Toon posts:

HD juist NIET in standby

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb de seach functie gebruikt maar kon alleen maar topics vinden over hoe je de HD in standby kan krijgen. ik wil juist het tegenovergestelde ik wil dat mijn schijven NIET in de standby mode schieten.
windows en proggies staan op mijn SCSI HD en de rest op mijn 2 IDE schijven. nu is dus zo dat na 2 a 3 minuten de 2 IDE schijven op standby worden gezet. dit wil ik dus niet omdat ik er gewoon gelijk op wil kunnen komen.
heb bij configuratie scherm en dan energie beheer tijd voordat HD's in standby gaan op nooit gezet. maar toch hoor je na 2 a 3 minuten een klik en de twee schijven downspinnen.
in de bios heb ik niks kunnen vinden waarvan ik denk dat dat het wel eens zou kunnen zijn.

specs:
Windows XP met SP1
2 IDE schijven op primairy maser en slave
Intel Vero Beach (SE7505VB2) mobo

Verwijderd

gewoon tegen windhoos zeggen dat hij de schijven niet uit mag zetten. werkt bij al mijn pc`s goed.

aangezien een hdd zwaarder belast word tijdens het up/downspinnen dan tijdens het draaien. laat ik ze gewoon altijd draaien.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Kan ik hier nog een vraag posten? Anyway, in m'n server zit 1 harde schijf. Deze gaat na zo'n 10 minuten telkens draaien en dat ik irritant. Is er een standaard service in Win2k die naar de schijf schrijft :?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 22:26:
gewoon tegen windhoos zeggen dat hij de schijven niet uit mag zetten. werkt bij al mijn pc`s goed.
en hoe doe ik dat?
heb bij energie beheer al geselecteerd dat ie nooit op standby moet gaan

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-03 14:08
Heb je toevallig in de BIOS een powersafe aan staan, bij mij zegt die namelijk niks over de disk maar als hij enabled staan gaan ze ook in de standbij staan.

Heel vaag, Ook al zet ik alles handmatig op NONE

Verwijderd

Topicstarter
zie in bios niets wat op powersafe lijkt.
kan ook niet echt veel kiezen in bios (Intel Vero Beach bios is niet echt uitgebreid)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 22:39:
[...]

en hoe doe ik dat?
heb bij energie beheer al geselecteerd dat ie nooit op standby moet gaan
dan gaat ie als het goed is niet meer uit.

maar kijk eens in de bios bij powersave [zoals al eerder gezegd]

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-03 14:08
Je kunt de POWERSAFE toch ook gewoon uit windows kicken, dan kan dat in ieder geval niet de oorzaak wezen.
Alhoewel ik hem zelf in XP niet zie staan, maar het is dacht ik een service die gestart word, je kunt ook proberen om die hard uit te schakelen via het config scherm

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 22:47:
[...]

dan gaat ie als het goed is niet meer uit.
als dat zou werken was het probleem al opgelost

enige opties bij het power menu in de bios heb ik dat ik zeggen wat het systeem moet doen als er een powerdown is en of ik de aan/uit knop will enabelen/disablen

als het een service is hoe heet die sevice dan?
heb al ff bij systeem beheer -> services gekeken maar ag zo 123 niet iets wat er op lijkt.
Pagina: 1