken.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Als je de schijf nu weer in een andere pc doet(en eventueel formatteerd), hoeveel GB ziet ie dan?

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Is er geen jumpertje afgevallen? Zo een die de limiet op 32 GB opheft.

Verwijderd

Windows XP/2003 hebben niet graag >32GB FAT32 partities...

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 06:53:
Windows XP/2003 hebben niet graag >32GB FAT32 partities...
Juist, Win98 maakt daar geen probleem van, maar 2000 en XP hebben een FAT32 limit van 32GB.
Welk filesystem gebruik je? NTFS zou geen problemen mogen opleveren.

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Verwijderd

2000 en XP hebben helemaal geen 32 gb FAT32 limiet. Zolang je maar niet via 2000 of XP zelf je partities maakt en formatteerd. Ik heb hier een dikke 80 gb partitie onder XP voor m'n mp3's. En voorheen een 40 gb FAT32 partitie onder 2000. Partitionmagic .. heel handig.

En zo'n schijf wordt onder 2000 of XP echt nog wel gezien als een 80 gb schijf ipv een 32 gb ding. Er is dus iets anders aan de hand.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 22:49 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Schijf controleren in een andere PC, desnoods start je een XP setup op die machine, tot hij vraagt welke schijf je op wilt installeren.
Ziet hij dan nog steeds max. 33 GB, terug met die schijf, dan is er iets anders aan de hand...
Garantie claimen, als die er nog op zit, lijkt me dan de verstandigste oplossing.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Zolang je maar niet via 2000 of XP zelf je partities maakt en formatteerd.
Dat is ook niet helemaal waar, je kan best partities maken die groter dan 32gb zijn met windows 2000 of xp, het probleem is alleen de clustergrootte, die moet je gewoon op 64kb zetten dan is het geen probleem meer.
Dat heeft bij mij tenminste gewerkt, maar toch is partitionmagic/volumemanager stukken beter :)

Nu ontopic
Dit soort problemen heb ik ook wel eens gehad met een brakke ide kabel, toen verschilde de grootte van de harde schijf tussen de 200mb en 30tb (die laatste zou ik het liefst willen houden :D

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Pagina: 1