Toon posts:

[SB] SB Live! 5.1 hapert?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een aantal weken terug zat ik (zonder het door te hebben) met m'n voet in de versterker-kabel van m'n SB 5.1 gewikkeld. Toen ik even iets moest pakken en m'n stoel naar achteren drukte was het te laat... uitgang en al eruitgescheurd :'(.

Nu ik eenmaal weer zo'n kaartje heb gekocht heb ik echter het probleem dat één kant van m'n speakers regelmatig wegvalt. Dan hoor ik aan de ene kant normaal geluid, en aan de andere kant hoor ik heel zachtjes in m'n speaker de muziek nog.
Gooi ik echter het volume helemaal open, is het net of die tweede helft speakers "losknapt", waarna deze het dus ook normaal doet. Ga ik weer terug naar normaal geluidsniveau, wil het wel eens voorkomen dat het geluid aan die ene kant weer terug springt en ik dus weer praktisch niets aan die kant hoor :(.

Iemand enig idee hoe dit kan? Bij mijn vorige kaartje had ik er nooit last van, bij deze wel :(.

Ik heb een Creative Live! 5.1 geluidskaart en een MSI KT3 Ultra-ARU moederbord.

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
hmzz..snoertjes kapot doordat je met je voet vast zat?
kontroleer alle aansluitingen om te beginnen maar is

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:55
Heb je de nieuwste drivers al geinstalleerd ? en hoeveel speakers heb je ?
Misschien ook ff je nieuwste mobo drivers installeren.
Probeer ook eens start > uitvoeren > dxdiag > geluid en dan de geluidsversnelling een tikje lager te zetten.

Verwijderd

mad_dog schreef op 08 May 2003 @ 21:14:
hmzz..snoertjes kapot doordat je met je voet vast zat?
kontroleer alle aansluitingen om te beginnen maar is
my thoughts exactly

Verwijderd

Topicstarter
De stekker van het snoer waar ik in haakte was dus voor de helft afgebroken, andere helft viel nog uit de poort :o... Heb daar dus een nieuwe kabel tussen gezet, dus daar mag 't eigenlijk niet aan liggen :).

Verder heb ik op mijn normale uitgang twee simpele Labtec speakers, en op m'n versterker uitgang mijn radio aangesloten. Dit is een Sony MHC RX900, met 2 maal 275 watt speakers.