[UT]enorme lag

Pagina: 1
Acties:

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:13

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Ik heb sinds ik kabel heb een enorme lag met Unreal Tournament, als in: een ping boven de 700 als ik op internet speel. :'( Het vreemde is dat ik nergens last van heb als ik bijvoorbeeld Medal of Honor, Counter Strike, of Return to Castle Wolfenstein speel. :?

Om nog even een paar dingen helder te maken: Ik heb kabel via de Universiteit Twente (in Enschede). down-/up-load snelheden: 512kbit/64kbit. Wat in de praktijk neer komt op 60 kB/s down en 7 kB/s up. Als ik het bij mijn ouders speelde had ik een stuk lagere ping met een inbelmodem. erg vaag. |:(

Overigens, bij het pingen van servers kom ik er genoeg tegen die rond de 50-100 zitten ofzo, maar zodra ik begin met spelen loopt hij gelijk op naar zo'n 750 ofzo.... En dat is heel vervelend spelen.

Nou kwam ik er gisteren achter dat ik bij quake2 hetzelfde probleem heb. Daar raadde iemand mij aan om "rate 5000" en "max_fps 50" in de console te typen, wat resulteerde dat ik ineens een normale ping had van rond de 100 - 150 (was een beetje trage server, hadden anderen ook last van). Het lijkt mij dus dat ik ook zo'n soort instelling moet invoeren bij UT, alleen weet ik dus niet welk commando ik dan moet gebruiken. "rate" werd in ieder geval niet herkend, helaas...

Dit lijkt mij op zich niet zo'n moeilijke vraag. Ik heb alleen het goede commando nodig (of ik moet weten wat ik in de .ini files moet aanpassen).

[ Voor 4% gewijzigd door Bubbles op 08-05-2003 20:38 ]

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Verwijderd

in ut moet je de netspeed op 20000 zetten, werkt geheid :D

• Robin
  • Niet online
De framerate kan je zelf ook aangeven in Unreal Tournament. Als je echt wilt gaan voor de framerate kan je het beste de skin detail en world detail op low zetten. Daarnaast zou ik desired framerate tussen de 40 en 80 zetten.

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
ik was op zich vrij benieuwd waarom ik in quake2 die max_fps op 50 moest zetten... mijn pc trekt het iig met gemak:
xp1700+ @ 2600+
512 MB pc2700 DDR RAM @ 166 MHz
GeForce3 videokaart (@ 220/515 core/mem)

Het lijkt mij dus niet dat het daar in zit, Robin Vreuls

@ Neger MBeki:
Hoe kan ik zien waar die netspeed nu opstaat? En hoe kan ik die dan aanpassen?

Verwijderd

Bubbles schreef op 08 May 2003 @ 20:46:
ik was op zich vrij benieuwd waarom ik in quake2 die max_fps op 50 moest zetten... mijn pc trekt het iig met gemak:
xp1700+ @ 2600+

@ Neger MBeki:
Hoe kan ik zien waar die netspeed nu opstaat? En hoe kan ik die dan aanpassen?
Druk op f6 in het spel zelf als je aan het online gamen bent, dan komt der zon schermpje linksbovenin, daar staat wat je verbinding allemaal doet, packetloss up en download, je netspeed enz.

Je netspeed stel je bij door in de console netspeed en dan een getal in te vullen (liefst 20000).

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Dat wilde ik weten ja. Dankjewel. Ik ga het ff uitproberen. Post dan wel of het werkt of niet.

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Ok. die netspeed stond op 10000. Daar heb ik 20000 van gemaakt zoals je zei, maar dat had totaal geen resultaat. 5000 hielp ook nog niets. Op 4000 werd het een ping van 190 en op 3000 zelfs 140. Nog lager had geen zin meer. Maar het is nu iig wel speelbaar geworden :)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Is die 20000 trouwens niet een beetje erg veel?
Zelf speel ik op max. 10000, vaak zak ik zelfs naar 5000 als de boel erg lagged, wat ook nog goed speelbaar is. Pas daaronder wordt het naar mijn mening minder speelbaar. Ik speel(de) instagib trouwens.

Trouwens, voor de geinterreseerde is dit wel een leuk informatief draadje over UT en netspeed: [rml][UT] Lage netspeed = weinig FPS[/rml]. Het is wel een oud topic, maarja. :)

🌞🍃

• Robin
  • Niet online
Bubbles schreef op 08 May 2003 @ 20:46:
xp1700+ @ 2600+

Ik heb het dan ook over UT, niet over QII ;)

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Dan nog zou de hardware geen probleem moeten zijn, Robin Veuls. (en voor de duidelijkheid, het gaat hier dus om UT, niet UT2003)

• Exar
  • Laatst online: 22:05
Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 20:41:
in ut moet je de netspeed op 20000 zetten, werkt geheid :D
Je weet denk ik niet zo goed waar je het over hebt (NOFI ;))...
Netspeed 20000 in UT is echt niet slim als je al lag problemen hebt met zo'n lage uploadsbelheid.
Standaard:
Netspeed 5000 is ISDN setting.
Netspeed 2600 is 56k setting.

TS: probeer een balans te vinden tussen een zo hoog mogelijke netspeed en een acceptabele ping (150 is in UT goed speelbaar)...

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Verwijderd

Exar_Kunn schreef op 09 May 2003 @ 10:29:
[...]
Je weet denk ik niet zo goed waar je het over hebt (NOFI ;))...
Netspeed 20000 in UT is echt niet slim als je al lag problemen hebt met zo'n lage uploadsbelheid.
Standaard:
Netspeed 5000 is ISDN setting.
Netspeed 2600 is 56k setting.

TS: probeer een balans te vinden tussen een zo hoog mogelijke netspeed en een acceptabele ping (150 is in UT goed speelbaar)...
Mwah ik heb ook gewoon ADSL en heb slechts 13 kb/s up en het werkt nog altijd met een ping van onder de 30 met f1 en een ping van onder de 70 met f6. Eigenlijk merk ik niet eens verschil tusen 10000 en 20000. Alles onder de 10000 loopt eigenlijk brakker als normaal bij mij, hoge ping enz.

Verwijderd

Robin Vreuls schreef op 08 May 2003 @ 21:17:
[...]

Ik heb het dan ook over UT, niet over QII ;)
UT draait daar ook perfect op hoor.
Had vroeger maar een PII 350 met een Voodoo3, en ik zal je zeggen, toen ik een T-bird 1200 met GeForce2 kreeg, vond ik het op de PII beter lopen, omdat die een Voodoo3 had ;) Maargoed, ff wennen, en op de GeForce2 liep 't stukken beter, alleen minder mooi zo zonder de glide.
Maargoed, hij trekt het dus met gemak...

Ennuh, ff heel droog he; waarop heb je je verbinding ingesteld bij tabblad netwerk bij game options? Zet die eens op cable/xDSL anders, en als hij daar op staat, zet 'm eens op iets anders...

• Exar
  • Laatst online: 22:05
Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 10:35:
[...]
Mwah ik heb ook gewoon ADSL en heb slechts 13 kb/s up en het werkt nog altijd met een ping van onder de 30 met f1 en een ping van onder de 70 met f6. Eigenlijk merk ik niet eens verschil tusen 10000 en 20000. Alles onder de 10000 loopt eigenlijk brakker als normaal bij mij, hoge ping enz.
Juist, jij had het probleem van de TS dus niet begrepen.
Hogere netspeed aanraden is in dit geval zijn probleem verergeren. ;)
Overigens is netspeed 20000 vrij onzinnig en zal jij ook een zeer hoge ping krijgen als je op een server komt die je ook 20000 geeft!
De server waarop je speelt bepaalt namelijk wat de maximale netspeed van de spelers is.... kan jij em wel op 20000 gooien, maar de meeste servers geven dat echt niet hoor (en je kan het ook niet aan met zo 'weinig' uploadsnelheid :))
Verwijderd schreef op 09 mei 2003 @ 10:37:
[...]
Ennuh, ff heel droog he; waarop heb je je verbinding ingesteld bij tabblad netwerk bij game options? Zet die eens op cable/xDSL anders, en als hij daar op staat, zet 'm eens op iets anders...
Tja, dan krijg je een standaard netspeed, die je beter 'zelf' kan uitproberen... (door "netspeed x" in console)
Cable/xDSL is geloof ik netspeed 10000, als je hem op ISDN zet, krijg je dus 5000 (zie mijn vorige post in dit topic).

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Verwijderd

Exar_Kunn schreef op 09 mei 2003 @ 11:17:
[...]
Juist, jij had het probleem van de TS dus niet begrepen.
Hogere netspeed aanraden is in dit geval zijn probleem verergeren. ;)
Overigens is netspeed 20000 vrij onzinnig en zal jij ook een zeer hoge ping krijgen als je op een server komt die je ook 20000 geeft!
De server waarop je speelt bepaalt namelijk wat de maximale netspeed van de spelers is.... kan jij em wel op 20000 gooien, maar de meeste servers geven dat echt niet hoor (en je kan het ook niet aan met zo 'weinig' uploadsnelheid :))

[...]
Tja, dan krijg je een standaard netspeed, die je beter 'zelf' kan uitproberen... (door "netspeed x" in console)
Cable/xDSL is geloof ik netspeed 10000, als je hem op ISDN zet, krijg je dus 5000 (zie mijn vorige post in dit topic).
Ik weet dat ik die netspeed van 20000 niet haal maar echt nadelig werkt het ook niet, ik heb toch altijd een lage ping :)

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Ik ben er achter gekomen na wat leeswerk (dankjewel DataBeest) dat mijn pc vooral te snel was voor de verbinding. Standaard stond de netspeed op 10000 (bij cable/xDSL). Aangezien mijn upload niet hoger dan 7 kB/s komt was dat overkill.... however, het spel liet hoge framerates toe (tot zo'n 155 FPS, uitleg is terug te vinden in die documentatie), wat die vervolgens over mijn uplink probeerde te persen, aangezien mijn pc dat wel trok. Dan heb je vervolgens een hele bult aan pakketjes die in de wachtrij staan om verstuurd te mogen worden, maar dat duurt te lang omdat de verbinding niet zo snel kan: gevolg is dus pakketloss (zat gemiddeld zo rond de 25-30 % wat wel kon kloppen: netspeed = 10000, verbinding kan 7000 maximaal aan, verschil: 30%). Om de een of andere reden begon het pas lekker te werken als ik mijn FPS onder de 50 kreeg, wat via een rekensom neerkomt op een netspeed van ongeveer 3000. Het werkt nu best goed. met f1 zit ik op een ping van 70-80, via f6 is die ongeveer 120, wat best speelbaar is. :)

Pagina: 1