hd's detecteren pas op na reset te doen.

Pagina: 1
Acties:

• FlashBlue
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08-2024

FlashBlue

nog altijd een bèta versie ...

Topicstarter
een weekje geleden heb ik men servertje verzwaard ; zat eerst een duron1200 op een asus a7v266 in; en nu een ecs k7s5a ; met een xp2000.

probleem is dat sinds die ecs/xp2000 erin zit; men hd's niet meer direct detecteerd worden bij een "koude" start (pc volledig uit) ; zowel op het mobo; als op een extra pci ide controller; als ik dan eens op reset duw; dan worden ze wel gedecteerd;en werkt ook alles normaal.

zou het kunnen dat het mobo te snel boot; en dat de hd's nog niet voleldig op toeren zijn; en daardoor niet herkend worden ?

[ Voor 3% gewijzigd door FlashBlue op 08-05-2003 21:57 ]

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:29

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Jup dat ken, moet je hdd delay even een paar seconden in stellen in de BIOS

Tweakers Discord

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-03 11:33

E-Vix

Nu met sneeuw!

Het zou inderdaad heel erg goed kunnen dat je HD's zelf nog niet opgestart op het moment dat je moederbord op zoek gaan naar de HD's. Wat je zou kunnen doen is in je bios zoeken en kijken of er een optie in staat op je pc bij het opstarten even een paar seconden te laten wachten. Heeft hij deze optie niet, dan zou je bijvoorbeeld je memory check van fast op normal kunnen zetten. In plaats van dat hij dan 1x snel je geheugen controleerd, controleerd hij 3x wat langzamer je geheugen. Misschien is het net genoeg tijd voor je HD's om zich te initialiseren. Lukt dit niet, dan zul je of iedere keer bij het opstarten een keertje op reset moeten drukken, of aan een andere HD moeten geloven.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• FlashBlue

FlashBlue

Topicstarter
@ tweakdude ; het is een ecs mobo; heel goeie plankjes ; maar hdd delay kent ie niet geloof ik.

@e-vix ; zal bij volgende reboot idd de memtest eens op normal zetten; maar dat andere hd ?? denk het niet. is een server, kleine 380gig space verdeeld over 5 hd's ; dus schijf vervangen :p denk het niet:-)

maar waar ik net aan denk; zou het kunnen dat de psu in het begin niet genoeg power kan leveren; en dat ie dan de 12V lijn ietsje later opstart oid ?
(psu is wel 350W en p4 certified; maar tis en blijft een noname voeding)

[ Voor 74% gewijzigd door FlashBlue op 08-05-2003 22:28 ]

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-03 14:08
350 wat voeding zou genoeg moeten zijn maar als je 5 HDD's er in hebt zitten kan dat wel eens iets te veel zijn voor hem

• FlashBlue

FlashBlue

Topicstarter
mm; heb effe paar zaken nageken;
andere hardware >

1x ecs k7s5a mobo
1x atlon xp2000
1x philips cdrw2400 witer
2x maxtor 80gig 7200rpm schijf met 8mc ache
1x maxtor 60 gig 7200 rpm schijf
1x ibm 40 gig 7200 rpm met 8mb cache
1x seagate 80 gig 5400 rpm
1x intel pro 1000mt gigabit ethernet
1x gf4mx440
5x 2fan hd koeler
2x 80mm case fan

dit lijkt mij mss net iets teveel voor de voeding ; alhoewel dat volgens speedfan de 12v lijn op 12.74 zit, en de 5 v op 4.92; ik vermoed dus dat de 5v het moeilijk heeft; en dat daardoor de 12 v ook zo hoog ligt, die 12.74 lijkt me niet healthy voor men hardware en zo :(

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-03 14:08
Ik heb bij mij gekeken en bij mij staat hij standaard ook op 12.60-12.80.
Dus dat kan het niet wezen, maar reken eens uit hoeveel watt je bakkie nou eigenlijk gebruikt (nodig heeft)

Vaak staat dat wel op de apparaten of in de Handleidingen
Dan kom je er snel genoeg achter
Pagina: 1