[FreeBSD] Domino installatie uitdaging :)

Pagina: 1
Acties:

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-12-2025
Hallo,

Ik ben met de uitdaging begonnen om Lotus Domino 6.0.1 te installeren op FreeBSD. Normaal gesproken draait Domino alleen op Linux. Alleen ik ben eigenwijs, en wil het aan de praat zien te krijgen onder FreeBSD met linux emulatie.

Ik ben al voorbij de installatiecheck van Domino (dat was een eitje), alleen ik krijg de volgende error:
Lotus Domino for Unix Install Program
------------------------------------

Error: The minimum supported terminal size is 80 columns by 24 rows.
Please ensure that the terminal/window used is at least this size,
and that the environment vars COLUMNS and LINES are set correctly.
(use "resize" ?)
Echter "resize" als commando werkt niet. Ik heb via "set" opgevraagd wat de huidige instellingen zijn, en daar staat dit in:

COLUMNS=80
LINES=24

Dat lijkt me opzicht ok, echter toch komt hij met dezelfde opmerking terugkomen.
Weet iemand hier een oplossing voor? Moet ik resize nog installeren als ports ofzo? Vergeet ik iets?

Ik draai overigens FreeBSD 5.0 zonder X. Zowel op de console als via een ssh sessie krijg ik het niet voor elkaar.

[ Voor 21% gewijzigd door -W0kk3L- op 08-05-2003 20:52 ]

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:42

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Als je gewoon 'export LINES=24' doet en dan nog eens dat installatieprogramma start, klaagt hij dan niet meer?

edit:

Hmm, je post stond er nog maar half daarnet...vergeet bovenstaande maar :).

[ Voor 30% gewijzigd door odysseus op 08-05-2003 20:53 ]

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• -W0kk3L-
Alleen LINES was niet voldoende... kep COLUMNS er even bijgezet... en verdomd, hij loopt door! :) Als je een vrouw was, zou ik je zoenen... ben je een vrouw? :D Thnx iig!

Ok, volgende probleem tegengekomen, maar nu ga ik weer verder zoeken :)
Error:*************************************
Wrong kits:linux for operating system: FreeBSD
Please pick the right kits
for installing your Domino Server.
Komen we ook wel weer uit :) Ik weet dat er meerdere mensen interesse hebben in de installatie, dus als ik iets uitvind, dan post ik et wel...

[ Voor 57% gewijzigd door -W0kk3L- op 08-05-2003 21:00 ]

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:42

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

-W0kk3L- schreef op 08 mei 2003 @ 20:56:
Alleen LINES was niet voldoende... kep COLUMNS er even bijgezet... en verdomd, hij loopt door! :) Als je een vrouw was, zou ik je zoenen... ben je een vrouw? :D Thnx iig!
offtopic:
Helaas, ben van hetzelfde geslacht ;). Succes ermee :P.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Volgens mij was het probleem met Lotus Domino op FreeBSD, dat Lotus van een aantal kernel calls gebruik maakte die niet geimplementeerd waren in de FreeBSD linux emulator, dacht ik.

• -W0kk3L-
idd, maar de laatste posting daarover is al zeker van een paar jaar terug. Dus ik denk ik probeer het nog es :)
Pagina: 1