[WC] Asetek Waterchill topic

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.127 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2024
Ik heb zojuist deze waterkoeling set besteld.
Als ik hem binnen heb zal ik hier resultaten en foto's posten.

Aangezien ik verder nog geen topics over dit setje kon vinden, ben ik benieuwd of er hier al mensen zijn die dit setje gebruiken en hoe hun ervaringen ermee zijn. :)

Het gaat om deze set van asetek:

Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/Waterchill/Kit.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/Waterchill/Stuff.jpg

Review: http://www.hexus.net/review.php?review=546

[ Voor 39% gewijzigd door Rene59 op 08-05-2003 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Ik vraag me toch echt af wat de grote voordelen van dit setje zijn.. Het is redelijk veel geld (200 euro) voor een setje waarmee enkel de CPU gekoeld kan worden vind ik. En zó indrukwekkend zijn die resultaten toch niet :?.. Ik heb aan m'n setje ongeveer 70 euro uitgegeven en haal veel betere resultaten (P IV 2.4B @ 3.4 @ 1.65V => 120W @ 32°).

[ Voor 5% gewijzigd door Steve op 08-05-2003 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:54
ik heb inderdaad voor veel minder geld imho betere setjes gezien op www.aqua-computer-cooling.de .

daar heb je een soort gelijk setje voor 129 euro, dan moet je alleen nog een reservoir er bij kopen, maar ik geloof niet dat de bij de aquachill geleverde reservoir erg duur is :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel een mooi setje, zit een goed blokje bij, leuk reservoir, goede radiateur, alles is goed klein gebleven. Je kunt het ook netjes inbouwen in een kast.
Misschien betaal je een paar 10tjes te veel, maar dan heb je wel alles goed passend en hoef je dus niet te kutten met aansluitingen of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

De review op Hexus meldde dat het idd een goed koelsetje is, zelfs als de 120mm fan uitstaat. De ene link die nu in de pricewatch staat is btw van de goedkoopste versie. 1 trapje hoger met de control unit is 197 eur, en een complete set met control unit en reservoir is 224. En ja, ik ben ook van plan deze set te gaan bestellen :P . Vooral omdat dit mijn instap zou zijn in het waterkoelingsgebeuren, en ik niet zo technisch ben om zelf blokken te gaan zitten maken of radiateurs van auto's te slopen ;). De reviewer van de Hexus site had ook nog nooit aan WC gedaan, en meldde in z'n text dat het installeren zo gebeurd was :).

Een ander flink voordeel van deze Waterchill is, dat hij voor 3 platformen geschikt is, P4/Athlon, en voor de Athlon64 in de toekomst. Je hoeft dus niet over 2 of 3 jaar je waterkoeling weg te gooien, ook weer een pluspunt want het is natuurlijk niet zomaar wat geld :)

edit: Rene59, waar heb je hem besteld, bij de oc-shop? En welke versie heb je genomen?

[ Voor 6% gewijzigd door Remy op 09-05-2003 08:27 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Ik heb hem besteld bij oc-shop ja. Ook de meest uitgebreide versie van 224 Euro.

Voor mij geldt ongeveer hetzelfde als voor jou. Alleen heb ik al wel ervaring met waterkoeling. Ik heb vorig jaar een keer een systeem in elkaar geknutseld voor weinig geld. Het werkte prima, maar ik vond het hobby-gehalte te hoog. Het was lastig iets te wijzigen en qua uiterlijk was het drie keer niks.
Vandaar dat ik nu deze complete set heb gekocht. Volgens de review is hij makkelijk in gebruik en het ziet er ook allemaal netjes uit. En ik vond de stilte van waterkoeling toch wel fijn.
Als ik deze set werkend heb ga ik later ook nog een nb en gpu blokje bestellen denk ik, want die fans op m'n msi 865pe board en ati 9700 kaart zijn ook maar gare herrie-dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Zelf vind ik die naam een beetje misleidend want een chiller geeft heel wat andere temps als normale waterkoeling 8)7

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Chiller betekent toch echt koeler hoor, dus in die vorm klopt de naam Waterchiller wel, ook al is het geen koelkaststijl koelen jah zoals een Peltier of Prommy ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
Gezien de ervaring die ik heb met asetek zal de kwaliteit niet tegenvallen
Enkel had ik bij de eerste berichten ook gedacht dat het een stuk bruter zou zijn :(

Een echte CHILLER is on the way, zal de eerste test resultaten uiteraard delen met jullie :)
Zowel op de asetek kit als op de Swiftech kit

peter-out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Een echte CHILLER... * Apen-nootjes zit al een hele tijd te bedenken hoe hij dat het beste kan maken.. kan je misschien wat meer info geven alvast petervandamned?? ben benieuwd...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Een chiller heb je als het koelwater wordt afgekoeld.. Dat wordt wel gedaan door het rad, maar daarmee wordt het water slechts (in het beste geval) op kamertemperatuur gebracht.. Een echte chiller gaat een stuk lager dan dat, dan wordt het water met een peltier of een compressor afgekoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Jah tuurlijk, actief koelen ipv alleen een fan zoals die Sunon. Maar dat kost dan ook weer ff wat, verbruikt meer stroom, neemt meer ruimte in...etc. :).

Maken die peltiers/compressors eigenlijk ook niet wat geluid? Want dan is 1 van de doelen van waterkoeling (stilte!) juist weer overboord gegooid. Ik heb btw ook gehoord dat sommige pompjes van waterkoelingsets wel es lawaai maken, maar dat dit ook snel weer over is. Over de Waterchill wordt in de Hexus Review gezegd dat ie lekker stil is, zeker met de fan @ lowspeed, dat vind ik ook wel een flink pluspunt :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

De gangbare pompjes zijn goed stil, dus dat is geen groot probleem.

Een peltier maakt geen geluid, een compressor weet ik niet. Het nadeel is dat ze zelf ook gekoeld moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is zeker nog niet binnen? Schijnt dat ze in Duitsland nog wel ens moelijk willen doen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 05:18
Op tweakers.net verschijnt binnen een paar dagen ook een review over deze set, so stay tuned :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Erg fijn. Heb ik mooi vergelijkingsmateriaal straks :)
Hopelijk ligt er vanavond als ik thuis kom een briefje van de postbode in de brievenbus, kan ik morgen mooi aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Lieve review, ziet er goed uit (zoals ik daar ook al zei)

Alleen die prijs zit me dwars, ik vind het een beetje veel tbh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Goede review ja, erg handig. Temperaturen zijn goed! De nadelen wegen totaal niet op tegen de voordelen, dus ik ben erg blij dat ik dit setje besteld heb.
Als nou die postbode nog ff langs wil komen :S ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:10

Epsilon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Heb ik vandaag ook al gedaan, check:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/5358/full.jpg

Ook lekker offtopic dit :P

[ Voor 3% gewijzigd door Hielko op 13-05-2003 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
hielko

heb je misschien ook een amd om er onder te leggen ?
ik heb de test set nog niet binnen namelijk en was benieuwd :)

grtz peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:10

Epsilon

petervandamned schreef op 13 May 2003 @ 18:06:
hielko

heb je misschien ook een amd om er onder te leggen ?
ik heb de test set nog niet binnen namelijk en was benieuwd :)

grtz peter
Het blokje ziet er op zich netjes uit, heel simpel, maar effectief.
Over het reservoir + pomp ben ik wat minder te spreken kwa keuze. Ik ben niet erg kapot over die pomp iig. Het reservoir is goed kwa opzet, maar ziet er te zwak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
daar kan ik me alleen maar bij aansluiten

Hielke >> Dat reservoir zit er uit alsof het heel dun plastiek is, is dat echt zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Nee, dat is absoluut niet zo. Het is volgens mij 2mm dik plexiglas, dus dat is echt wel stevig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:16

justifire

Shut up and squat !!

petervandamned schreef op 09 May 2003 @ 10:40:
Gezien de ervaring die ik heb met asetek zal de kwaliteit niet tegenvallen
Enkel had ik bij de eerste berichten ook gedacht dat het een stuk bruter zou zijn :(

Een echte CHILLER is on the way, zal de eerste test resultaten uiteraard delen met jullie :)
Zowel op de asetek kit als op de Swiftech kit

peter-out
ff off-topic
Al bericht van de swiftech setjes?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
justifire schreef op 13 May 2003 @ 20:22:
[...]

ff off-topic
Al bericht van de swiftech setjes?
man dat begint een farce te worden :(
als goed is zouden ze vorige week vrijdag verstuurd zijn enkel krijg ik dan bericht van ups/fedex maar niks hoor

er was niet voldoende voorraad telkens }) zoveel hadden we toch niet besteld

ik zal zodra ik meer weet ff een posting doen op mijn stekje ;)

excuses jongens

sorry heeft geen bal te maken met de asetek set
modjes 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
Hielko schreef op 13 mei 2003 @ 19:22:
Nee, dat is absoluut niet zo. Het is volgens mij 2mm dik plexiglas, dus dat is echt wel stevig :)
dit moet ik beamen want de kwaliteit die asetek normaal gesproken gebruikt zal zeker ook terug te vinden zijn in deze wc kit

hielko straks nog zin om deze set te vergelijken met een swiftech set ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EEey zal deze set op een epox 8rda+ passen?
Anders lijkt dit mij wel een goed setje voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
als je gaten in je mobo hebt (wat dat mobo afaik heeft) zie ik geen problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Het zou kunnen dat er niet genoeg ruimte rond de socket is, als je op de site van asetek kijkt kan je de exacte afmetingen vinden.
hielko straks nog zin om deze set te vergelijken met een swiftech set ??
Vertel, wat voor set? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-02 16:29
Kan je ook zo'n setje krijgen met een extra koelblok? Als je bv een Dual PC hebt en is het b.v. ook moglijk er nog een GPU blok in de kring te zetten. Of is de pomp daar niet sterk genoeg voor?

Krijg je dan niet het probleem dat het water niet genoeg meer warmte om neemt als je meer blocks er tussen zet? Of valt dat wel mee?
Ik zit de laatste tijd te denken aan WC omdat ik die herrie zat ben. Deze set lijkt me een goed begin.

Paradigm: Shift happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Volgens mij verkopen ze die CPU-blokken niet los, maar gezien het feit dat het mogelijk is om er later wel een GPU en chipset-koeler bij te plaatsen zou een extra CPU-koeler ook geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 15:55
k heb op CeBIT met zon verkoop mannetje gesproken en die heeft me belooft om zon setje op te sturen...

k moet er nog maar eens achter aan bellen :)

k vind ut een mooi setje, alleen k vind de meerwaarde aan bv een Aquarius setje erg klein.. die kost nl maar 109 euro.. deze net geen 200..

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark9534
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 00:29

mark9534

Ondertitel ?

109 euro dat scheelt een hoop !
Zou er misschien later ook een hdd-koeler bij te kopen zijn ? Of is dat niet echt nodig ?
En kun je bij dit setje ook andere blokken aansluiten van andere merken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ik zag btw bij oc-shop dat ze dit setje ook lichter hebben, zonder controller e.d....

dan issie uiteraard goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hielko schreef op 14 May 2003 @ 00:34:
Het zou kunnen dat er niet genoeg ruimte rond de socket is, als je op de site van asetek kijkt kan je de exacte afmetingen vinden.

[...]

Vertel, wat voor set? :)
dit setje ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.swiftnets.com/assets/images/products/H20H/H20H80-COMPLETE%20KITX350.jpg

iig dat denk ik toch wel hè peter?

dit setje van swiftech doet het zéér goed, zat der niet een kut rad bij...veel te klein man (80mm)...als je daar een blackice pro 2 rad aan hangt, dan is dat een super setje!

Kun je dat niet es testen hielko :)? Want ik heb dat in nog geen review gezien!

Met die rad die derbij zit is het logisch dat het niet zo mega goed presteert, rad is toch wel het belangrijkste element!

Sorry voor het offtopic, want dit heeft nix met het Asetek Waterchill setje te maken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 21:21

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Leuk setje, maar vooral dit valt op denk ik :) :

Pomp met aan vast gelijmd reservoir + en voet van pomp is eraf te halen (handig) :)

Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/Waterchill/Res1.jpg

Handige connector:

Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/Waterchill/Res3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/Waterchill/H.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/Waterchill/H2.jpg

Zou het los te kopen zijn, denk helaas van niet ;(

[ Voor 7% gewijzigd door We Are Borg op 14-05-2003 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:27
ik heb het setje een beetje bekeken over internet , zag er allemaal wel nice uit , www.3dgameman.com zal hem binnekort ook wel revieuwen in zijn film collectie ,

greetings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Laatst online: 04-09 16:49

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

leuk setje, ziet er goed uit en vooral ook mooi, alleen het reservoirtje lijkt me erg klein?

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Even ter info, de complete set staat nu ook in de pricewatch: link , hij's 215 eur, en 12 eur verzendkosten :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Je kan het setje al langer bij OC-shop bestellen.

Een basis setje is iets van 170 euro, daar zit dan geen controller bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Uhuh dat had ik al eerder gepost hier :P, maar bij OC-shop hebben ze ineens de medium en die complete set er niet meer bij staan :? Heel vreemd. Die basis is btw 159 eur. Maar de complete was 224 eur bij de OC-shop, maar die staat er dus niet meer?

Laat maar, staat er wel dus? Beetje gare page ff denk ik :) Hier is de directe link

[ Voor 36% gewijzigd door Remy op 22-05-2003 09:56 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
De levertijd is wel flink lang. Ik wacht inmiddels al 2 weken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijft me dwars zitten dat de pomp niet magnetisch is afgeschermd. Kan dit geen kwaad voor de rest van je systeem. Volgens de review heeft een CRT scherm er last van als je je kast naast je monitor hebt staan. Dus waarom niet de rest van je systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
volgende week worden ze geleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

petervandamned schreef op 22 May 2003 @ 21:09:
EEy peter ff een vraagje.
Zal de set ook op de 8rda+ passen?
alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jupz idd beaslock dat is ook mijn vraag, heb net ff naar oc-shop gemaild met die vraag
en ook nog de tweede vraag want als hij op mn mobo past nice, maar blijft er dan nog wel ruimte over om iet in de toekomst op mn nb te zetten. Ik denk het zel wel omdat het een rechthoek is. Ik zit meer met die rij die aan de linker kant van de socket zit, dat zie je ook bij de review @ tweakers wel heel krapjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 mei 2003 @ 00:22:
jupz idd beaslock dat is ook mijn vraag, heb net ff naar oc-shop gemaild met die vraag
en ook nog de tweede vraag want als hij op mn mobo past nice, maar blijft er dan nog wel ruimte over om iet in de toekomst op mn nb te zetten. Ik denk het zel wel omdat het een rechthoek is. Ik zit meer met die rij die aan de linker kant van de socket zit, dat zie je ook bij de review @ tweakers wel heel krapjes
Ja had ik ook gezien.
By the way hier is nog een goed review.

http://www.born2oc.be/bor...b585865f0c732788b37da803d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja lekker weer :P
laat ze de epox 8rda+ eens gaan testen ofzo. Volgensmij zijn de "problemen" namelijk juist met de epox mobo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.asetek.com/fil...CPUblok/cpu004mobomid.jpg

Als hij nou zo op mijn mobo komt te zitten heb ik geen zorgen meer :)

Update

http://forum.vapochill.co...63896230687&threadid=2732

Als ik in dit forum lees moet je wat gaan zagen.
Om hem pasend te maken voor een 8rda+/8rga+

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2003 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb t setje ook besteld EN ik heb een 8rda+. Hoop m komende week binnen te krijgen, en dan hoort men meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ff gebeld met oc-shop (bij mij weten de enige site waar hij te koop was, nog wel een andere maar die was weird)
ze krijgen ze begin van volgende week binnen maandag of dinsdag. Ze gingen het idd testen of het op een 8rda+ paste omdat ze die vraag al VEEL hadden gehad :P
eind volgende week post ik het mailtje wel ff wat ik krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Hopelijk heb ik hem dan voor de hemelvaart, heb ik er mooi 2 dagen vrij voor :)
Dus die van mij mogen ze mooi opsturen voordat ze ermee gaan testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand al of de cpu cool block op een epox 8rda+ past?
En kan het kwaad als ik de niet magnetisch afgeschermde pomp in mijn kast plaats ( als er ruimte is :D ) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de hardware zelf schijnt het niet echt kwaad te kunnen de eheim pompjes zijn ook niet afgeschermd en staan ook in veel kasten. Vreem genoeg hebben sommmige monitoren op een veel grotere afstand wel last van :) gewoon proberen zou ik zeggen.

Ik ga het iig wel proberen als het cpu blokje op mn mobo past :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net op het forum van Asetek gelezen dat het koelblok alleen met een kleine modificatie van het plexy op een Epox RDA+ en Abit NF7-S past. Je moet de "oortjes" er vanaf veilen. Je kan ook losse plaatjes bestellen zodat je het koelblok later ook op een hammer kan zetten... Schuld ligt bij de mobo producenten die toch onderdelen in het "no go" gedeelte dat wordt aangegeven door AMD proppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dit nu officieel of ni? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Hij blijkt niet op een abit nf7-s-m etc te passen, en ook al niet Epox 8rda+ en 8RGA :(
Jeez dat zijn zòn beetje de beste OC borden die d`r zijn en moet je eerst je blokje modden voordat die past, dat vindt ik nou echt dom werk van Asetek, maak je waterkoeling, past het niet op de beste bordjes :(

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

caspergt schreef op 28 May 2003 @ 20:01:
Hij blijkt niet op een abit nf7-s-m etc te passen, en ook al niet Epox 8rda+ en 8RGA :(
Jeez dat zijn zòn beetje de beste OC borden die d`r zijn en moet je eerst je blokje modden voordat die past, dat vindt ik nou echt dom werk van Asetek, maak je waterkoeling, past het niet op de beste bordjes :(
das geen dom werk van hun maar knulligheid van epox etc... ben zelf zeer te spreken over epox maar ze houden zich wel vaker niet aan de standaarden en dan krijg je dit soort problemen

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
FYI: binnenkort komt er ook een review at tweakers.net over de GPU en chipset-koeler van Asetek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Ik zit ook te denken om zoiets te kopen, geen herrie en toch juiste temp. zeker voor deze dagen.

Er is een lijst met wat wel en wat niet (nog niet getest) moederborden met dit setje kan werken:
http://www.asetek.com/main/page.asp?sideid=380

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
petervandamned schreef op 22 May 2003 @ 21:09:
En, zijn ze al onderweg? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag nog steeds niks. Kan ik verdorie niks inbouwen! Ik heb stille hoop dat ie morgen wordt geleverd. Was eigenlijk wel beloofd dat ie deze week zou komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
Rene59 schreef op 29 May 2003 @ 20:59:
[...]

En, zijn ze al onderweg? :)
mail me ff @work dan kan die vandaag voor je op de post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Hielko schreef op 29 May 2003 @ 02:28:
FYI: binnenkort komt er ook een review at tweakers.net over de GPU en chipset-koeler van Asetek :)
Ik zit er met smart op te wachten. (net als de BBG :P) Ik ben benieuwd hoeveel invloed die GPU en chipsetskoelers hebben op onder andere de temperatuur van de processor zelf...

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colina
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11-2024
[b]Ik zit er met smart op te wachten. (net als de BBG :P) Ik ben benieuwd hoeveel invloed die GPU en chipsetskoelers hebben op onder andere de temperatuur van de processor zelf...
Same here, wil de set wel kopen, maar dan wel met een chipset en vga koeler er bij..... Ben benieuwd of de pomp er problemen mee gaat hebben en of de prestaties er niet erg op achteruit gaan. Als hij dan alleen goed koelt op 12V zou dat een teleurstelling zijn, aangezien ik graag een stil systeem heb. (nu niet met 7 fans ( PSU/3xkast/VGA/NB/CPU )) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrietveld
Zijn er mensen die deze kit hebben? Want er is 1 ding dat ik graag wil weten, maar dat in geen enkele review op het internet naar voren komt... Hoe gaat het precies met de plaatsing van deze kit. Ik ga deze kast kopen: (antec sonata quite piano midtower :9~ )
Afbeeldingslocatie: http://compreviews.about.com/library/graphics/AntecSonataInterior.jpg
Gaat deze kit hierin passen? Ik heb gehoord dat de pomp en het reservoir makkelijk te bevestigen zijn door middel van zuignappen aan de onderkant, maar hoe zit het met de radiator en de fan? Ik heb een paar foto's daarvan gezien, en ik zie daar niets op wat betreft bevestigings-punten of zo... Als iemand me uit de brand kan helpen, graag!

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een idtje is om de rad+fan boven in te plaasten.
Je zou een blowhole kunnen maken in het dak van je case..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat die radiator prachtig gaat passen in die sonata-case. Je hebt daar namelijk al een 120mm fan inzitten aan de achterkant. Moet lukken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrietveld
Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 09:46:
ik denk dat die radiator prachtig gaat passen in die sonata-case. Je hebt daar namelijk al een 120mm fan inzitten aan de achterkant. Moet lukken :P
Ja, daar heb ik nog niet aan gedacht }:O ! Dat is wel een simpele en goede oplossing! Dat scheelt weer 1 fan! Alleen hoop ik niet dat een radiator die de lucht die door de fan verplaatst wordt een beetje 'tegenhoud', een grote invloed zal hebben op de temperatuur in de kast...

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort ook review van videokaart & chipsetblokje op Born2oc, ze sturen het maandag naar ons op ;)

En ik start morgen met de inbouw van de set in een Antec Sonata, lijkt me mits wat aanpassingen aan de achterkant mooi te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En Nees, hoe zit het ermee? Zit ie er al in? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAMAGE schreef op 28 mei 2003 @ 22:36:
[...]

das geen dom werk van hun maar knulligheid van epox etc... ben zelf zeer te spreken over epox maar ze houden zich wel vaker niet aan de standaarden en dan krijg je dit soort problemen
als je de bevesteging van het waterblock bekijkt zie je dat er ook al een bevestiging voor de nog te komen socket is.
Moet Epox rekening houden op een socket A mobo voor een bedrijf wat waterblockjes maakt met 2 uitsteeksels voor een andere socket die nog niet eens op de markt is?
Lees en kijk eerst voordat je iets roept want anders kom je zo knullig over bij mensen die er wel over na denken voordat ze iets roepen. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 00:31:
En Nees, hoe zit het ermee? Zit ie er al in? :p
Nog niets ontvangen en nog geen reactie op mijn mail.
Wat kan bij een webshop bestellen soms toch frustrerend zijn :/ Wanneer leren ze nou eens dat duidelijkheid in, en een correcte vermelding van levertijd het belangrijkste is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij past wel op een 8RDA+ volgens oc shop je moet hem alleen het plastic wat vijlen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Past op een Epox 8RDA3+ ook, wel dremel in de plexi moeten zetten. Maar daar zitten we niet mee ;)
Set zit overigens ingebouwd in m'n Antec Sonata, het is weel een beetje prutsen en puzzelen maar lukt perfect. Rad langsbuiten, fan langs binnen anders was't een no go. 'k Moet wel een beetje nog m'n boorgaten toemaken met wat silicone of plamuur. Mij morgen of straks met bezighouden. Foto's komen als alle hardware erinzit, mobo is in rma (morgen terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrietveld
Ik ben benieuwd naar jouw foto's! Ik dacht er ook aan om de rad langsbuiten te doen, maar je zal dan wel wat moeten dremelen, neem ik aan. (iets wat ik liever niet bij een nieuwe kast doe :P )

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mij beetje gemist in't boren/dremel, halve cm te laag :(
Maja bon, da wordt opgelost adhv silicone/plamuur en wat grijze verf ;)

fotokes:
http://users.pandora.be/thamar/antec/wc1.jpg
http://users.pandora.be/thamar/antec/wc2.jpg
http://users.pandora.be/thamar/antec/wc3.jpg

Dit is voorlopig, deze middag/avond komt moederbord en ander speelgoed erin. (mobo is in rma)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 09:02 . Reden: foto's toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrietveld
Dat ziet er heel goed uit! Ik ga het dan ook maar op die manier proberen. Maar ik ben toch nog steeds bang dat zo'n rad voor een casefan teveel invloed heeft op de case temp. Maarja, je kan het altijd nog wijzigen natuurlijk. :P

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die trekt de lucht vanbinnen in de case naar buiten door het rad.

Results zullen pas voor vanavond zijn, kan dan pas om moederbord :(

Gaatje van't misboren is ook al opgelost sie, dun plaatje alu tegengezet 8)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 00:45:
[...]

als je de bevesteging van het waterblock bekijkt zie je dat er ook al een bevestiging voor de nog te komen socket is.
Moet Epox rekening houden op een socket A mobo voor een bedrijf wat waterblockjes maakt met 2 uitsteeksels voor een andere socket die nog niet eens op de markt is?
Lees en kijk eerst voordat je iets roept want anders kom je zo knullig over bij mensen die er wel over na denken voordat ze iets roepen. ;)
daar ben ik het niet helemaal mee eens, want er zijn best andere blokken, en heatsinks die dus echt groter zijn. Niet alleen dit blokje heeft uitsteeksels. op andere borden past ie ook, dus waarom niet bij sommige epoxen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Woei, morgen heb ik m'n setje eindelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Laatst online: 09-09 22:46

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

in overleg met de [DOC]forummod heb ik vandaag het volgende [rml][ WC] Het grote WaterkoelingPerformance Topic.[/rml] topic geopend.

Ik hoop dat alle waterkoelers onder ons de moeite zullen nemen het topic in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Laatst online: 10-09 15:34

porn*

...take on the world!

Thamar kwam die rad zo bij jou aan of heb je hem zelf zo mishandeld?!

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Idd zeg! Als ik zoiets zou ontvangen gaat het linea recta terug naar afzender...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:12
Fijn is dat, loop ik de hele dag naar sites te zoeken naar reviews en shops voor die asetek. Past het ding niet eens op mijn 8rda+ 8)7.

Mja bij de tweakstore is het ding iig goedkoper dan bij de OCshop: 215 euro's
http://www.tweakstore.nl/...2f5dd32b&abt=12&itemgr=37

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier ergens mee tegengebotst, is alweer rechtgetrokken.
Momenteel moeilijk om results te zeggen want'k heb EXTREEM veel problemen met die rommel van een epox 8rda3+ (dit is al nr2 dat'k heb). Nooit meer epox voor mij, dat staat vast.

Nog erger nu, dat kreng wilt niet eens meer stabiel 133fsb draaien. :'(

Update:
Vanavond krijg'k nen 8rda+, moet geen 3+ meer hebben. Hopelijk meer geluk ermee. 'k Heb natuurlijk de pech dat de winkel gesloten is v 11juni tot 28juni.

Anywayz fotoke alles gemonteerd lowres 94kb & highres 2048*1536 1.42mb

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrietveld
Dat ziet er goed uit! Dit is wel handig, want nu zie ik meteen hoe alles perfect kan passen in mijn kast. :P

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
thamar.. NF7-s nix voor je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nu een Epox 8rda+ in, momenteel 12x166 c2-5-2-2, 1.65v & 51°C. Is hier redelijk warm.

Het probleem Catch22, de winkel waar het vandaan komt, die vertrekt volgende woensdag op vakantie. En hij kon geen abit meer krijgen voor woensdag. Is winkel hier niet zo heel ver van, ben daar al altijd goed bediend geweest en prijzen zijn dik in orde. Doe ook de beurzen met hem en ben mod op z'n forum. Dus ik ga echt niet moeilijk doen en m'n geld gaan terugeisen.
Momenteel ook niet echt de financiën om zomaar een extra moederbord aan te schaffen, student he. Vanals'k de middelen weer heb, komt er hoogstwaarschijnlijk een Soltek in, schijnt dat die echt enorm goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Ziet er erg mooi uit :). Alleen die roze heatsinkjes op je vidkaart zien er niet uit man :+. En staat de pomp nu trouwens niet een beetje dicht bij de HD?

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is door de flits dat ze roze uitslaan, zijn rood hoor, Gainward Ti4600 Golden Sample.
Geen last met hd, doet niet moeilijk. Electromagnetisch veld van een pomp is zo groot ook niet. En die hd is'n Seagata Baracuda V, die zijn volledig afgeschermd. Zitten geen chips bloot zoals bij andere hd's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Ben er inmiddels ook mee aan de gang gegaan. De radiator is toch best lastig monteren!
Heb jij nou zo'n brede kast, thamar, dat hij er plat op kan aan de achterkant?
Ik heb hem toevallig op dezelfde positie zitten (ook buitenkant), maar dan met de vier schroefgaten van de radiator op mijn kast. (90 graden naar links gedraaid t.o.v. jouw methode dus). Ziet er niet super uit, maar iets anders kan ik niet bedenken.
En ik heb niet de gereedschappen (en handigheid ;)) in huis om gaten in mijn kast te boren. Wellicht dat ik dat nog een keer laat doen en hem dan bovenin naast mijn voeding (IN de kast dus) plaats, want op die plek zit in mijn kast een mooi roostertje. :)
Maar tot nu toe ziet het er allemaal netjes uit dat setje. Het koelblokje installeren is ook erg eenvoudig. En gelukkig metalen moeren en bouten ipv plastic rommel zoals ik die ooit van Dangerden had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antec Sonata is idd redelijk breed, plaats voor 120mm fan achteraan.
Ik zit wel een beetje aan de hoge kant met m'n temperaturen, ofwel leest die epox niet echt accuraat af. Ga er eens naar zoeken...
Want m'n rad heeft niet echt warm, m'n darmen ook niet en cpu geeft 55°C aan (stressed uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Ik ben wat op zoek gegaan naar de specs van die sunon fan. Het enige wat ik kan vinden is dit:
FAN - key benefits and features:

120 mm Low Noise Sunon Fan (CE approved)
50.000 hours durability - Minimum.
Sturdy and strong frame construction.
Heeft er iemand info over hoeveel CFM en dB deze fan heeft?

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Nou, ik heb hem klaar!

Zie hier voor de foto's : http://rene.tyne.nl/foto/thumbnails.php?album=13

Prachtig setje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darmpjes zitten niet goed op het cpublokje, die die van de rad komt moet in het midden ;)

Wel speciaal zo met die rad in die positie ;) Maar gevaarlijk voor transport...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Had3s , yer doing a mighty fine job ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Nijs! :)