Toon posts:

[koppeling tussen classes] visual c++

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een simpele vraag. Ik heb een class met een CString variabele erin. Deze variabele in de externe class wil ik graag koppelen aan een edit box variabele. Het moet zeker heel makkelijk zijn maar ik kom er toch niet zo snel uit.

Wat zijn me makkelijkste manieren om variabelen te koppelen??

ik heb het volgende geprobeerd: editBoxVariabele = ExtereneClassname.variabele. Dit lukte echter niet...

Joris

Verwijderd

CString getString() { return string; };

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-06 12:23

koli-man

Bartender!!!!

offtopic:
Zou je die editBoxvariabele niet Friend kunnen maken in ExtereneClassname. Maar ik weet niet of de visual C++ omgeving friend kent ?

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 21:44:
ik heb het volgende geprobeerd: editBoxVariabele = ExtereneClassname.variabele. Dit lukte echter niet...
laat eens wat meer code zien, want dit is wel heel erg summier... de definities van je classes bijvoorbeeld, en hoe je ze gebruikt
koli-man schreef op 08 mei 2003 @ 22:06:
offtopic:
Zou je die editBoxvariabele niet Friend kunnen maken in ExtereneClassname. Maar ik weet niet of de visual C++ omgeving friend kent ?
uiteraard kent Visual C++ friend (friend is een van de basis-elementen van C++, zou wel krom zijn als dat niet ondersteund werd ;)). Bovendien is dit niet de manier waarop friend gebruikt wordt.

editBoxVariabele heeft namelijk niets, maar dan ook niets, met de access van de string variabele in ExterneClassname te maken. Dat geldt alleen voor de scope waarin de variabele opgevraagd wordt

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 17:14
Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 21:44:
Ik heb een simpele vraag. Ik heb een class met een CString variabele erin. Deze variabele in de externe class wil ik graag koppelen aan een edit box variabele. Het moet zeker heel makkelijk zijn maar ik kom er toch niet zo snel uit.

Wat zijn me makkelijkste manieren om variabelen te koppelen??
Wat bedoel je met koppelen? Dat alle wijzigingen in de class zichtbaar worden in de Edit box? Andersom? Allebei?
En wat voor edit box is het eigenlijk? Wat voor app framework gebruik je? Pure Windows? MFC? Qt? WxWindows?

Oftewel, herschrijf je start port mbv de FAQ.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Verwijderd

[quote]koli-man schreef op 08 May 2003 @ 22:06:
offtopic:

Zou je die editBoxvariabele niet Friend kunnen maken in ExtereneClassname. Maar ik weet niet of de visual C++ omgeving friend kent ?[/quote]

was inderdaad minder slim ja.. :X
Pagina: 1