[Java 1.4.2 b12] stabiel genoeg voor server?

Pagina: 1
Acties:

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
Vanwege problemen met Java Webstart (rot ding :) sorry ) hebben we besloten om de client java 1.4.2 te gebruiken aangezien daar alle relevante bugs zijn opgelost.

Nu voor client use is ie stabiel genoeg omdat ie hier al heel de dag bezig is zonder het minste 'gerucht'

nu vroeg ik me af of deze versie al stabile genoeg zou zijn voor server gebruik, vooral omdat deze java merkelijk sneller werkt, en we nogal eigenaardige probleempjes (allemaal met java) hebben op onze Linux virtual dedicated server...

Iemand een 'prille' ervaring?

Verwijderd

Van welke bugs heb je met Java Webstart last?

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

1.4 is een beta, en bij een beta mogen altijd problemen voorkomen. Ik draai zelf ook 1.4.2 en heb trouwens nog geen problemen gehad, dus voor non-critical processen kan het geen kwaad, maar als het om veel centjes gaat, dan zou ik me toch 2 keer bedenken om met 1.4.2 te draaien.

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 04:13

PommeFritz

...geen friet

1.4.2 is beta, 1.4.1 is officiele stabiele versie... maar dat zul je wel bedoeld hebben.

FireFox - neem het web in eigen hand

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 08:45:
Van welke bugs heb je met Java Webstart last?
er zit van versie 1.3 een bug in ivm URL loading (ie java.net.URL) dit kon geen files loaden van de jar, alhoewel 'java' dit wel kan. Voor de meeste van die problemen kun je 'Rachel' gebruiken maar sommige 'packages' (in mijn geval Jakarta OJB) kun je niet specifiek zeggen waar ie de startup files moet ophalen. En ik ben iemand die geen code gaat veranderen van een standaard packet. Webstart 1.4.2 is dit opgelost (zie maar naar de release notes). Ook zaten in Webstart 1.4.1 'support' voor een aantal bugs die in 1.3 zaten (ivm signing die bijvoorbeeld fouten geeft zelfs als jarsigner het 'OK' geeft) ook deze zijn er nu uit). En het startup schermje is niet meer omvan te kotsen.. (schandalig vond ik dat ;)

Ja dat ene 'beta' beta is weet ik ook, maar blijkbaar ook geen problemen encountered :) we zullen dan maar de eerste zijn he (iemand moet het testen).

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

PommeFritz schreef op 09 May 2003 @ 11:30:
[...]
1.4.2 is beta, 1.4.1 is officiele stabiele versie... maar dat zul je wel bedoeld hebben.
Oeps.. idd *heeft meer koffie nodig* :P
Pagina: 1