Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

LCD Z680 controlpod, hoe aansluiten ?

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik een nieuwe controlpod heb gekregen vroeg ik mij af hoe de mooie lcd aan te sluiten ? Weet iemand welke controller voor deze module gebruikt wordt ????

Afbeeldingslocatie: http://elektron.et.tudelft.nl/~bielv40/lcd.jpg

Verwijderd

de VC_B200251_2TFLBA denk ik...moet je ff google.

Verwijderd

Topicstarter
Hehe grapjas, natuurlijk heb ik dat al gedaan en ook al gekeken op http://www.vds.co.jp/index_e.html maar daar zag ik niks staan over dot matrix lcd's.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 21:17:
Hehe grapjas, natuurlijk heb ik dat al gedaan en ook al gekeken op http://www.vds.co.jp/index_e.html maar daar zag ik niks staan over dot matrix lcd's.
dit display is niet standaard in iedergeval dus je kan hem vast aansluiten zul je helaas alleen je eigen software moeten schrijven

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 21:23 ]

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

mmmmm,
mischien heb je de faq niet gelezen, daar staat dat je geen moeite hoeft te doen om te vragen naar onbekende controllers

Verwijderd

Zorg gewoon voor een lcd met de HD44780 of zoiets.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 21:23:
Zorg gewoon voor een lcd met de HD44780 of zoiets.
psies zij erg makkelijk en zwaar goedkoop te vinden

• BJD

BJD

dus phreak of acouSE : slotje

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de FAQ :
Ik heb een LCD uit een oude GSM/rekenmachine/Palm/i-mode/ander-cool-apparaat-met-grafisch-LCD gehaald. Hoe sluit ik die aan?

Die kun je niet aansluiten. De controller (als die er al op zit) van die dingen is industrieel gemaakt en afgestemd op het doel. Het is custom-built. Je kunt die gewoon niet aansluiten.

Aangezien eigenlijk alle lcd modules, met bijv hd44780, industrieel gemaakt zijn zouden deze ook niet besproken moet worden op got. Aangezien dit wel het geval is leek het mij een goed idee om te vragen of iemand deze controller , met o.a. 8 pins connector, bekend voorkomt...

• BJD

BJD

ahhh daat zocht ik ook naar maar die FAQ laad bij mij so sloom :(

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk zijn ze goedkoop te vinden, maar aangezien veel mensen uit het Logitech Z-560/Z-680 topic een extra controlpod zullen krijgen, en dus ook een lcd, is het best interessant om te weten welke lcd module dit is lijkt mij.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

BJDI schreef op 08 mei 2003 @ 21:26:
dus phreak of acouSE : slotje
mag ik ook :?

Anyhow, topicstarter als er niets over het ding valt te vinden is de kans klein dat hij aan te sturen valt.
Met 16 of 14 pinnetjes is misschien HD44780 compatible, maar das hier niet het geval.

[ Voor 15% gewijzigd door m-m op 08-05-2003 22:04 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.