Edimax BR-6104 + Casema + EuroDocsis

Pagina: 1
Acties:

• Flydude
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:13

Flydude

Mighty pirate

Topicstarter
Ik heb een routertje gekocht om internet te delen. Een prachtige Edimax BR-6104. Die wil ik in combinatie met mijn EuroDocsis modem gebruiken om bij Casema in te loggen.

Dit schijnt via het PPPoE protocol te moeten gebeuren, dus dat heb ik ingesteld. Daarna gebeurt er echter niets. Router maakt geen contact met Casema netwerk. Ook niet na het wijzigen van DNS instellingen, reset, etc.

Ik heb ergens wel gelezen (nadat ik de router had gekocht, natuurlijk) dat het EroDocsis modem niet werkt met PPPoE. Klopt dit en is dit eventueel te omzeilen?

I am rubber, you are glue

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:51
Casema is toch kabel inet? (euroDocsis is voor kabel)
Dan gebruiken ze hoogstwaarschijnlijk geen PPPoE.

Maar goed, ik heb hier een 6104W staan en daar kan ik in de quick setup opgeven of het gaat om een kabel, fixed IP xDSL, PPPoE xDSL of een PPTP xDSL lijn gaat.
Moet als het goed is gewoon in de documentatie staan.

[ Voor 62% gewijzigd door Domino op 09-05-2003 10:19 ]

• Flydude

Flydude

Mighty pirate

Topicstarter
Casema gebruikt wel PPPoE. Althans, dat zou gewoon moeten werken. Ware het niet dat het modem (als ik het goed begrijp) gebruikt maakt van het L2TP-protocol. Daar had ik ook nog nooit van gehoord, maar mijn router ondersteunt dat niet. Ofwel: router kan niet praten met het modem en dus geen verbinding maken met het Casema netwerk.

Daar word ik dus niet zo vrolijk van.

Heeft er iemand een oplossing hiervoor of is dit verder kansloos?

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 09:09
In dit geval ben je helemaal aan de gratie van Edimax overgeleverd om het zo maar even te zeggen. Ik hoop voor je dat er al aan een nieuwe firmware gewerkt wordt voor de ondersteuning van L2TP. Als het nog mogelijk is raad ik je aan om je router in te ruilen voor een Draytek Vigor 2200E of 2300.
Deze routers kunnen namelijk wel overweg met L2TP. Op die manier heb ik het hier ook draaien in ieder geval.
Misschien is het een idee om eens een mailtje naar de fabrikant van je router te sturen.

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
Kansloos. Had je kunnen weten bij aanschaf router. Geen L2TP ondersteuning, terwijl je modem dat protocol inderdaad gebruikt.

• Flydude

Flydude

Mighty pirate

Topicstarter
Tsja. Laten we het erop houden dat de uitleg annex documentatie bij de installatie wat dit soort dingen betreft nog wat, eh, te wensen overlaat. Het was voor mij (maar ik ben niet heel erg ingevoerd in die zaken) niet direct duidelijk dat het modem L2TP ondersteunt.
Bij MyCom gaven ze aan dat het routertje gewoon met Casema moest samenwerken, maar die hebben natuurlijk niet verder gevraagd...

'Tuurlijk had ik het beter uit kunnen zoeken, maar daar heb ik nu niets aan. Anyway, Edimax is inderdaad bezig met L2TP ondersteuning, maar ze kunnen nog niet aangeven wanneer dat klaar is.

We wachten rustig af :-(

Pagina: 1