Planet Internet verlengd abbo met vol jaar

Pagina: 1
Acties:
  • 353 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er net achter gekomen dat Planet Internet steeds een vol jaar je abonnement verlengd. Je kan dus ook NIET na het eerste jaar per maand opzeggen. Ik was zelf van plan om naar Demon over te stappen, maar kan dit nu pas doen per 1-1-2004 dankzij Planet's belachelijke voorwaarden. Iemand hier betere ervaringen mee? (trucs om er toch vanaf te komen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Sja, dat heet algemene voorwaarden... De enige manier om er eerder vanaf te komen is verhuizen naar een plaats waar ADSL technisch niet mogelijk is, of met een verdomd goed verhaal in een coulance regeling mee te gaan. Beiden vrij lastig ;).

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle adsl providers hebben deze regeling, beter informeren voortaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 20:59:
Voor het eerste jaar wel ja, maar niet dat het met een jaar wordt verlengd iedere keer. Het KPN deel is wel gewoon per maand op zeggen, het blijft een vreemde situatie al staat het inderdaad in de av.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 20:59:
Weet je dit absoluut zeker? Ik heb andere berichten gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 21:05:
[...]

Weet je dit absoluut zeker? Ik heb andere berichten gehoord.
Ze hebben het allemaal in de A.V. staan, maar bij xs4all kan je na het eerste jaar gewoon halverwege opzeggen, bij planet internet wordt het stilzwijgend verlengd met een jaar. Persoonlijk vind ik dat vrij belachelijk, ook al staat het in de algemene voorwaarden. Een telefoonabonnement verlengt toch ook niet elk jaar met een vol jaar erachteraan?

Voor zover ik het weet is planet dus de enige provider die zich daaraan houdt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 18:52
Sorry voor de kick. Ik begin steeds meer pissig te worden na verhalen over Planet op GoT.

Ik ben nu niet thuis, en ik hoop echt van harte dat er van mijn abbo op Planet een dezer maanden weer een jaar opzit, ivm met overstappen.

Als dit niet het geval is, kan ik dan het volgende doen?

- Geld niet betalen aan Planet.
- Er staat in hun overeenkomst dat ze het recht hebben per direct hun contract te doorbreken (en dus de ADSL KPN lijn slopen). (zie http://www.planet.nl/planet/show/id=185644/sc=7ae2ce#14)

( - Indien Gebruiker de verschuldigde vergoedingen na een mislukte incasso en na nadere termijnstelling als genoemd in art 13.5 niet betaald heeft, heeft Planet Internet het recht de Overeenkomst met Gebruiker met onmiddellijke ingang te beëindigen.

en

Planet Internet is gerechtigd met onmiddellijke ingang de Overeenkomst te beëindigen indien de Gebruiker een of meerdere verplichtingen, waaronder de betalingsverplichting en de verplichting van artikel 2.1, die uit de Overeenkomst voortvloeien jegens Planet Internet niet, niet behoorlijk of niet volledig nakomt.)

- Dan komt er hoogstwaarschijnlijk een deurwaarder, naja easy, gewoon betalen dan.

Conclusie: contract is weg, geld betaald voor de verbruikte diensten, KPN ADSL lijn lekker weg,

en dan Demon via BBNed bestellen :9~

Realiseerbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
De vraag is denk ik hoeveel je moet betalen. Het zou best kunnen dat je het hele bedrag van de rest van de termijn moet betalen. Plus natuurlijk eventuele incasso- en/of deurwaarderkosten.

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
Goeie, ben ik dan ook benieuwd naar.
Enig idee waar ik het zou kunnen opzoeken?

Als zij mijn overeenkomst VERBREKEN, nadat ik mijn vergoedingen weiger te betalen, wat tevens is aangegeven in hun algemene voorwaarden, betekent dit toch dat ik niet meer verbonden ben aan het opzegtermijn van een jaar?

Zij hebben dan toch immers gezegd dat de overeenkomst niet meer geldt? :)

Wel interessant dit, ik zoek echt een manier om er onder vandaan te komen. Stomme kut policy :(! Slaat toch nergens op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch is het juridisch gezien heel simpel. Door niet te betalen pleeg JIJ kontraktbreuk, en dus wordt het hele jaar in rekening gebracht met aftrek van de maanden die je al betaald hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 20:36

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Opx, waar lees jij dat ze de lijn laten slopen bij niet betalen.
Ben daar niet zo zeker van.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Waarom zo moeilijk doen als je toch de kosten van het ontbinden van het contract moet betalen, inclusief de resterende termijnen? Dan lijkt mij overleggen met Planet over een totale afkoop van je lopende termijn een veel kortere en nettere weg. Overigens kan ik het bezwaar tegen een stilzwijgende verlenging van 1 jaar zonder tussentijdse opzegmogelijkheid prima begrijpen. Er wordt ook in die ADSL lijn geïnvesteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -GSF-JohnDoe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 14:39

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

het vreemde is wel dat je het eerste jaar aan hun vast zit , en daarna niet mee...zeggen ze. Maar toch moet me pa tot het einde v/h jaar betalen (Bell Basis). Zelfs nu we bij XS4all zitten (ADSL Basic). Vooral als je ze mailt en ze zeggen dat het abo beindigd wordt in september...maar blijkbaar toch niet. Beetje raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
Alleen bij Planet zo dat systeem.

Stel je hebt vanaf 1-9-2000 ADSL bij Planet.
Je wil nu (19-9-2003) overstappen naar Demon (BBNed).
Er is wel een opzegtermijn van een maand (omdat je langer dan een jaar abbo bent),
maar je dient nog wel tot en met de maand september 2004 door te betalen, ook al zeg je op !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vieze bloedzuigers zijn t !
Daarom zoek ik, en veeeeele anderen (zoek maar is op topics naar "planet opzeggen" of lees de huidige BBNed topics is door), een alternatief om er quick n dirty van af te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0px schreef op 19 september 2003 @ 17:25:
Stomme kut policy :(! Slaat toch nergens op!
Dat vind jij , je kijkt alleen maar naar internet zo te zien . Dit soort "regels" word ook in andere branches toegepast , denk aan verzekeringen . Stel je voor dat je vergeet je verzekering bijtijds te betalen >> dan ben je niet verzekerd . Ik vind het opzich wel een "net" iets .

Ook ik heb dit probleem met Planet dat het verlengt werd ... een beetje jammer maar helaas .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
En ik schat, dat het Planet deel, rond de 30 euro is per maand ! Dus je betaalt dan ong. 12x30 = 360 euro voor NIKS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wekkel schreef op 19 September 2003 @ 17:33:
Dan lijkt mij overleggen met Planet over een totale afkoop van je lopende termijn een veel kortere en nettere weg..
LOL heb je weleens gebeld/overlegd met planet? :D. Dat kan je dus gewoon shaken he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:28

rammes

koekebakker 1e klas

is het ADSL ??? daar heb je toch telefoonlijn voor nodig? dan zeg je die op :+

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ rammes
euhhhhhh ADSL bestaat uit 2 delen : een telefoon en een abbo bij een provider. Bij beide sluit je een contract af . Dus als je de telefoon opzegt (en daar daarna vanaf bent ) , dan heb je nog steeds verplichtingen bij het andere contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
Ja rammes, daar is het ook al eerder over gegaan. Maar dan heb je dus geen telefoonverbinding meer ^_^ of kan je die gelijk weer aanvragen op t zelfde nummer nadat je heb gezien dat je adsl kpn lijn is gesloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

JvS schreef op 19 September 2003 @ 17:44:
LOL heb je weleens gebeld/overlegd met planet? :D. Dat kan je dus gewoon shaken he? ;)
Bij Planet werkt alles goed zolang je ook maar niets wil veranderen aan je bestaande relatie :+ Het op een slopen van je ADLS lijn aan laten komen lijkt mij echter ook geen goede weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind het ook een belachelijke policy, maar wel heel sneaky. je zou kunnen zeggen dat ze zo geen goeie reclame maken voor zichzelf, maar ja, iemand die over wil stappen naar Demon zijn ze sowieso al kwijt. wat ze echter vergeten is dat nu bijv. 0px al z'n vriendjes gaat vertellen vooral niet bij Planet te gaan, en dit soort mond-op-mond reclame zou evt. nadelig voor ze kunnen uitpakken? ik weet het ook niet hoor, volgens mij weten ze bij Planet zelf ook niet allemaal waarom ze deze regeling hebben en wat het nut er van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Even iets anders, zijn die algemene voorwaarden wel van toepassing op je overeenkomst? Algemene voorwaarden moeten voor of bij het sluiten van de overeenkomst ter hand worden gesteld. Een verwijzing naar algemene voorwaarden is daarbij niet voldoende. Diep deze mogelijkheid eens uit, want ->geen terhandstelling = vernietigbaar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het dus ook een belachelijke policy. Ik heb dus afgelopen dinsdag naar Planet gebeld, om te vragen of ik het abo contract gewoon uit kan zitten, en dat dan de lijn zelf wordt opgezegd. De lijn kan volgens KPN maandelijks, na 1 jaar contract, opgezegd worden. De man aan de andere kant moest zelfs ffies een speciale afdeling bellen ( naam afdeling vergeten :| ) , omdat hij zo`n idee om onder het contract uit te komen nog nooit had gehoord :+ . Maar het gaat dus niet, het is dus echt het contract uit laten lopen
/me gaat maandag even een brief schrijven naar planet om het abo op te zeggen.

ik zit dus tot in elk geval tot 01-04-04 vast aan MXstream :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
OK jongens ik ben net thuis en ik heb dus geluk he...
Het blijkt dat ik op 24 september 2001 Planet ADSL heb aangevraagd.
In oktober kreeg ik een brief met passwords etc.
Begin november heb ik een brief gekregen met dat het is geactiveerd.

Ik neem aan dat ik dus nog tot [edit: en met] oktober aan mijn planet zit en dan kan opzeggen?
Hoewel ik ook best eigenlijk zin heb om gelijk nu op te zeggen, fuck Planet man :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newy
  • Laatst online: 01-09 19:50

Newy

is het nog steeds Zat

Een brief schrijven naar Planet :N
Je mag blij zijn als je over een maand iets terug hebt...

Net als het laten slopen van de lijn, duurt vaak 6+ weken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
Newy schreef op 19 September 2003 @ 18:36:
Een brief schrijven naar Planet :N
Je mag blij zijn als je over een maand iets terug hebt...

Net als het laten slopen van de lijn, duurt vaak 6+ weken :(
LOL Newy, duidelijk.
Ik stuur dat ding gewoon 5 keer driedubbel ondertekend op, met intervallen van 1 dag. Als ze het ook maar 1x doen is die lijn gesloopt en opgezegd he, maakt dus niet uit hoe vaak je t opstuurt dan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 18:09:
ik zit dus tot in elk geval tot 01-04-04 vast aan MXstream :(
Volgens je naam heb je al die bandbreedte toch nie nodig, FXP 5 ever :P

Ontopic: Ik zit tot Februari 2004 vast aan mijn contract. Ik heb er ook over gebeld enzo en ze willen me niet los laten. Die gozer zei wel dat wanneer ik mijn telefoonlijn op zou zeggen, dat ik kon overstappen zodra er weer telefoon ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
http://www.planet.nl/plan...ontentid=142130/sc=a3ec16
http://www.planet.nl/plan...ontentid=394647/sc=0dc349

kijk is naar:
Gepubliceerd op xx Augustus 2003 ?

Kon ik dat weten op xx September 2001 bij mijn aanvraag ?
Waar kan ik de originele overeenkomst nagaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja hier een, kwil ook opzeggen. hoe doe je dat ut beste? kga deze topic volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacht jij gewoon een Amerikaanse defensie server proberen te hacken en je bent zo van je ADSL account af. Zonder opzeg termijn of nabetallingen.

Voorbeeld:
neem een IP range scanner en scan 1 van deze IP ranges http://www.illegalworld.com/hack/ip_range_gov.html

doe dan een aanval met wat dan ook. Bijv. een NASA DHCP server toevoegen als default GATEWAY, doe dit enkele keren en wacht 24 uur af.

Je zult merken dat je de volgende dag geen verbinding met het internet kan maken dit komt omdat NASA jouw ISP een abuse emailtje heeft gestuurd.
Daarom heeft jouw ISP je van het netwerk verwijderd.

Conclusie: kijk naar mij toen. Ik had van Okt 2002 tot Okt 2003 eigenlijk een ADSL Basic ab. bij XS4ALL lopen maar omdat ik de boven staande truuk met mijn eigen IP adres heb gedaan werdt mijn account afgesloten in begin Juli en dit ZONDER het AFKOPEN van de resterende maanden bij KPN als bij XS4ALL. dus 2e conclusie WAT NOU 1 JAAR CONTRACT !!!! ze zijn blij dat ze van me af zijn. Ik heb nooit meer ook maar 1 rekening van hun gehad. Sterker nog, ik kreeg zelfs geld terug van KPN 46, nog iets voor de MAXSTREAM kosten van de laatste 2 maanden dat ik nog ADSL bij KPN/XS4ALL had.

kijk naar mij NU. Sinds 14 Aug 2003 ben ik trotse eigenaar van een Gratis Zyxel Router, geen aansluit kosten en voor maar 39 euro per maand 1024/512 ADSL.

KICKS ASS.

Met andere woorden opzeg termijnen zijn BULLCRAP/BULLSHIT.
Wees creatief en verzin een of andere stunt.

Nog vraag mail me of laat iets achter. LATER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 06:20
Wekkel schreef op 19 september 2003 @ 18:01:
Even iets anders, zijn die algemene voorwaarden wel van toepassing op je overeenkomst? Algemene voorwaarden moeten voor of bij het sluiten van de overeenkomst ter hand worden gesteld. Een verwijzing naar algemene voorwaarden is daarbij niet voldoende. Diep deze mogelijkheid eens uit, want ->geen terhandstelling = vernietigbaar >:)
Op et moment dat je het contract ondertekent ga je akkoord met alle voorwaarden. Dit soort bedrijven geven vaak niet hun Algemene Voorwaarden mee, maar kun je opvragen bij de Kamer v Koophandel (en dat staat met kleine lettertjes in je contract ;p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eMiz0r schreef op 19 September 2003 @ 20:01:
[...]

Op et moment dat je het contract ondertekent ga je akkoord met alle voorwaarden. Dit soort bedrijven geven vaak niet hun Algemene Voorwaarden mee, maar kun je opvragen bij de Kamer v Koophandel (en dat staat met kleine lettertjes in je contract ;p)
jups. wekkel is op got de huisjurist, maar in dit geval vrees ik dat hij er naast zit.
bij planet kun je ook telefonisch een abo afsluiten (zoals ik). moeten ze dan aan de telefoon alles gaan voorlezen ofzo?

trouwens, er zullen binnenkort wel meer van dit soort topics komen. een jaar geleden was planet de enige die een usb modem voor isdn kon leveren. dus daar zijn heel wat mensen heen gegaan toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tja je zit vast aan het contract, en denk niet dat je daar 123 onder uit kunt komen. Zelf heb ik het ook gehad met planet, maar omdat zij toen de abonnementsprijzen gingen verhogen mocht je je abbo opzeggen :) Dus dat is wel even geluk hebben. Planet zuigt sowieso - tenminste toen ik er vanaf wilde-. Het heeft 3 maanden geduurd vorodat de lijn vrij was stelletje prutz0rs
Zit nu lekker @ tweakdsl.

[ Voor 26% gewijzigd door Y0ur1 op 19-09-2003 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

eMiz0r schreef op 19 September 2003 @ 20:01:
Afhankelijk van hoe de overeenkomst is gesloten, komt een bedrijf met een redelijke mogelijkheid om de AV ter hand te stellen echt niet weg met een verwijzing naar AV elders.
Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 20:09:
jups. wekkel is op got de huisjurist, maar in dit geval vrees ik dat hij er naast zit.
bij planet kun je ook telefonisch een abo afsluiten (zoals ik). moeten ze dan aan de telefoon alles gaan voorlezen ofzo?
Je noemt nou net een uitzondering van de terhand stelling. Zo ongeveer de enige uitzondering die in de literatuur wordt genoemd naast AV van energieleveranciers die vaak zo dik zijn als een goed boek. Terhandstellen, daar wordt in de rechtspraak hard de hand in gehouden tot de Hoge Raad aan toe. Het is dus zaak je goed te herinneren hoe die overeenkomst met Planet destijds is gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Grrrr :(

Net gebeld met Planet en gevraagd per wanneer mijn abbo is ingegaan. Blijkt 7 sept 2001 te zijn. Ben dus 1,5 week te laat...nou ja...eigenlijk langer want de opzegging moet schriftelijk uiterlijk 1 maand voordat het contract verlengd wordt al bij hun binnen zijn.

Nu zit ik dus voor de rest van het contract er nog aan vast :(

Enige oplossing die ze had om bij Planet weg te komen is mijn tel.lijn op te zeggen. Lekker snugger...alsof dat niets kost |:(

Iemand nog legale briljante ideeën?

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Tai-Pan schreef op 19 September 2003 @ 21:30:
Iemand nog legale briljante ideeën?
Brief met daarin dat AV nooit ter hand zijn gesteld voor/bij sluiten ovk danwel het beding in de geven omstandigheden onredelijk bezwarend is met buitengerechtelijke vernietiging in de brief en onmiddelijke opzegging van je abonnement. En dan uiteraard de storm uiteraard maar afwachten :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
In iets andere woorden: je hebt er geen flikker aan, want op het moment dat jij dat contract tekent verklaar je in 9 van de 10 gevallen bekend te zijn met de Algemene Voorwaarden en ga je daar mee akkoord. Al zou je Moskovich zijn, daar kom je niet onderuit. Anders zouden hele volkstammen onder hun contract uit kunnen om deze reden, lijkt me heel erg klein beetje stug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

ga ze irriteren >:)
gebruik al je mail-aliassen en laat die allemaal elke seconde ophalen, 24/7
zoek de grootste downloads op microsoft.com, tucows, kazaa en haal die allemaal op, verwijder ze, en begin vooraan, 24/7
ga alle planet-ip's scannen, 24/7
stuur vervolgens elke dag een meel naar helpdesk@planet.nl, klaag dat je verbinding zo langzaam is. :-)

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

eMiz0r schreef op 19 September 2003 @ 23:13:
In iets andere woorden: je hebt er geen flikker aan, want op het moment dat jij dat contract tekent verklaar je in 9 van de 10 gevallen bekend te zijn met de Algemene Voorwaarden en ga je daar mee akkoord. Al zou je Moskovich zijn...
He he, alsof Moskowicz een BW specialist zou zijn. Je kan brullen dat het niet waar is wat ik zeg en letterlijke BW artikelen met dito leerstuk van algemene voorwaarden ontkennen of gewoon eens kijken in die handige online wetboekjes. Zoek maar eens op: Burgerlijk Wetboek 6 bij http://www.wetten.nl vanaf artikel 6:230 of zo en dan speciaal 233 en 234 geloof ik. Read and wine ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Wekkel schreef op 19 September 2003 @ 21:48:
[...]

Brief met daarin dat AV nooit ter hand zijn gesteld voor/bij sluiten ovk danwel het beding in de geven omstandigheden onredelijk bezwarend is met buitengerechtelijke vernietiging in de brief en onmiddelijke opzegging van je abonnement. En dan uiteraard de storm uiteraard maar afwachten :7
Kan je dat ook verduidelijken in taal die ikke kan snappen? ;)
Een redelijk aantal woorden ken ik wel en wat ze betekenen, maar het lijkt alsof je nu allemaal kernkreten hebt genoemd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
Yup, je hebt gelijk Wekkel.
a. hetzij de algemene voorwaarden voor of bij het sluiten van de overeenkomst aan de wederpartij ter hand heeft gesteld,

b. hetzij, indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, voor de totstandkoming van de overeenkomst aan de wederpartij heeft bekend gemaakt dat de voorwaarden bij hem ter inzage liggen of bij een door hem opgegeven Kamer van Koophandel en Fabrieken of een griffie van een gerecht zijn gedeponeerd, alsmede dat zij op verzoek zullen worden toegezonden.
Nu even wat anders: Planet zal wel niet zo dom zijn om de overeenkomst - zonder het tonen van de AV ofwel de mogelijkheid er toe geven - aan te gaan toch ? Je idee is opzich wel leuk, maar het bedrijf zal zich echt wel ingedekt hebben hier tegen.

Verwijderd

Ach, je kunt wel iets zeggen van Planet. Tiscali kent er ook wat van en dat was nog wel voor een gewoon telefoonabonnement. Nu zit ik bij een echte provider, met al meer dan 10 jaar ervaring. XS4All. Nooit geen gezeik, al vanaf november 2002, toen wij het kregen in Zutphen. Altijd werken en nooit uitval, zoals wel met de kabel (C(hel)lo) die we voor ons telefoonabo hadden gehad. Nee dit werkt goed!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

eMiz0r schreef op 19 September 2003 @ 23:58:
Nu even wat anders: Planet zal wel niet zo dom zijn om de overeenkomst - zonder het tonen van de AV ofwel de mogelijkheid er toe geven - aan te gaan toch ? Je idee is opzich wel leuk, maar het bedrijf zal zich echt wel ingedekt hebben hier tegen.
Je zal je verbazen hoe veel dit fout gaat in de praktijk. Kan jij je herinneren dat je de AV van V&D toegeschoven hebt gekregen bij een aankoop? Ik heb ze nog nooit bij de kassa over tafel zien gaan 8)7 Verwijzen naar AV is onvoldoende, terhandstellen is de eis.
Tai-Pan schreef op 19 september 2003 @ 23:48:
Kan je dat ook verduidelijken in taal die ikke kan snappen? ;)
Een redelijk aantal woorden ken ik wel en wat ze betekenen, maar het lijkt alsof je
nu allemaal kernkreten hebt genoemd :?
Ik had 't al eerder verteld in Jip en Janneke taal. Om algemene voorwaarden goed toe te passen in de praktijk moet een bedrijf die AV gebruikt deze voor of bij het sluiten van de overeenkomst ter hand stellen. Dit ter hand stellen betekent letterlijk dat je de voorwaarden onder je snufferd geschoven moet krijgen. Een bordje of verwijzing in de overeenkomst dat AV van toepassing zijn is geen ter hand stelling. Er zijn eigenlijk maar twee uitzonderingen denkbaar op de ter hand stelling, namelijk telefonische overeenkomsten en AV waarvan ter hand stelling bezwaarlijk zou zijn (als voorbeeld AV van energieleveranciers, die soms AV hebben ter dikte van een goed leesboek). Er is zelfs rechtspraak van de Hoge Raad waarbij de gebruiker van AV bakzeil moest halen omdat ie niet kon bewijzen dat de AV ter hand waren gesteld bij het sluiten van de overeenkomst, ondanks dat ie in de overeenkomst had opgenomen dat de wederpartij een versie van de AV had gekregen. Ter hand stellen is een eis waaraan de rechtspraak nog steeds onverkort vasthoudt.

Nu is de wet niet zo stringend dat als die ter hand stelling niet heeft plaatsgevonden dat dan de AV niet zouden gelden. Die gelden dan namelijk wel, dat bepaalt de wet. Dat is gedaan om te voorkomen dat er onzekerheid zou ontstaan of AV in een bepaald geval nou wel of niet toepasselijk zouden zijn. De wet voorkomt dus deze onzekerheid. Wat is dan het nut van de ter hand stelling, zou je denken. Als de AV niet ter hand zijn gesteld maar wel toepasbaar zijn verklaard, dan kan de wederpartij (de consument in ons geval) deze AV vernietigen door een verklaring in die trant aan de gebruiker van de AV. In de praktijk zal je alleen de AV bepaling die nadelig is voor je vernietigen op die manier. Deze voorwaarde zal dan niet meer toepasselijk zijn op je overeenkomst.

Als de AV wel ter hand zijn gesteld en dus de AV netjes volgens de wet "onaantastbaar" van toepassing zijn, dan kan je nog een ander verhaal ophangen. Naast de zwarte en grijze lijst is er ook nog zoiets als de algemene toetsingsregel voor bedingen in AV. Heel simpel gesteld betekent die regel dat als een beding in AV in de gegeven omstandigheden onredelijk is, dit beding vernietigbaar is, net zoals een beding dat op de zwarte of grijze lijst staat. Nou kan je betogen dat het beding dat je het eerste jaar vastzit aan Planet redelijk is, omdat Planet een investering doet in een ADSL aansluiting. Deze regel van een jaar komt echter niet uit de lucht vallen omdat voor bedingen waar meer dan een jaar vastgelegd wordt de grijze lijst een vinger in de lucht steekt. Het is echter een misverstand dat alles wat niet op de zwarte of grijze lijst staat redelijk zou zijn. Zo kan je prima betogen dat voor het 2e jaar dat argument van investeren door Planet veel minder geldt, laat staan het derde jaar. Op basis hiervan zou je kunnen betogen dat een stilzwijgende verlenging van een overeenkomst voor telkens een periode van een jaar na een aantal jaren niet echt redelijk meer is in de gegeven omstandigheden en daarmee vernietigbaar.

Op basis van deze twee punten kan je een gelaagde structuur aanbrengen ((i) AV niet van toepassing, althans (ii) betrokken beding in AV vernietigbaar op grond van de algemene toetsingsnorm voor AV) voor een brief waarin je het betrokken beding in de AV (stilzwijgende verlenging, danwel opzegmogelijkheid per jaar) kan vernietigen. Of Planet daar voetstoots mee akkoord gaat is een tweede. Je wil pionier zijn of niet ;)

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Okay, dus ik zou kunnen zeggen:

-------
De bepaling betreffende de stilzwijgende automatische contractsverlening is voor mij, als klant van Planet, nadeling en is onredelijk vanuit Planet .
Voorts heb ik geen AV van Planet ontvangen. Het feit dat Planet wel aangeeft dat die opvraagbaar is doet hierin niet terzake, want er is geen ter hand stelling geweest van de AV, en dus nalatigheid van Planet geweest.
Daarom verklaar ik bij deze die bepaling, mede gezien vanuit het feit dat er geen ter hand stelling van de AV is geweest aan mij, nietig.

Als aanvulling op bovenstaande is het onredelijk dat Planet na het eerste jaar de daaropvolgende contractperiode stilzwijgend verlengd. Planet heeft die opvolgende jaren niet to nauwelijks meer hoeven te investeren wat daarom ook vernietigbaar is als argument om elk opvolgende contractperiode meteen voor een jaar te verlengen.

Bij deze zeg ik dan ook, met inachtneming van bovenstaande, mijn contract bij Planet met onmiddelijke ingang per 30 september 2003 op en zie uw bevestiging hiervan gaarne binnen 2 weken tegemoet.
----------

Kan je ze ook nog dwingen te replyen dat ze accoord gaan met mijn opzegging en dan ook laten weten per wanneer dat is ingegaan? Voor hetzelfde geld zeggen ze "ja hoor, opzegging is ontvangen" en dan niet zeggen dat dat dus pas volgend jaar sept. is.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik zou het dan iets anders zeggen. Ik heb nu alleen geen tijd om iets te bakken. Even geduld aub.

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

De AV van Planet zijn trouwens nieuw per 28 maar 2003. Ik heb met die voorwarden niet ingestemd. Kan ik dat ook niet gebruiken als argument om op te zeggen? Verandering van voorwaarden biedt een klant, voor zover ik weet, de mogelijkheid om daar niet mee accoord te gaan en dus op te kunnen zeggen zonder dat de automatische verlening zomaar doorgaat.....toch?

Tevens zie ik het volgende in de AV staan:

"De Overeenkomst wordt aangegaan voor de periode die behoort bij de gekozen abonnementsvorm bij de Aanmelding. Iedere gekozen abonnementsvorm wordt, tot wederopzegging of wijziging, telkens automatisch verlengd met een zelfde periode. "

Zij passen inzekere zin mijn abonnement aan...in dit geval qua snelheid. Is dat dat dan niet een wijziging waardoor dit artikel niet meer geldt en ik dus kan opzeggen?

[ Voor 39% gewijzigd door Tallguy op 20-09-2003 16:49 ]

Verwijderd

-=reply op vorige pagina |:( =-

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2003 17:14 ]

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Voor of bij het aangaan van Planet Internet heb ik geen exemplaar van de van toepassing verklaarde algemene voorwaarden gekregen. Ik vernietig hierbij dan ook het beding in de algemene voorwaarden waarin de stilzwijgende verlenging voor telkens een periode van een jaar is geregeld. Bij deze zeg ik ook Planet Internet op tegen de eerstvolgende factuurdatum. <*>Tevens trek ik bij deze de machtiging tot automatische incasso van het maandelijkse abonnementsbedrag in.
Dit is je eerste en beste paard. De tweede reden waarom je die algemene voorwaarden zou kunnen vernietigen hoef je nu nog niet in te zetten. Wel aantekenen die brief en let op je automatische incasso.

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

okay..zal het maandag in gang gaan zetten. Ben benieuwd hoe ze reageren.

Had je nog mij laatste reply gezien over die voorwaarden van 28 maart? Het is welliswaar wat laat ( 6 maanden), maar kan dat ook nog als reden aangevoerd worden?

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Dan ben je daar zowieso te laat mee ;(

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 15:12
jonges, als 1 van jullie hantekeningen oid nodig heeft
ik ben ook een tegenhanger van planet
ze mogen de pot op!!!
geef mij maar demon, zsm en met zo min mogelijk kosten

IK STA PAL ACHTER JULLIE

• Vincentio
  • Niet online
Hoe zit het eigenlijk straks als ze de download/upload veranderen?
Het is mooi meegenomen, maar in feite heb ik er nie omgevraagd en wijzigen ze wel zomaar de inhoud van mijn abonement, of zie ik dit nu verkeerd?

• eMiz0r
In positieve zin ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Dat met die snelheid verandering had ik ook al aangekaart. Naar mijn mening is het een verandering van het abonnement en biedt dus vlgs mij een mogelijkheid om weg te gaan bij Planet.

Ik weet alleen niet hoe Wekkel hier tegenaan kijkt. Is dit idd mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tai-Pan schreef op 21 September 2003 @ 13:28:
Dat met die snelheid verandering had ik ook al aangekaart. Naar mijn mening is het een verandering van het abonnement en biedt dus vlgs mij een mogelijkheid om weg te gaan bij Planet.

Ik weet alleen niet hoe Wekkel hier tegenaan kijkt. Is dit idd mogelijk?
ik ben wekkel niet, maar dit gaat je nooit lukken. in strikte zin heb je misschien gelijk, maar er is natuurlijk geen rechter te vinden die daarin trapt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 17:58

vanke014

Format C: Y/Y ?

Ook ik wil graag weg bij Planet Internet, ik vindt het te duur en ik moet tot Februari 2004 wachten totdat ik van Planet af ben. (Ik ben sinds 2000 lid).

Aangezien ze toch al genoeg aan mij verdiend hebben zie ik het probleem niet echt. Ik vindt dit ronduit zielig en er moet zeer snel verandering in komen. Indien er een protestgroep tegen Planet komt zal ik daar zeker aan deelnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op 21 september 2003 @ 14:26:
ik ben wekkel niet, maar dit gaat je nooit lukken. in strikte zin heb je misschien
gelijk, maar er is natuurlijk geen rechter te vinden die daarin trapt...
De rechter is echt het probleem niet, dat is Planet :) Er zijn zat rechterlijke uitspraken te vinden over deze materie. De wetgeving is nota bene volgens dit beschermingssysteem opgezet :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
Hm ja, ze zijn toch gebonden aan de overeenkomst en AV van de tijd dat ik het abbonement heb? Die heb ik dus niet gehad. Er staat op hun site dat de av is aangemaakt op 27 aug. 2003. Dan is het toch heel simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-04 21:11

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Hm ... het is wel een omslachtig manier, maar op de site van www.kpn.nl staat bij "Hoe zeg ik ADSL van KPN op?" het volgende:
*als u uw telefoonaansluiting opzegt zal automatisch tegelijkertijd uw ADSL-abonnement worden beeïndigd.

De link:
http://www.kpn.com/br2/ng...ch=adsl%20opzeggen&page=1

Heeft er al iemand geprobeerd om via deze manier, onder het contract van planet internet uit te komen?

| My SpiderWeb |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 11-09 13:18

Dido

heforshe

LoEnaTiQ schreef op 23 September 2003 @ 17:24:
Heeft er al iemand geprobeerd om via deze manier, onder het contract van planet internet uit te komen?
Ik ga het binnenkort proberen, hoewel ik niet verwacht dat het lukt. Het KPN-deel (voorheen Mxstream) zal wel stoppen zodra de lijn wordt opgezegd. Ik zal een beroep doen op coulance van Planet, aangezien ik zonder die lijn geen gebruik meer kan maken van hun diensten. Ik ben bang dat ze echter nergens toe verplicht zijn, en ik bereid me erop voor dat ik Planet tot einde contractjaar moet betalen; maar wel zonder het KPN gedeelte, en terwijl ik op mijn nieuwe lijn allang een betere ADSL deal heb :)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
0px schreef op 23 September 2003 @ 17:09:
Hm ja, ze zijn toch gebonden aan de overeenkomst en AV van de tijd dat ik het abbonement heb? Die heb ik dus niet gehad. Er staat op hun site dat de av is aangemaakt op 27 aug. 2003. Dan is het toch heel simpel?
Zou iemand (Wekkel? :Y)) aub nog bevestiging kunnen bieden op mijn vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

In de AV die je in het begin voor je kiezen kreeg zal vast een bepaling hebben gestaan op basis waarvan Planet eenzijdig de AV kon wijzigingen. Dit zal dan vast ergens in een e-mail op je afgevuurd zijn. Op die manier kan het best zo zijn dat de AV waarvoor je destijds hebt getekend nu nog steeds gelden maar dan in de gewijzigde vorm. Het eenzijdig en substantiëel wijzigen van AV is niet zo problematisch tenzij de wederpartij geen mogelijkheid heeft om dan de overeenkomst te ontbinden. Als Planet met een opzeggingsmogelijkheid werkt ben je vast allang voorbij die opzegtermijn ;) Dan kan je alleen nog een verhaal verzinnen over de wijze van bekendmaken van de wijziging (ergens weggestopt in een email) of de toepasselijkheid van de algemeen voorwaarden bij het sluiten van je eerste abo bij Planet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
OK bedankt Wekkel. Ik heb zowiezo geluk, want sinds november 2001 is mijn abonnement geactiveerd. (Trouwens, in september aangevraagd, in oktober 2001 nog een brief gekregen met passwords etc, en in november 2001 een brief gekregen met de mededeling dat mijn verbinding klaar was voor gebruik). Dus dan gaat het toch vanaf november in ? En niet vanaf september of oktober neem ik aan.

Als het goed is kan ik over een paar dagen een brief sturen met de mededeling dat ik per 1 november afgesloten wil worden van planet en het KPN ADSL netwerk, right?

vg Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Deze vraag is niet zo goed te beantwoorden zonder de AV van dat moment. Daar zal vast iets instaan over de totstandkoming van de overeenkomst en de opzegmogelijkheid. Je kan natuurlijk altijd gewoon opzeggen en betogen dat de stilzwijgende verlenging met telkens 1 jaar onredelijk bezwarend is. Bereid je dan wel voor op een stevig potje briefjes schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
Wekkel, ik heb juist geformuleerd dat mijn abonnement 1 november 2001 is geactiveerd.
Dit betekent toch dat ik in oktober mijn abo kan opzeggen met ingang voor november?

Waarom refereer jij dan naar de AV? Als ik voor november opzeg is alles toch in orde lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Het hangt af van het moment waarop de overeenkomst is gesloten en hoe de AV dit dus beschrijven. Verder regelen de AV ook de opzegmogelijkheid. De AV spelen dus een grote rol bij de beoordeling van je vraag. Bij het ontbreken daarvan is het dus nogal koffiedik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msx2
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Inderdaad geldt de datum van activatie van je abonnement als ingangsdatum. Let wel even op bij het opzeggen, ik kon per 17 juli opzeggen en planet vond dat het per 1 augustus moest. Ze konden zogenaamd niet midden in de maand opzeggen volgens de helpdesk. Pas na weer een extra brief konden ze dat wel ineens doen en kreeg ik de laatste halve maand juli gratis uit coulance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
Artikel 4 / Totstandkoming van de overeenkomst

Een overeenkomst komt tot stand na Aanmelding en de Aanvaarding daarvan door Planet Internet.

Artikel 14 / Duur en beëindiging van de Overeenkomst

(i) De Overeenkomst wordt aangegaan voor de periode die behoort bij de gekozen abonnementsvorm bij de Aanmelding. Iedere gekozen abonnementsvorm wordt, tot wederopzegging of wijziging, telkens automatisch verlengd met een zelfde periode.

(ii) De Overeenkomst kan uitsluitend schriftelijk worden opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van minimaal een kalendermaand voor het verstrijken van de in lid 1 genoemde termijn.

In de brief van september 2001 stond iets dergelijks van:

Gefeliciteerd ! U heeft zich aangemeld bij Planet.

In de brief van oktober 2001 stond iets dergelijks van:

Om binnenkort gebruik te maken van het Planet netwerk sturen wij u de volgende gegevens:

- Login, password etc.

In de brief van oktober 2001 stond:

Gecondoleerd u bent nu lid van Planet, en uw verbinding is gereed voor gebruik.
Begin November konden wij ook daadwerkelijk gebruik maken van de dienst.

En, denk ik nu krom, of is de AV pas van toepassing wanneer de dienst voor de gebruiker is geactiveerd?

Het zou toch niet zo zijn dat, als ik september 2001 aanmeld, en in februari 2002 pas gebruik kan maken van de dienst, dat de AV al van toepassing is vanaf september 2001?

Afwachtend op je antwoord ben ik nu even lekker lunchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hetzelfde proleem (ook de voorwaarden niet gelezen). Maar dr is een stelregel in Nederland per dag betalen ook per dag opzeggen per maand betalen ook per maand opzeggen etc. etc. Hier (planet) komt er een ander probleem bij, de maandelijkse betalingen zijn berekend volgens een afgesloten jaarcontract.

Het contract per maand ?? dan is de vergoeding meteen hoger in vergelijking bij een jaarcontract.

De verwijzing naar verzekeringen, klopt niet. Dat zijn jaarcontracten (meestal) en je betaald ook per jaar. Bij sommige maatschappijen mag je dat jaardeel ook delen door 12, meer een geste (met rente) dus.

Stelregel is, dat je er maar op 1 manier onderuit kunt komen en dat is bij wijziging van het afgesproken contract /vergoeding. Dan heb je wettelijk gezien 30 dagen de tijd om het gewijzigde contract niet te accepteren.

Dan probleem numero twee.

Het switchen van een ADSL verbinding wordt NIET aangemoedigd. Dit vanwege het feit dat een nieuwe abbo niet naadloos aansluit op de oude. De KPN heeft lange tijd nodig om de bestaande ADSL lijn op te heffen. Pas daarna kan je een nieuwe ADSL verbinding aanvragen.

ADSL, Abonnement wijzigen, Andere provider

Om van Internet Service Provider te wisselen is het noodzakelijk dat u eerst uw ADSL-abonnement bij uw huidige Internet Service Provider opzegt. Daarna kunt u via de website van uw nieuwe Internet Service Provider opnieuw ADSL aanvragen.
Let op:
Bovenstaande procedure duurt lang en KPN kan niet garanderen dat op het moment dat u de aanvraag plaatst ADSL nog steeds beschikbaar is op uw postcode.

Houdt u er rekening mee dat wijzigingen van Internet Service Provider extra kosten mee kan brengen als het jaarcontract binnen één jaar wordt beeindigd.
Toch iets vreemds dat onderzoek behoeft. De adsl-lijn is een jaar contract alleen in het eerste jaar, daarna per maand opzegbaar. Ik betaal ook appart, Planet heeft dat gewijzigd en nu betaal je alles aan Planet. http://www.kpn.com/br2/ng...ch=adsl%20opzeggen&page=1 .
Blijkbaar wordt er bij Planet dus met twee maten gemeten.

En dan voor de SPAM haters van Planet krijg je een e-mail adres toegewezen.
****@planet.nl. Maar spam gestuurd naar ****@wxs.nl komt ook bij jou aan. Op 1 adres krijg je 2x spam. Sterker nog, ik kreeg op ****.wxs.nl mail dat niet eens voor mij bestemd was. Ik mailde enkele weken geleden Planet al over dit probleem. En voorzag ze van alle info moet nog steeds antwoord krijgen.

Ach customers care (who cares).

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Zon hanteert deze methode ook, maar als je na meer dan een jaar het abonnement opzegt, wordt daar wel soepel mee omgegaan (lees, gaan ze daar mee accoord). Binnen het eerste jaar opzeggen is echter bijna onmogelijk. Zon heeft sinds kort ook abonnementen met 2 jarige geldigheid. Hier zit je in eerste instantie dus ook 2 jaar aan vast! Bij zon is het echter vaak wel zo dat het moment van opzeggen, en het moment van werkelijk slopen van de ADSL vaak niet gelijk vallen. Het kan dus zo zijn dat je al enkele maanden opgezegd hebt, maar dat je lijn nog niet ADSL-vrij gegeven is. Je kunt dan dus nog geen nieuwe provider ADSL laten aansluiten:-(

@home staat het na een jaar wel "altijd" toe om per maand op te zeggen, geloof ik.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Binnen 1 jaar opzeggen, dat is dan ook wel bezwaarlijk voor een ADSL boer. Die heeft immers geïnvesteerd in een ADSL lijn en daarmee is de duur van 1 jaar vast ook te rechtvaardigen. Dit argument verliest echter steeds emer zijn geldigheid in het 2e en 3e abonnementsjaar. Daarom denk ik dat deze stilzwijgende verlenging in de AV met telkens een jaar best eens onredelijk bezwarend kan zijn en daarmee vernietigbaar.

Opx, wat is de definitie van 'Aanvaarding' in jouw verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
Wekkel, Aanvaarding staat bij de Begripsomschrijvingen als

"Aanvaarding: acceptatie van de Gebruiker door Planet Internet."

Dan rest hier de vraag, wat is voor Planet de begripsomschrijving van "acceptatie"?
Die is nergens gedefinieerd. Ik ga er zelf van uit, dat dit betekent dat ze je hebben geaccepteerd op het Planet ADSL netwerk en je verbinding is geactiveerd. Als dit zo is, kan ik vanaf 1 oktober mijn abbonement opzeggen per 1 november.

Tevens gaan ze in november de snelheden verhogen. Ben ik correct als ik denk dat dit betekent dat zij de dienst wijzigen en ik gerechtigd ben mijn abonnement per direct te beeindigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, het lijk mij dat zodra Planet je aanmelding accepteert dat dan de overeenkomst gesloten is. Dat de dienst pas iets later geleverd kan worden doet daar niets aan af. Een snelheidsverhoging lijkt mij geen reden om op te kunnen zeggen. De wijziging is marginaal en nog niet eens nadelig voor jou. In telecomsferen wordt vaak losjes omgegaan met deze materie, maar bij voordeel zonder nadeel bij een wijziging lijkt opzeggen mij niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 18:46
Vraagjes voor Wekkel:
1. Is het aan te raden de opzeggingsbrief naar Planet aangetekend te verzenden
of is dit wat overdone?

2. Moet ik in de brief aangeven dat ik -en het Planet deel -en het KPN deel
wil opzeggen. Of schrappen ze opzegging automatisch allebei?

3. Als je alleen wil overstappen naar een andere provider op het KPN ADSL
netwerk, hoe geef je dit dan aan ze door. Moet je dan meteen aangeven naar wie je overstapt en per wanneer. Moet die overstap precies op elkaar aansluiten qua datum of mag daar ook nog wat tijd tussen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gooi wat portscans over een universiteit heen ofzo... :D doe dat een paar keer en ze sluiten je vanzelf wel af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
Wekkel schreef op 29 September 2003 @ 14:08:
Hmm, het lijk mij dat zodra Planet je aanmelding accepteert dat dan de overeenkomst gesloten is. Dat de dienst pas iets later geleverd kan worden doet daar niets aan af. Een snelheidsverhoging lijkt mij geen reden om op te kunnen zeggen. De wijziging is marginaal en nog niet eens nadelig voor jou. In telecomsferen wordt vaak losjes omgegaan met deze materie, maar bij voordeel zonder nadeel bij een wijziging lijkt opzeggen mij niet aan de orde.
Het probleem is, jij denkt wat anders dan ik denk. Maar we kunnen niet uitsluiten wie gelijk heeft. Planet heeft imo een fout begaan door nergens het begrip acceptatie te definieeren.

Op basis daarvan verklaar ik de aanvaarding vanaf het moment dat ik gebruik kan maken van de dienst, en deze is vanaf 1 november 2001. Dat gerechtigd mij om mijn abonnement te termineren zonder dat ik nog een jaar door moet betalen, nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Aangetekend is bij opzegging wel aan te raden, zeker bij Planet Internet (kijk maar eens in de search hier ;) ). Je kan ook meteen het KPN deel opzeggen, je moet het zowieso ook even apart doorgeven aan KPN per brief om maximale zekerheid te krijgen. KPN doet niet aan overzetten. Het is op zijn ambtenarenstijl slopen en dan weer aanleggen zodra je een nieuwe provider hebt, maar dan op het tempo van KPN :Z Als Planet je wil zieken, geven ze je lijn niet vrij en kan een andere provider dus niet beginnen. Je moet er wat voor over hebben ;)

Voor wat betreft je verhaal over aanvaarding, je kan het als stelling nemen. Ik vind het niet zo'n sterke stelling, maar wie ben ik? :) Zolang je je stellingen goed onderbouwd, moet je maar even aankijken wat Planet er van vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-04 21:11

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Mijn }:O ... wat voel ik me genaaid door planet internet :(

Ik had ooit op 22 november 2001 MxStream aangevraagd en nu wilde ik deze voor de komende 21 november 2003 gaan opzeggen. Twee volle jaren zou je denken. Ik heb nu al ruim van te voren een opzeggingsbrief geschreven.

Wat krijg ik te horen van Planet Internet? Ze zeggen dat ik het abonnement pas op 1 maart 2004 kan opzeggen :| want nu blijkt dat de verbinding pas schriftelijk op 26 februari 2002 bij mij werd opgelegd. Terwijl ik al vanaf eind december al begonnen ben met het betalen voor die abonnement. Dit is toch krankzinnig/onlogisch :? Ik ben in feite al vanaf december 2001 aan het betalen voor een contract die pas op februari 2002 werd gesloten. Nu zit ik dus nog gedwongen 3 en 1/2 maand vast aan Planet. Hoe kut kunnen ze het je maken bij Planet |:(

Nu is het zo dat ik mooi geen gebruik meer kan maken van die Demon ADSL actie :'( (zoals geen aansluitkosten/gratis modem) en moet ik noodgedwongen weer wachten tot de volgende periode, wanneer er weer zo'n actie wordt gehouden.

En klopt het, als ik me herinnerde dat er rond april/mei van dit jaar ook al zo'n soortgelijke actie werd gehouden? Het is nu te hopen dat het volgend jaar dan ook weer gebeurt :Y)

| My SpiderWeb |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Dan betaal je toch in ieder geval die eerste maanden abonnement niet door die in te houden op je laatste maandjes abonnement? Overigens moet je ook dat idee van Planet dat het contract pas na oplevering gaat lopen eens kritisch bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
LoEnaTiQ schreef op 04 October 2003 @ 01:37:
Mijn }:O ... wat voel ik me genaaid door planet internet :(

Ik had ooit op 22 november 2001 MxStream aangevraagd en nu wilde ik deze voor de komende 21 november 2003 gaan opzeggen. Twee volle jaren zou je denken. Ik heb nu al ruim van te voren een opzeggingsbrief geschreven.

Wat krijg ik te horen van Planet Internet? Ze zeggen dat ik het abonnement pas op 1 maart 2004 kan opzeggen :| want nu blijkt dat de verbinding pas schriftelijk op 26 februari 2002 bij mij werd opgelegd. Terwijl ik al vanaf eind december al begonnen ben met het betalen voor die abonnement. Dit is toch krankzinnig/onlogisch :? Ik ben in feite al vanaf december 2001 aan het betalen voor een contract die pas op februari 2002 werd gesloten. Nu zit ik dus nog gedwongen 3 en 1/2 maand vast aan Planet. Hoe kut kunnen ze het je maken bij Planet |:(

Nu is het zo dat ik mooi geen gebruik meer kan maken van die Demon ADSL actie :'( (zoals geen aansluitkosten/gratis modem) en moet ik noodgedwongen weer wachten tot de volgende periode, wanneer er weer zo'n actie wordt gehouden.

En klopt het, als ik me herinnerde dat er rond april/mei van dit jaar ook al zo'n soortgelijke actie werd gehouden? Het is nu te hopen dat het volgend jaar dan ook weer gebeurt :Y)
Hahaha, wat een naaistreek. Ik wil wedden dat ze het bij mij andersom doen, zeggen dat ik t in september heb aangevraagd dus tot september 2004 moet betalen. Terwijl de verbinding in oktober 2001 schriftelijk is opgelegd. Even brief sturen binnenkort, we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
[Sorry voor de kick maar] is het niet mogelijk één of andere grote instantie op te zetten? (opta (concurentie / marktwerking tegengaan?) of de consumentenbond) Tuurlijk, wij als leden zijn akkoord gegaan met de AV maar kan daar geen verandering in komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

We hebben nog geen class action suits in Nederland, al wordt daar wel over gepraat. Het dichtst in de buurt komt deze:
Artikel 305a
1.
Een stichting of vereniging met volledige rechtsbevoegdheid kan een rechtsvordering instellen die strekt tot bescherming van gelijksoortige belangen van andere personen, voorzover zij deze belangen ingevolge haar statuten behartigt.
2.
Een rechtspersoon als bedoeld in lid 1 is niet ontvankelijk, indien hij in de gegeven omstandigheden onvoldoende heeft getracht het gevorderde door het voeren van overleg met de gedaagde te bereiken. Een termijn van twee weken na de ontvangst door de gedaagde van een verzoek tot overleg onder vermelding van het gevorderde, is daartoe in elk geval voldoende.
3.
Een rechtsvordering als bedoeld in lid 1 kan strekken tot veroordeling van de gedaagde tot het openbaar maken of laten openbaar maken van de uitspraak, zulks op een door de rechter te bepalen wijze en op kosten van de door de rechter aan te geven partij of partijen. Zij kan niet strekken tot schadevergoeding te voldoen in geld.
4.
Een gedraging kan niet ten grondslag worden gelegd aan een rechtsvordering als bedoeld in lid 1, voor zover degene die door deze gedraging wordt getroffen, daartegen bezwaar maakt.
5.
Een rechterlijke uitspraak heeft geen gevolg ten aanzien van een persoon tot bescherming van wiens belang de rechtsvordering strekt en die zich verzet tegen werking van de uitspraak ten opzichte van hem, tenzij de aard van de uitspraak meebrengt dat de werking niet slechts ten opzichte van deze persoon kan worden uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dido schreef op 23 september 2003 @ 17:41:
[...]

Ik ga het binnenkort proberen, hoewel ik niet verwacht dat het lukt. Het KPN-deel (voorheen Mxstream) zal wel stoppen zodra de lijn wordt opgezegd. Ik zal een beroep doen op coulance van Planet, aangezien ik zonder die lijn geen gebruik meer kan maken van hun diensten. Ik ben bang dat ze echter nergens toe verplicht zijn, en ik bereid me erop voor dat ik Planet tot einde contractjaar moet betalen; maar wel zonder het KPN gedeelte, en terwijl ik op mijn nieuwe lijn allang een betere ADSL deal heb :)
Hoe is dit afgelopen? Als dit namelijk kan zou ik graag een reactie van je zien :) Dan kunnen medetweakers dat ook proberen ( inc mijzelf :) ) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Laatst online: 11-09 20:36

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

YT-Croc schreef op 19 September 2003 @ 20:16:
Tja je zit vast aan het contract, en denk niet dat je daar 123 onder uit kunt komen. Zelf heb ik het ook gehad met planet, maar omdat zij toen de abonnementsprijzen gingen verhogen mocht je je abbo opzeggen :) Dus dat is wel even geluk hebben. Planet zuigt sowieso - tenminste toen ik er vanaf wilde-. Het heeft 3 maanden geduurd vorodat de lijn vrij was stelletje prutz0rs
Zit nu lekker @ tweakdsl.
Hetzelfde was toen ook op mij van toepassing.
Gebruikte ook de prijsverhoging om van het contract af te komen en het duurde ook bijna 3 maanden voordat Planet de lijn vrij gaf.
Ja en zit nu ook bij [spam]TweakDSL[/spam].

Hou er dus rekening mee dat Planet je zal terug pakken als je bij ze weg wil.
De gang naar een rechter om je lijn daadwerkelijk gesloopt te krijgen kost veel geld en tijd en dat weet Planet.
Let wel het is Planet en niet KPN die moeilijk doet hoewel KPN er beter aan zou doen om het slooprecht in eigen hand te nemen.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je kan bij planet op de website zien hoelang je reeds lid bent, door in te loggen en naar je persoonsgegevens te zoeken. Bij "wijzig mijn abonnement" kan je zien vanaf wanneer je lid bent. Ik ben het vanaf 23-02-2003. Klopt ook wel zo'n beetje als ik deze post van mij zie: Blij met planet en Mxstream :P 8)7. Ik heb dus bewust voor planet gekozen destijds ;(
Wij hebben in ons studentenhuis Mxstream aangevraagd via Planet. Hiervoor hebben we gekozen omdat ik een beetje bang werd van die verhalen over hele lange wachttijden bij XS4all (ik zit "al" in de derde stap, enzo).

[ Voor 29% gewijzigd door JvS op 13-10-2003 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-07 20:53

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Datum ingang huidig abonnement: 15/02/2001
U bent abonnee sinds: 13/12/2000

dus dat wil zeggen? opzeggen per november of in januari pas?

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
ik denk de 1e: je abonnement is namelijk INGEGAAN op 15/02/2001, dus toen je verbinding is opgelegd, dit betekent dat je vanaf die periode bent gaan betalen. tenmiste, dat mag je hopen dat planet zo rekent. ik ga morgen mijn planet abbo opzeggen (mijn ingang is op 3 november 2001).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
Tai-Pan schreef op 20 September 2003 @ 19:14:
okay..zal het maandag in gang gaan zetten. Ben benieuwd hoe ze reageren.

Had je nog mij laatste reply gezien over die voorwaarden van 28 maart? Het is welliswaar wat laat ( 6 maanden), maar kan dat ook nog als reden aangevoerd worden?
Heb je al respons van Planet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-07 20:53

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Thunk schreef op 14 October 2003 @ 15:56:
ik denk de 1e: je abonnement is namelijk INGEGAAN op 15/02/2001, dus toen je verbinding is opgelegd, dit betekent dat je vanaf die periode bent gaan betalen. tenmiste, dat mag je hopen dat planet zo rekent. ik ga morgen mijn planet abbo opzeggen (mijn ingang is op 3 november 2001).
dat is dus iets waarmee ik momenteel door me hoofd speel..was namelijk zo dat ik in december naar primafoon ben gegaan om adsl abo af te sluiten, heb bevestiging meteen ontvangen, was toen niet meteen leverbaar en kon tot die tijd kosteloos telefonisch inbellen totdat ik in februari vastelijn kreeg..
maar in strikte zin heb ik dan toch in december m'n aanvraag gedaan voor die adsl?

daarnaast wilden ze me aanvankelijk ook gewoon laten betalen voor die eerste twee maanden, maar doordat ik me kon beroepen op die eerdere afspraak (gratis gebruik tot adsl) hebben ze die claim weer ingetrokken..

anyways.. al te vaag juridisch geleuter wsch weer en daar heb ik geen verstand van..

[ Voor 1% gewijzigd door BetuweKees op 14-10-2003 16:18 . Reden: tikfoutje ]

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
iemand al ervaringen met planet opzeggen laatste maand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en ik maar denken dat ik de enige was die planet vond zuigen :p
ik zit dus met hetzelfde probleem
ik zoek ook nog steeds een manier om eronderuit te komen ik zit er verdomme nog 9 maanden aan vast...
ten eerste je krijgt het kutste modem wat er is volgens mij en als je hulp nodig hebt moet je eerst 3 uur naar zo'n vrolijk melodietje luisteren die je na een lange tijd begint te irriteren en als je dan iemand aan de telefoon hebt en geirriteert reageert dat ze dan zeggen om rustig te blijven (het lef)
ik raad NIEMAND aan om planet als provider te nemen deze zuigt ontiegelijk
klote planet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Niet online
Ik: Mijn lijn opzeggen, hoe moet ik dat doen, is er een termijn?
ISP: Aaa ma opzeggen kan je niet hoor.
Ik: Eh?
ISP: Ja je zit altijd een jaar vast.
Ik: Ah hoelang zit ik al bij jullie?
ISP: Euh even kijken.. 10.5 maand.
Ik: Wel wat houd me dan tegen? Nog 1.5 mnd te gaan. Hoe zeg ik op!

Dit was telenet, bij gratis installatie zit je een jaar vast. Maar ze zeggen direkt dat je niet kan op zeggen, vrij raar niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
Je zit bij bijna alle ISP's altijd een jaar vast. Daarna kan je per maand opzeggen. Dit kan bij Planet na het eerste jaar ook wel, alleen je bent contractueel verplicht door de opzegtermijn van een jaar nog wel door de betalen.
Pagina: 1