Ik heb een ASP Script gemaakt voor het importeren van het nieuws van Tweakers.NET voor op je eigen website.
Sommige mensen zullen zeggen:
Bah wat omslachtig!
Maar, ik heb het op deze manier gedaan, omdat ik de opmaak etc. zelf in de hand wil hebben, en omdat ik geen ster in XML ben...
Wat heb je nodig?
- Microsoft IIS 5 of hoger óf
- Microsoft IIS < 5 maar dan moet je het XML object hebben geïnstalleerd.
- Het script:
Op zo'n manier kan je alle regels van het nieuws zelf gebruiken, zoals je wilt!
Bijv.:
Om de eerste 3 regels te laten weergeven.
Waarom ik dit draadje ben begonnen? Omdat ik met dit script denk veel mensen help![/nohtml]
Sommige mensen zullen zeggen:
Bah wat omslachtig!
Maar, ik heb het op deze manier gedaan, omdat ik de opmaak etc. zelf in de hand wil hebben, en omdat ik geen ster in XML ben...
Wat heb je nodig?
- Microsoft IIS 5 of hoger óf
- Microsoft IIS < 5 maar dan moet je het XML object hebben geïnstalleerd.
- Het script:
ASP:
Wat je nog eventueel kan doen is de content opsplitsen in array's:1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
| <% Dim Tweakers, STRTEXT, XML, Begin '~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ' XML object aanspreken en activeren '~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Set xml = Server.CreateObject("Microsoft.XMLHTTP") xml.Open "GET", "http://www.tweakers.net/ext/inc/remote_flat.js", False xml.Send '~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ' XML variable maken met daarin de text van de rouwe headlines '~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ STRTEXT = xml.responseText '~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ' Nu alle Javascript troep er uithalen met Replace etc. ' Bekijke het even, je snapt het vanzelf wel '~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ STRTEXT = replace(STRTEXT," function headlines10()","") STRTEXT = replace(STRTEXT,"{document.write(""","") STRTEXT = replace(STRTEXT,""");}","") STRTEXT = replace(STRTEXT," function headlines15()","") STRTEXT = replace(STRTEXT,"\'","""") STRTEXT = replace(STRTEXT,"<li>","") STRTEXT = replace(STRTEXT,"<br>","<BR>" & vbCrlf) '~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ' De eerste regel vormt een probleem, die kan je er niet makkelijk ' uitfilteren, dit omdat er een datum en tijd in staan, die var. zijn ' dus moeten we gaan zoeken naar een vast kenmerk ' die voor alle headlines staan. ' de text die daarna komt, die moet geschreven worden. '~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Begin = instr(STRTEXT,"function headlines5") Begin = Begin + 26 Tweakers = mid(STRTEXT,begin) '~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ' Dûh: '~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ response.write(tweakers) '~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ' Netjes leegmaken '~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Set XML = Nothing Set tweakers = nothing Set STRTEXT = nothing Set Begin = nothing %> |
ASP:
1
| Tweakers = split(Tweakers,"<BR>") |
Op zo'n manier kan je alle regels van het nieuws zelf gebruiken, zoals je wilt!
Bijv.:
ASP:
1
2
3
| Response.write(Tweakers(0) & "<BR>") Response.write(Tweakers(1) & "<BR>") Response.write(Tweakers(2) & "<BR>") |
Om de eerste 3 regels te laten weergeven.
Waarom ik dit draadje ben begonnen? Omdat ik met dit script denk veel mensen help![/nohtml]
[ Voor 198% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 20:56 . Reden: Paar variable leegmaken ]