Toon posts:

Maxtor 80 GB? Tot hoever kunnen ze gaan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik las laatst dat Maxtor een nieuw harde schijf had gemaakt met een capaciteit van maar liefst 80 GB? voor de IDE. Is deze goed, en hoe krijgen ze het in godsnaam zo compact? Raken de platen elkaar niet als het allemaal zo priegelwerk is?

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Ze verhogen de dichtheid van de schijf, dwz er kan meer data per vierkante cm. En ja dit houdt wel ergens op.
8-)

Meh ...

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Die zijn er al maanden hoor. Zijn er wel alleen in "slechts" 5400rpm uitvoering.
Het wordt vast nog wel groter... :)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 20:40
Seagate had toch al een 180GB?

Flickr | Lego collectie

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:19
Het zijn ook maar 4 platters.
IBM 75GB uitvoering heeft er 5 :)

Geen probleem dus.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Lang leve de voorruit gang zal ik maar zeggen, vergelijk maar eens de eerste harddisks van 20MB van IBM met nu.
Maar ik vraag me eigenlijk af hoe de prestaties zijn van deze harde schijf.

Verwijderd

In laboratia zijn ze op dit moment hard bezig de 100Gbit/inch^2 te realiseren. Op dit moment is 10Gbit/inch^2 commercieel te koop (soms 15Gbit/inch^2). Een factortje 10 zit er de komende 2-5 jaar dus nog zeker in...

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 13:44
Over binnen een jaar zullen we wel schijven van 200 GigaByte zien denk ik.

Hmmm, las ik laatst op tweakers niet iets over een schijf van 180 GB????

The Flying Dutchman

Verwijderd

Topicstarter
Wauw! maar heeft deze harde schijf dezelfde afmetingen als nu of komt er een speciaal bracket op de markt waarin die bevestigd moet worden. En kan dit gewoon op de IDE worden aangesloten

Verwijderd

Ik hoop dat over 5 jaar het geheugen zo goedkoop is dat je gewoon een statische geheugen blokje koopt van b.v 10GB die je op je mobo prikt. :9

en laat het gelijk zo zijn dat je er een stuk of 10 op kunt prikken. Hoezo bewegende delen in een pc? Kan alleen maar slijten. :(

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:15

Metzie

Nyaano !

Op donderdag 23 november 2000 13:08 schreef Professor_X het volgende:
Wauw! maar heeft deze harde schijf dezelfde afmetingen als nu of komt er een speciaal bracket op de markt waarin die bevestigd moet worden. En kan dit gewoon op de IDE worden aangesloten
Vroeger vonden ze een harddisk van 40mb veel, nu zitten we al op 80GB voor IDE schijven. De grootte is altijd 3.5 inch geweest. (behalve de quantum bigfoot's 5.25)

Die 180GB van seagate is een F4000 scsi schijf...

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:40
Op donderdag 23 november 2000 13:00 schreef Professor_X het volgende:
Lang leve de voorruit gang zal ik maar zeggen, vergelijk maar eens de eerste harddisks van 20MB van IBM met nu.
Maar ik vraag me eigenlijk af hoe de prestaties zijn van deze harde schijf.
Nou wel goed hoor.... :)
Die schijf draait al bijna 2 maanden in mijn eigen server en naar zeer grote tevredenheid.

Hij is welliswaar "maar" 5400 rpm, maar heeft wel 2MB chache onboard en ik denk dat dat veel meer uitmaakt dan toerental.
Natuurlijk is een schijf met 2MB chache EN 7200 rpm sneller. Maar die draait dan ook in mijn eigen systeem :)

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Er is ook al een Barracuda 180GB SCSI 15.000 rpm te koop.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:15

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik denk dat over 5 jaar de traditionele platenhd zijn verdwenen ik heb 5 jaar geleden in Scientific American een artikel gelezen over opslag in kristallen. DIt wordt de toekomst. HD zijn natuurlijk kut dingen het is het enig ding in de computer ok samen met cd en floppy die nog mechanisch werken ja dat is gewoon traag.
Pagina: 1