[Outlook XP] Mail versturen mbv verschillende aliassen

Pagina: 1
Acties:

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 13:50
Sorry, dat ik hier ff over begin, maar ik had problemen met mijn wachtwoord onhouden in outlook XP. Ik weet nu waar het aan ligt. ik heb namelijk meerdere e-mail accounts aangemaakt voor hetzelfde mailaccount, maar dan met verschillende aliassen (is het nog een beetje te volgen?) oftewel, ik heb enkele aliassen op mijn site,

dus bijv: a@bartvanstrien.com en b@bartv....com en c@ba...com etc...

ontvangen van deze aliassen gaat mbv een enkel alias. alleen wil ik met ieder alias afzonderlijk een mail kunnen versturen. doordat alle aliassen gebruik maken van het zelfde mailaccount gebruiken ze dus ook dezelfde login naam en wachtwoord en geet outlook dus foutmeldingen.

mijn vraag is dus op welke manier ik met outlook per alias een afzonderlijke mail kan versturen zonder telkens errors te krijgen mbt mijn wachtwoord???

hopelijk weet iemand een antwoord.....ik heb de search al geheeld negeplozen en ga intussen vrolijk verder, maar wellicht weet er iemand een antwoord.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:30

Reptile209

- gers -

crap :P

[ Voor 97% gewijzigd door Reptile209 op 08-05-2003 21:04 ]

Zo scherp als een voetbal!

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-08 11:51
Als ik het goed snap........je kunt toch als je een e-mail verstuurt, kiezen met welke alias (in jouw geval) het moet worden verstuurd?

edit:
Ik begreep het dus verkeerd ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Denker op 08-05-2003 21:03 ]

• Bartez
dat was juist het probleem, op het moment dat ik van elke alias een acount maakte, dan begon hij te piepen over die wachtwoorden.....maar ik ben er nu uit:

1) maak van elke alias een account aan met het betreffende emailadres
2) ga dan naar opties van outlook en dan naar emailinstellingen/verzenden_ontvangen
3) in dat veld staat ALLE ACCOUNTS, klik op bewerken
4) disable alle aliasen op 1 na
5) apply en voila.

op het moment dat je je mail nu ophaalt zal hij alle meeltjes naar de verschillende aliasen ontvangen, maar toch geen problemen geven met de wachtwoorden.

als je nu een email wilt versturen met een alias, dan pak je gewoon het account van het betreffende alias om die mail te versturen (dit kun je linksbovenin kiezen) en druk je op verzenden, op een of andere manier verzend hij hem toch, ondanks dat het betreffende account niet wordt meegenomen in het ontvangen_verzenden.

hopelijk hebben jullie er iets aan, suc6 ermee!

oftewel, je hebt nog steeds al je accounts

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik wilde even reageren, aangezien ik mega lang heb zitten k*tten met dit probleem.

Bovenstaande oplossing werkt, waar ik ernstig dankbaar voor ben...Outlook bleef zeuren om wachtwoorden, nu niet meer...maar ontvangt wel alias mail.
Dus, mensen, schroom niet deze oplossing te gebruiken.

TS bedankt :> :*)

• Bartez
ben blij dat je ermee geholpen bent :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Bartez op 14-07-2003 23:17 ]

Pagina: 1