Toon posts:

[ASP] Voor de liefhebbers: Script voor Tweakers.NET nieuws!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ASP Script gemaakt voor het importeren van het nieuws van Tweakers.NET voor op je eigen website.

Sommige mensen zullen zeggen:
Bah wat omslachtig!

Maar, ik heb het op deze manier gedaan, omdat ik de opmaak etc. zelf in de hand wil hebben, en omdat ik geen ster in XML ben...

Wat heb je nodig?

- Microsoft IIS 5 of hoger óf
- Microsoft IIS < 5 maar dan moet je het XML object hebben geïnstalleerd.
- Het script:

ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
<%

Dim Tweakers, STRTEXT, XML, Begin

'~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
' XML object aanspreken en activeren

Set xml = Server.CreateObject("Microsoft.XMLHTTP")

xml.Open "GET", "http://www.tweakers.net/ext/inc/remote_flat.js", False
xml.Send

' XML variable maken met daarin de text van de rouwe headlines
STRTEXT = xml.responseText

' Nu alle Javascript troep er uithalen met Replace etc.
' Bekijke het even, je snapt het vanzelf wel

STRTEXT = replace(STRTEXT," function headlines10()","")
STRTEXT = replace(STRTEXT,"{document.write(""","")
STRTEXT = replace(STRTEXT,""");}","")
STRTEXT = replace(STRTEXT," function headlines15()","")
STRTEXT = replace(STRTEXT,"\'","""")
STRTEXT = replace(STRTEXT,"<li>","")
STRTEXT = replace(STRTEXT,"<br>","<BR>" & vbCrlf)

' De eerste regel vormt een probleem, die kan je er niet makkelijk
' uitfilteren, dit omdat er een datum en tijd in staan, die var. zijn
' dus moeten we gaan zoeken naar een vast kenmerk
' die voor alle headlines staan.
' de text die daarna komt, die moet geschreven worden.

Begin = instr(STRTEXT,"function headlines5")
Begin = Begin + 26

Tweakers = mid(STRTEXT,begin)

' Dûh:

response.write(tweakers)

' Netjes leegmaken

Set XML      = Nothing
Set tweakers = nothing
Set STRTEXT  = nothing
Set Begin    = nothing
%>
Wat je nog eventueel kan doen is de content opsplitsen in array's:

ASP:
1
Tweakers = split(Tweakers,"<BR>")

Op zo'n manier kan je alle regels van het nieuws zelf gebruiken, zoals je wilt!

Bijv.:
ASP:
1
2
3
Response.write(Tweakers(0) & "<BR>")
Response.write(Tweakers(1) & "<BR>")
Response.write(Tweakers(2) & "<BR>")

Om de eerste 3 regels te laten weergeven.

Waarom ik dit draadje ben begonnen? Omdat ik met dit script denk veel mensen help![/nohtml]

[ Voor 198% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 20:56 . Reden: Paar variable leegmaken ]

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Geef eens wat meer info over dit script, uitleg over wat allemaal fijne code is en waarom je die methodes ed. gekozen hebt ;)
Anders zie ik niet zoveel heil in zo'n topic (en kunnen we er elke dag 10 verwachten :P )

Verwijderd

Topicstarter
Glimi schreef op 08 May 2003 @ 20:09:
Geef eens wat meer info over dit script, uitleg over wat allemaal fijne code is en waarom je die methodes ed. gekozen hebt ;)
Anders zie ik niet zoveel heil in zo'n topic (en kunnen we er elke dag 10 verwachten :P )
Ben bezig ;)

Edit:
Beter zo?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 20:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
opgelost, in een keer kwam er
code:
1
[ nohtml ]
in te staan :S

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 20:17 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 20:16:
code:
1
[ nohtml ]
Ik denk omdat Glimi aan het editten was ;)

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 20:16:
code:
1
[ nohtml ]
offtopic:
Jah ik was die $ in micro$oft aan het weg-editten voordat mensen zich eraan gingen storen.
Toen verklote ik het halve topic omdat met m'n rechten de HTML geparsed gaat worden :X.......
Maw dat was ik dus ;)

Verwijderd

Glimi schreef op 08 May 2003 @ 20:21:
Jah ik was die $ in micro$oft aan het weg-editten voordat mensen zich eraan gingen storen.
O-)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

* gorgi_19 heeft een paar vraagjes...

1. Waarom sluit je 'netjes je variabelen', terwijl je ze niet netjes declared?
2. Waarom gebruik je geen option explicit
3. Waarom gebruik je geen regular expressions?
4. Waarom heb je R1 als variabelenaam gekozen en niet een naam met datatypeprefix?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 08 mei 2003 @ 20:24:
* gorgi_19 heeft een paar vraagjes...

2. Waarom gebruik je geen option explicit
3. Waarom gebruik je geen regular expressions?
4. Waarom heb je R1 als variabelenaam gekozen en niet een naam met datatypeprefix?
Géén option explicit, want wat gebeurd er als je hem dan include?
Sorry dat ik ze niet netjes declarer hoor.
R1 snappen mensen toch wel? Hele logische benaming toch? ...toch?

En ja, ik zal ze netjes declareren :)
...Zeikerd ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 20:35 ]

• gorgi_19

gorgi_19

:? Zeikerd? Als je een voorbeeld geeft, doe het dan goed.. ;)

Doe eens voor de gein
ASP:
1
2
3
4
5
6
<%
Dim d1
d1 = "Blaat"

Response.Write d2
%>

Geforceerd een bugfout. Zonder option explicit wordt het geaccepteerd; met option explicit krijg je een foutmelding.

En r1... Kan je hieruit afleiden welk datatype het moet voorstellen? integer? string? array? En echt logisch.. neuh.. Kweenie wat het nu moet voorstellen.

[ Voor 11% gewijzigd door gorgi_19 op 08-05-2003 20:47 ]

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:19
Laat die gasten maar zeiken, ik snap het als newbie, en het werkt nog grandioos ook, dit is echt wat ik zocht, super bedankt!!!! :)

Nog meer tips? Ben nog niet zolang hiermee bezig...

Whoop!

• gorgi_19

gorgi_19

marccom schreef op 08 May 2003 @ 20:49:
Laat die gasten maar zeiken
:/

En dan er achter komen dat je code maakt, welke volstrekt moeilijk is te debuggen en waar je binnen de korste keren geen wijs meer uit wordt? Coden is niet moeilijk, goed coden daarentegen wel. Als je iets aanleert, doe het dan goed.

Als je iets als voorbeeld poneert, doe het dan goed.

[ Voor 5% gewijzigd door gorgi_19 op 08-05-2003 20:53 ]

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

En dan er achter komen dat je code maakt, welke volstrekt moeilijk is te debuggen en waar je binnen de korste keren geen wijs meer uit wordt? Coden is niet moeilijk, goed coden daarentegen wel. Als je iets aanleert, doe het dan goed.
_/-\o_

TS: Ik meen me te herinneren dat de crew van t.net liever niet heeft dat je dit script vaker dan 1x per 5 minuten opvraagt... En sowieso als je een website hebt met 500 bezoekers per minuut, maak je wel hele goeie t.net reclame, maar genereer je ook een onnodige hoeveelheid verkeer richting t.net.

日本!🎌

Verwijderd

Topicstarter
_Thanatos_ schreef op 08 May 2003 @ 21:00:
[...]
_/-\o_

TS: Ik meen me te herinneren dat de crew van t.net liever niet heeft dat je dit script vaker dan 1x per 5 minuten opvraagt... En sowieso als je een website hebt met 500 bezoekers per minuut, maak je wel hele goeie t.net reclame, maar genereer je ook een onnodige hoeveelheid verkeer richting t.net.
Wat is nou het verschil, dat je server side het JS'je ophaald, of client side? Maargoed, ik heb maar 10 bezoekers per dag of zo...

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Mjah ik zie het probleem niet zo? Als het hele topic uit
_o_ en _/-\o_ bestaat leert niemand er toch wat van? Tips & Kritiek (mits gegrond) leren je alleen maar beter coden hoor :)

• gorgi_19

gorgi_19

_Thanatos_ schreef op 08 May 2003 @ 21:00:
[...]
_/-\o_

Hmmm... Goed punt, levert me gelijk de volgende vraag op.. Waarom gebruik je geen enkele vorm van caching?

Of in de vorm van het application object, of in de vorm van een tijdelijk bestand?

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 08 May 2003 @ 21:02:
[...]

Hmmm... Goed punt, levert me gelijk de volgende vraag op.. Waarom gebruik je geen enkele vorm van caching?

Of in de vorm van het application object, of in de vorm van een tijdelijk bestand?
Hoe zou jij dat doen dan? Ben erg geïntereseerd, maar zou niet precies weten hoe ik dát moet doen...

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 21:07:
[...]
Hoe zou jij dat doen dan? Ben erg geïntereseerd, maar zou niet precies weten hoe ik dát moet doen...
Uit het hoofd:
2 applicationvariabelen aanmaken
Eentje met de compleet gevormde resultaatstring
Eentje met de datum en tijd.

Vervolgens controleer je bij iedere request dmv een datediff of er 5 minuten verlopen zijn. Zo niet, oude applicationvariabele weergeven.

Zo wel, data ophalen, data in application variabele stoppen, huidige datum / tijd in application variabele stoppen en data weergeven.

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Heeft het HTTP protocol daar niet hele mooie opties voor? De 'content did not change header' dus :)

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 15:04

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

gorgi_19 schreef op 08 mei 2003 @ 20:24:

Ik heb ooit 'ns een benchmark zitten lezen van een gozer die het verschil probeerde te achterhalen tussen het wel en niet declareren van variabelen in ASP. Hij wilde dit weten omdat uiteindelijk in ASP alles een variant is.

Conclusie: Of je nou declareerd of niet, het maakt voor de snelheid niks uit en voor de geheugenefficiëntie maakt het niets uit. Ook als de site meerdere users tegelijk heeft, kan hij geen verschil ontdekken tussen wel en niet declareren.

Ofwel: technisch gezien hoef je niet te "Dim"-en... Maar in de praktijk staat het wel zo netjes. Het sluiten van de variabelen, maar dat moge duidelijk zijn, is natuurlijk _wel_ van wezenlijk belang. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• gorgi_19

gorgi_19

mOrPhie schreef op 08 May 2003 @ 21:20:

Ofwel: technisch gezien hoef je niet te "Dim"-en... Maar in de praktijk staat het wel zo netjes. Het sluiten van de variabelen, maar dat moge duidelijk zijn, is natuurlijk _wel_ van wezenlijk belang. :)
Qua performance ben ik het zeker met je eens. Dat vbscript alleen het type variant kent, vind een van de meest vage dingen, maar het blijft een eenvoudig aftreksel van VB. Gelukkig dat ze deze trant niet door hebben gezet.

Echter, ik heb een voorkeur om te werken om te werken met option explicit. Hierbij moet je al je variabelen declaren. Op deze wijze voorkom je domme tikfouten; zie ook het voorbeeld in [rml]gorgi_19 in "[ ASP] Voor de liefhebbers: Script voor T"[/rml]

En daarnaast vindt ik het een goede eigenschap. VBScript laat je al met gemak een enorme bende van je zooi code maken, dus zelf een beetje orde aanbrengen kan geen kwaad. :)
Glimi schreef op 08 mei 2003 @ 21:19:
[...]

Heeft het HTTP protocol daar niet hele mooie opties voor? De 'content did not change header' dus :)
Dit zou best kunnen; ik ben niet zo op de hoogte van dit protocol. Echter, je moet wel een connectie maken met die andere server om daar de header op te halen. Ik vraag me af of caching door middel van application variabelen niet een tijdwinst oplevert. :)

[ Voor 43% gewijzigd door gorgi_19 op 08-05-2003 21:51 ]

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
gorgi_19 schreef op 08 mei 2003 @ 21:25:
Dit zou best kunnen; ik ben niet zo op de hoogte van dit protocol. Echter, je moet wel een connectie maken met die andere server om daar de header op te halen. Ik vraag me af of caching door middel van application variabelen niet een tijdwinst oplevert. :)
Je kan het op 2 manieren doen, die beiden (imho) beter zijn dan de jouwe ;)

1) Je gaat na een aantal minuten (bij jou je vastgestelde 5) kijken of de JS al vernieuwd moet worden. If not haal je ook niets op :)
Hiermee bespaar je slechts wat dataverkeer en load op de andere sever. Je flexibiliteit heb je niet.

2) Je laat een cron / taak lopen op de server die op een kortere periode checkt (neem bijv elke minuut - maar dan wel native). Als de file veranderd is, dan schrijf je het weg naar een file. (jaja concurrency ;), moet je wel ff op letten). ASP hoeft dan alleen een diff op de tijd te doen van de creatie van de vorige file :) Dan maak je er dus gewoon een simple proxy van :)

• gorgi_19

gorgi_19

1.
in ASP moet je een apart XMLHTTP object aanmaken. Vervolgens moet deze een connectie maken met de buitenwereld. Je mist dus ook een stukje connectietijd als je hem lokaal cached. :)
Je mist dan evt wel een stukje realtime news, maar een tijdsduur van 5 minuten lijkt me verwaarloosbaar. Zeker als je het als voorbeeld wil geven voor meerdere bezoekers.
----
2.
Die tweede optie gaat lastig worden. Topicstarter zelf noemde IIS. Deze draait alleen op een Windows server. De enige mogelijkheid hiervoor is, afaik, dan ook de taakplanner (task scheduler) te gebruiken.

Echter, deze is iig bij normale hosting niet beschikbaar voor mensen. Ik ben dan ook een beetje huiverig om deze aan te bevelen, aangezien hier voor de meesten nogal lastig bij te komen is.

Het is in principe netjes, omdat je dan geen probleem dat een pagina moet wachten tot het ophalen voltooid is. Echter, het kan vrij lastig zijn om dit voor elkaar te krijgen.

[ Voor 27% gewijzigd door gorgi_19 op 08-05-2003 21:49 ]

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
gorgi_19 schreef op 08 May 2003 @ 21:45:
1.
in ASP moet je een apart XMLHTTP object aanmaken. Vervolgens moet deze een connectie maken met de buitenwereld. Je mist dus ook een stukje connectietijd als je hem lokaal cached. :)
Je mist dan evt wel een stukje realtime news, maar een tijdsduur van 5 minuten lijkt me verwaarloosbaar. Zeker als je het als voorbeeld wil geven voor meerdere bezoekers.
Ik zie werkelijk niet hoe jouw optie sneller kan zijn dan mijn eerste? Je optimaliseerd immers alleen de ophaalstap en de rest laat je gelijk. De enige optimalisatie is puur de JS niet ophalen als dat niet nodig is? Hoe kan dat trager zijn, dan het altijd ophalen?

Verwijderd

Topicstarter
Glimi schreef op 08 May 2003 @ 21:51:
[...]

Ik zie werkelijk niet hoe jouw optie sneller kan zijn dan mijn eerste? Je optimaliseerd immers alleen de ophaalstap en de rest laat je gelijk. De enige optimalisatie is puur de JS niet ophalen als dat niet nodig is? Hoe kan dat trager zijn, dan het altijd ophalen?
Zeker goed id van die Application Var!!!

Niet aan gedacht :) tnx, oja, ik heb 2 objecten op me server staan:

XML
AspHTTP

De parsetime van die got info ophalen:

XML: 0,02 sec.
AspHTTP: 0,11 sec.

0,02 sec. is in princiepe verwaarloosbaar, maar idd, als je een hoop bezoekers hebt, is het zeker een goed id om aan jouw caching te denken. Al is het maar om de 'remote host' niet gek te maken met jouw gezeur bij elke bezoek op je pagina ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 10:22 ]

Verwijderd

offtopic:
Glimi: zulke interessante sigs zouden verboden moeten worden. Ik moet verdorie examens leren en nou ben ik al een half uur over haskell en functional programming aant lezen. Damn you ;)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:16

crisp

Devver

Pixelated

ben ik nou de enige die zich afvraagd waarom topicstarter de js file inleest in plaats van de XML feed? of is dat vanwege
en omdat ik geen ster in XML ben
?

Intentionally left blank

• gorgi_19

gorgi_19

offtopic:
Nee, da's te complex voor de topicstarter.. :+

Er kwam wel een redelijk interessante discussie naar boven over screen scraping en een efficiente manier hiervoor, waardoor het hoofdprobleem wat aan de kant werd geschoven :)

• intGod
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

1. Je moet altijd option explicit gebruiken. Veel mensen zitten echt uren te zoeken naar problemen gewoon omdat ze een variabele niet gedeclareerd hebben. Dan komt intGod effe langs, zet er een option explicit boven en blijkt dat ze een schrijffout in een variabele gemaakt hebben. Dat alleen al is reden genoeg om option explicit altijd standaard aan te zetten.

2. datatypeprefixing en functieprefixing is een must voor leesbare code. Ik hanteer zelf ook een regel waarbij een functie die zelf geen switchboard is max. een a4 mag beslaan (c.q. zo kort mogelijk). Dit houdt code ook lekker leesbaar.

3. Je kan maar beter geen objecten in een application variable stoppen. Geen connection objects en ook geen xml ocx'en. XML objecten mag wel :P

4. Je kan beter in een aparte functie testen of het nieuws verlopen is of niet. Als er geen tx op je site is krijg je ook geen tx naar Tweakers toe. Wel zo netjes. Waarom zou je het nieuws binnenhalen als er niemand op je site kijkt?

5. Verder is het wel een heel net scriptje en had ik het qua code enkel anders gedaan mbt regExp's ipv replace (alhoewel replace sneller en lekker luier is :)).

6. Belangrijke fout die je maakt! Je gaat objecten die je eerst als een string had bewerken als een object. Getuige:

code:
1
2
3
Set tweakers = nothing
Set STRTEXT  = nothing
Set Begin    = nothing

Dit wil zeggen dat je de ruimte die IIS/ASP parser voor jouw data vrijhoudt nu moet aanpassen. strText is een STRING en die hoef je dus niet op Nothing te zetten. Dito voor Begin en Tweakers. Als je je datatype-prefixing correct had gedaan dan had je enkel een objXml gehad en had je onderaan je pagina nog geweten dat dat het enige is wat je moest de-alloceren.

IIS5 gaat goed om met end-of-scope en out-of-scope variabelen en dus hoef je eigenlijk niet eens alles te de-alloceren. Het is zelfs zo dat het aanmaken van generieke objecten (zoals recordsets) in IIS5 niet meer van belang is. In IIS3 kon je winst maken door bovenaan een recordset te definieren en dat vervolgens te recycleren.

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op 08 mei 2003 @ 22:56:
ben ik nou de enige die zich afvraagd waarom topicstarter de js file inleest in plaats van de XML feed? of is dat vanwege

[...]

?
Ik gebruik dit object enkelt om data binnen te halen. Ik kan hier andere objecten voor gebruiken, maar die zijn stukken slomer.

Hoe zou jij dan mooi het XML bestand willen parsen van Tweakers?

Verwijderd

Topicstarter
intGod schreef op 08 May 2003 @ 23:03:3. Je kan maar beter geen objecten in een application variable stoppen. Geen connection objects en ook geen xml ocx'en. XML objecten mag wel :P
Mag je de data dus (liever) niet in een application var. stoppen?

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 11:30
Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 10:19:
[...]
Mag je de data dus (liever) niet in een application var. stoppen?
Application (en session) variabelen zijn bedoeld voor kleine hoeveelheden data, als stukjes tekst, numerieke waarden etc. Dit is om er voor te zorgen dat er niet een enorm beslag op het geheugen wordt gelegd.

Je kunt je wellicht voorstellen dat een hoop data in een session variable met enkele duizenden gebruikers (sessies) vrij veel geheugen gebruikt, wat ten koste gaat van de performance.

Een object kan flink veel geheugen gebruiken en is daardoor eigenlijk niet geschikt om die in een application of session variabele te stoppen. Bij een site die minder druk wordt bezocht zul je het overigens vrijwel niet merken, maar het is geen voorbeeld van goed programmeerwerk. Vandaar dat verschillende providers het ook verbieden.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 10:15:
Ik gebruik dit object enkelt om data binnen te halen. Ik kan hier andere objecten voor gebruiken, maar die zijn stukken slomer.

Tuurlijk, maar waarom zou je van een .js-file XML maken ipv direct de XML-file te downloaden?

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 11:07

BKJ

Ik post wel ff mijn Perl versie ter vergelijking:

Perl:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
#!/usr/bin/perl

use LWP::Simple;

#get the file
$file_got = get "http://pda.tweakers.net/";

#split op dubbele enters
($troep, $file_got2) = split(/<br><br>/, $file_got, 2);

#split op href='?nieuws en stop dit in een array
@nieuws_got = split(/href=\'\?nieuws/, $file_got2);

#pak de links
for (my $i=1;$i<=$#nieuws_got ;$i++) {
    ($got_link[$i], $got_kop_raw[$i]) = split(/\'>/, $nieuws_got[$i], 2);
    }

#pak de headlines
for (my $i=1;$i<=$#nieuws_got ;$i++) {
    ($got_kop[$i], $troep) = split(/</, $got_kop_raw[$i], 2);
    $got_kop[$i] =~ s/\'/\\'/g;
    }

#maak de headlines ff compleet
for (my $i=0;$i<=$#nieuws_got ;$i++) {
    $got_link[$i] = join("", "http:\/\/www.tweakers.net/nieuws", $got_link[$i]);
    }

#nu kun je met de info doen wat je wil: opslaan in een file, db of direct weergeven.

(ook niet echt mooi misschien maar het werkt ;) )

[ Voor 20% gewijzigd door BKJ op 09-05-2003 14:12 ]

Kamer huren

Verwijderd

gorgi_19 schreef op 08 May 2003 @ 22:59:
Nee, da's te complex voor de topicstarter.. :+
Ik moet wel zeggen, dat je werkelijk alles afkraakt wat er mogelijk is terwijl de topicstarter met alle goede bedoelingen anderen voorziet van een script.

En dan ook nog deze minachtende uitlating... erg kinderachtig als je het mij vraagt.

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 14:34:
[...]

Ik moet wel zeggen, dat je werkelijk alles afkraakt wat er mogelijk is terwijl de topicstarter met alle goede bedoelingen anderen voorziet van een script.

En dan ook nog deze minachtende uitlating... erg kinderachtig als je het mij vraagt.
Jouw mening, be my guest.

Als je het er niet mee eens bent, nodig ik je van harte uit van hiervan een melding te maken door middel van een topicreport of een SM-topic. Naar mijn mening is de opmerking acceptabel, ik laat het graag aan hun (=moderators) over om te beslissen.

Echter vergeet niet dat hij zelf aangeeft hij het zelf aan dat hij geen XML kan in zijn beginpost? Een ludieke manier van herhalen is in jouw opinie minachtend, blijkbaar.

Verder ben ik wel benieuwd. Dat afkraken lijkt me nog wel enigszins meevalen. Bedoel je die post met kritische vragen? Het lijkt me wel dat er enige onderbouwing heeft plaats gevonden. Als ik echt minachting had, dan had ik niet eens gereageerd.

De topicstarter maakt imho een aantal fundamentele fouten in zijn code. Zeker als je dit als voorbeeld poneert, moet je wel een goed voorbeeld neerzetten. Een aantal mensen gaan dit overnemen en de werkwijze hanteren. Liever dat ze dat goed doen, dan dat mensen aanleren om compleet onhandelbare code te gaan schrijven.

xtra
Application variabelen kan je best gebruiken. Desnoods bij grote stukken tekst. Of je er objecten in moet stoppen; niet alle objecten waren idd geschikt om in een application object te stoppen.

Echter, een grote lapt tekst moet wel kunnen. Application object heeft een application scope en daar kan je het best instoppen. Dat het zinloos is om het in een Session object te stoppen ben ik met je eens.

[ Voor 49% gewijzigd door gorgi_19 op 09-05-2003 23:41 ]

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 11:30
gorgi_19 schreef op 09 May 2003 @ 14:38:
[...]

De topicstarter maakt imho een aantal fundamentele fouten in zijn code. Zeker als je dit als voorbeeld poneert, moet je wel een goed voorbeeld neerzetten. Een aantal mensen gaan dit overnemen en de werkwijze hanteren. Liever dat ze dat goed doen, dan dat mensen aanleren om compleet onhandelbare code te gaan schrijven.
Eens :) Kritiek is natuurlijk nooit leuk als je net iets moois hebt gebouwd, maar dit forum is toch vooral om te leren en te reageren. Juist dit soort opmerkingen kunnen er aan bijdragen dat de lezers beter gaan programmeren.
Afkraken hoeft natuurlijk niet maar ik vind dat hier niet het geval.
xtra
Application variabelen kan je best gebruiken. Desnoods bij grote stukken tekst. Of je er objecten in moet stoppen; niet alle objecten waren idd geschikt om in een application object te stoppen.

Echter, een grote lapt tekst moet wel kunnen. Application object heeft een application scope en daar kan je het best instoppen. Dat het zinloos is om het in een Session object te stoppen ben ik met je eens.
Jouw toelichting maakt het inderdaad wat correcter. Met kleine stukjes bedoelde ik vooral dat het application object geen alternatief moet worden voor een database met enorme hoeveelheden tekst/variabelen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 14:34:
[...]

Tnx!

Gorgi is gewoon een grote zeikerd ;)

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 22:59:
[...]
Gorgi is gewoon een grote zeikerd ;)
herstel.. gorgi_19 is dan een zeikerd.. :P

Zullen we nu weer ontopic gaan? Eventuele discussies over mijn gedrag kunnen wel ergens anders plaatsvinden imho.. :)

• intGod
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

:( Stoppen met die flamewar ! >:(

Verder kan ik melden dat je met XML razendsnel zaken kan inlezen. Ik heb ooit getest op een 800 MHZ 1 Gbit Ram servertje en IIS kon toen met ASP en MSXML4 in een oogwenk (tijd was echt minimaal, tegen de millisecondes aan) 1 random node vinden in een lijst van 10000 nodes. De grap was vooral dat bij een vertienvoudiging van het aantal records (dus 100000 nodes) er niet eens sprake was van de helft meer verwerkingstijd.

XML is gewoon razendsnel. Zoek op msdn maar eens naar msxml 4.0.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 10:15:
[...]

als XSLT transformatie geen optie is zou ik gewoon de DOM methoden gebruiken om de XML uit te lezen, en eruit pikken wat ik nodig heb. Ik heb een javascript implementatie die precies dat doet (ook voor het forum, de GoT Tracker)

Intentionally left blank

• EfBe
  • Niet online
Het zou mooi zijn als Tweakers.net een RSS feed zou hebben zodat je de newsfeed gewoon in je feedreader kan krijgen, net als slashdot en andere sites.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

EfBe schreef op 10 May 2003 @ 00:41:
Het zou mooi zijn als Tweakers.net een RSS feed zou hebben zodat je de newsfeed gewoon in je feedreader kan krijgen, net als slashdot en andere sites.
misschien heb je hier dan iets aan :)

Intentionally left blank

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
<%@ LANGUAGE="VBSCRIPT" %>
<% Option Explicit %>
<%

Response.ExpiresAbsolute = Now() -1
Response.Expires=-1
response.CacheControl="Private"

Dim initialTime
initialTime = Timer

Dim Tweakers, STRTEXT, XML, Begin

if isEmpty(application("once")) then

application("tijd") = dateAdd("n", +5, time)
    application("once") = "s"
    xml.Send
    application("xml") = xml.responseText

end if

if time > application("tijd")  then

application("tijd") = dateAdd("n", +5, time)
    xml.Send
    application("xml") = xml.responseText
    Response.write("Just reloaded!")

end if

STRTEXT = application("xml")

Begin = instr(STRTEXT,"function headlines5")
Begin = Begin + 26

Tweakers = mid(STRTEXT,begin)

response.write(tweakers)

Set XML      = nothing
Set tweakers = nothing
Set STRTEXT  = nothing
Set Begin    = nothing

Dim finalTime
finalTime = Timer
Dim deltaTime
deltaTime = FormatNumber(finalTime - initialTime,4)

response.write("<br><br><sub> Parsed in " & deltaTime & " seconds.<sub>")

%>

Weet niet of het netjes is, maar is dit wat jullie bedoelen?

[edit]

Beetje vaag, als ie z'n data heeft opgehaald en daarna refreshed is de parse tijd 0?

[ Voor 143% gewijzigd door CrashOne op 10-05-2003 15:23 . Reden: toevoeging ]

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Topicstarter
CrashOne schreef op 10 May 2003 @ 01:04:
ASP:
1
2
3
<%
....... veel code :)
%>

Weet niet of het netjes is, maar is dit wat jullie bedoelen?

[edit]

Beetje vaag, als ie z'n data heeft opgehaald en daarna refreshed is de parse tijd 0?
Ik weet wel dat het goed werkt! En dus het ophalen van data uit zo'n application var. kost geen roggel aan server cappaciteit (dat ga ik niet té hard screeuwen :) )

Om het te testen, ga ik het draaien op een website met +/- 2000 bez. per dag, ff kijken of dat de performance onderuit haalt!

• EfBe
  • Niet online
crisp schreef op 10 May 2003 @ 00:47:
misschien heb je hier dan iets aan :)
Ik zie er wellicht overheen, maar ik zie nergens een rss feed.

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

EfBe schreef op 10 May 2003 @ 11:44:
[...]

Ik zie er wellicht overheen, maar ik zie nergens een rss feed.
Aan dit topic heb je meer, denk ik :)

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• EfBe
  • Niet online
Dank je. Die experimentele feed is echter dead, geen data. *sob*. Naja. Wellicht komt het ooit.

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

ASP.NET Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
<% Option Explicit %>
<%
'-------------------------------------------------------------------------------
' Geen cache
'-------------------------------------------------------------------------------
Response.Expires=-1

' Declareren vars, Timer starten; kunnen we straks de parsetijd berekenen
Dim initialTime, STRTEXT, XML, Tweakers, refreshTime

refreshTime = 5
initialTime = Timer

' Kijken of er nieuw nieuws geladen moet worden
' of kijken of dit de eerste keer is
if time > application("tijd") OR isEmpty(application("tijd")) then

' Application var setten, nieuws ophalen en overbodige zooi er uit filteren
    ' Dan ontlede data in een application var setten zodat deze beschikbaar is
    ' zonder tweakers.net te bestoken met ongevraagt veel requests
    application("tijd") = dateAdd("n", +refreshTime, time)

xml.Send

STRTEXT = replace(STRTEXT,"<a ","&middot;<a ")
    STRTEXT = replace(STRTEXT,"_blank", """_blank"" class=""text""")

application("xml") = mid(STRTEXT,(instr(STRTEXT,"function headlines5")+26))

end if

Set XML      = nothing
Set STRTEXT  = nothing

Dim finalTime
finalTime = Timer
Dim deltaTime

%>

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>Tweakers.net News Loaded On: 
<%= dateAdd("n", -refreshTime, application("tijd")) %>
, Reloads After: 
<%= application("tijd") %>
</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<meta name="pragma" content="no-cache">
<meta http-equiv="imagetoolbar" content="false">
<link rel="stylesheet" href="css/book.css" type="text/css">
</head>
<body>
<div align="left"><%

response.write(application("xml"))
response.write("<br><br><span class=""footer"">news loaded from " &_
                "<a href=""http://www.tweakers.net/"" class=""text"" target=""_blank"">" &_
                "tweakers.net</a>" &_
                "<br> parsed in " & deltaTime & " seconds.<span>")
%></div>
</body>
</html>

Zo is ie wat netter :P

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Jammer dat die http://www.tweakers.net/ext/inc/remote_flat.js niet echt snel geupdate wordt :{

Wat dat betreft kan je beter de xml feed gebruiken, zal een kijken of ik van het weekend nog tijd heb.

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 21:47

SilentSimon

Have you been hopped?

Bijv.:
ASP:
1
2
3

ik krijg deze output op een of andere manier altijd in dezelfde opmaak.
hoe kan ik hier de opmaak mee wijzigen?
Font tags css e.d. willen niet werken, dus ik zal wel weer iets überstoms over het hoofd zien :)

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

SilentSimon schreef op 11 May 2003 @ 12:35:
Bijv.:
ASP:
1
2
3

ik krijg deze output op een of andere manier altijd in dezelfde opmaak.
hoe kan ik hier de opmaak mee wijzigen?
Font tags css e.d. willen niet werken, dus ik zal wel weer iets überstoms over het hoofd zien :)
In de laatste versie die ik gepost heb zie je hoe ik css gebruik (class=""), gooi je eigen style sheet er in en verander je naam, klaar!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 21:47

SilentSimon

Have you been hopped?

krijg dit als output :? :)
----------------------------------------------

function datum() {document.write("zaterdag 10 mei - 12:13");} function headlines5() {document.write("

Nog steeds groeiend aantal bedrijven op internet

Koreaans drankje tegen computermoeheid

Fujitsu gaat met Red Hat werken aan Linux

IBM pSeries 690 vestigt nieuw record in TPC-C-benchmark

Windows XP SP2 ondersteunt gelijktijdige gebruikers");} function headlines10() {document.write("

Microsoft introduceert nieuwe anti-spammaatregelen

Microsoft gaat ondersteuning voor DVD-formaten uitbreiden

Onderzoek voorspelt grote groei LCD TV-markt

Rechter geeft UPC gelijk in geschil met KPN

Microsoft verwacht langzame start Palladium");} function headlines15() {document.write("

ATi begint met levering van Radeon 9600 Pro chips

Xs4all brengt dataverkeer van zijn ADSL-abonnees in kaart

Tweakers.net kookcursus les 21: dame blanche

Adaptec en Microsoft tonen verbeterde TCP/IP-architectuur

Winst nVidia lager, maar verwacht sterke groei");}

[ Voor 9% gewijzigd door SilentSimon op 11-05-2003 13:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Welke code heb je gebruikt dan? Wees eens duidelijker bitte

Verwijderd

Topicstarter
CrashOne schreef op 10 May 2003 @ 16:43:
ASP.NET Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
<% Option Explicit %>
<%
' Geen cache
Response.Expires=-1

' Declareren vars, Timer starten; kunnen we straks de parsetijd berekenen
Dim initialTime, STRTEXT, XML, Tweakers, refreshTime

refreshTime = 5
initialTime = Timer

' Kijken of er nieuw nieuws geladen moet worden
' of kijken of dit de eerste keer is
if time > application("tijd") OR isEmpty(application("tijd")) then

' Application var setten, nieuws ophalen en overbodige zooi er uit filteren
    ' Dan ontlede data in een application var setten zodat deze beschikbaar is
    ' zonder tweakers.net te bestoken met ongevraagt veel requests

xml.Send

STRTEXT = replace(STRTEXT,"<a ","&middot;<a ")
    STRTEXT = replace(STRTEXT,"_blank", """_blank"" class=""text""")

application("xml") = mid(STRTEXT,(instr(STRTEXT,"function headlines5")+26))

end if

Set XML      = nothing
Set STRTEXT  = nothing

Dim finalTime
finalTime = Timer
Dim deltaTime

%>

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>Tweakers.net News Loaded On: 
<%= dateAdd("n", -refreshTime, application("tijd")) %>
, Reloads After: 
<%= application("tijd") %>
</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<meta name="pragma" content="no-cache">
<meta http-equiv="imagetoolbar" content="false">
<link rel="stylesheet" href="css/book.css" type="text/css">
</head>
<body>
<div align="left"><%

response.write(application("xml"))
response.write("<br><br><span class=""footer"">news loaded from " &_
                "<a href=""http://www.tweakers.net/"" class=""text"" target=""_blank"">" &_
                "tweakers.net</a>" &_
                "<br> parsed in " & deltaTime & " seconds.<span>")
%></div>
</body>
</html>

Zo is ie wat netter :P
Dit werkt niet!!!

Het werkt in princiepe wél, maar een dag later werkt het weer niet, omdat hij dan toch denkt dat de laatste refres 23:50 is bijv. en dan de volgende dag (0:01) denkt hij dat de tijd toch NIET < dan 23:50 waardoor hij niet refreshed!

Op een manier moeten we de datum er dus ook in verwerken, maar ik krijg dat niet voor elkaar... Iemand id'en?

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

idd, had ik even niet aan gedacht!

ASP:
1
2
3
4
5
6
    if (time > application("tijd") AND (date <= application("date"))) OR isEmpty(application("tijd")) then
                                'rest vd code
        application("date") = date()
                                'rest vd code
    end if

Volgens mij moet dit werken...

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:34
of vervang 'time' overal door 'Now', dat is datum en tijd in één var...

RSS-Feed van tweakers:
http://achelois.tweakers.net/~hans/tweakers.rss

Verwijderd

Topicstarter
Tnx!
Pagina: 1