Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Eigen mini-PC bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi ppl ik zoek al een tijdje een leuk mod idee voor mijn PC en heb gekozen om een mini-PC te maken.

Dit komt omdat ik vaak naar lans ga en zo en ik heb er een hekel aan om elke keer die loodzware tower rond te sleuren (is tussen midi en big).

Ik wil dus een zo klein mogelijke PC case maken van ALU of PLEXI (weet ik nog niet, maakt niet zo heel veel uit, alu is alleen goedkoper ...)

Ik ben van plan om een nieuw nforce2 mobo hier voor te kopen (Asus A7N-8X
Deluxe V2.0) maar ik heb al een geforce4 Ti 4200 en die gebruik ik dus ook.

Ik gebruik dus geen enkel PCI slot (alles zit op asus board) en vroeg me af of ik dan een kleinere voeding kon gebruiken ? micro atx? of kleiner ? bestaat dat ?
Need help with this ;\

Verder waarsch. 1 DVD brander en 2 HD's (serial ATA -> raid).

Mhhh dat was het denk ik ....(mja paar vents en zo .... maybe new CPU maar voorlopig nog me "oude" 1,33Ghz Athlon)

Dus als iemand ideen heeft of tips enzo plz tell me :D

Cheers,

- Nazgoth -

Verwijderd

er is ook van leadtek een nforce 2 moederbordje, de WinFast K7NCR18GM. deze heeft verder ook alles in huis maar is tevens een micro ATX, wat weer in ruimte scheeld, omdat je toch al aangeeft dat je de pci sloten verder niet gebruikt.
Een nadeel is wel dat er geen serial ATA op. :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 20:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mhhh niet echt wat ik zoek dus ...
op zich hoef ik geen serial ata, maar dan wel onboard RAID controller.
Zijn die boards van Shuttle en zo nergens te koop ?
Dat zou perfect zijn (ik wou eerst Shuttle maar schrok me rot toen ik prijs zag :| )

Grtz

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:28

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Hmm, ik weet niet wat voor proc erop komt, en weet niet of het kan qua specs, maar ik heb hier thuis een voedingkje van 10*10*10 (pin me er niet op vast, is een schattingkje, verder door 1 * 80 mm fan gekoeld) voor 5 euro gekocht bij lokale pc boer, en is uiteraard atx.

maar nogmaals ik weet niet of dit genoeg is, maar is wel heel erg klein.

Verder zou je dan de hdd net boven de pc sloten kunnen monteren, zodat deze samen met mobo veel hoger zijn dan cpu met koelblok. Alleen een oplossing voor je Ti4200 heb ik niet.

Laat pics zien als het af is :)

T60P Widescreen

Verwijderd

Topicstarter
Mhhhh das maybe oplossing die ik zoek :D
proc = Athlon Thunderbird !,33Ghz (later word dat een Athlon Barton denk ik)

Ik kan alles kwijt (ongeveer) bahalve voeding...

Ik had namelijk gedacht aan case van ongeveer h:30 b:20 d:25
mobo dus aan rechterkant (zoals bij normale cases)

20 breedt = dus mobo + lege PCI slots + HD's/DVD of zo ;\ nog niet helemaal zeker
(ik probeer het duidelijk uit te leggen :P )

het zou maybe kleiner kunnen maar er zijn geen goeie mini-atx boards te vinden, zeker geen nforce2 board zoals ik wil :(

- Naz -

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

zoek hier wat in de search er zijn al heel wat van die toppics over dit onderwerp geweest.
mischien is een koffermod iets voor jouw.
tip: neem wel een goede koffer en let niet aleeen op de prijs

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11 11:16

Jack

MHz Matters

Anders maak je je pc onderdelen grof na uit karton,
dan kan je uitzoeken wat de optimale opstelling in je case kan worden.

[Specs]

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 12:03
Hier kan je zat over vinden.

Wel een tip: neem een andere CPU, die Tbird heb ik ook en is een behoorlijke heethoofd!

wat zijn vents????

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10 11:41

RetepV

ALLES valt te repareren

vents = ventilator slots = ventilator sleuven/gaten

:)

Een AMD TBird 1.33GHz lijkt me inderdaad een beetje te veel van het goeie. Volgens mij wordt die te heet voor een low-profile koeler, en met een normale koeler wordt het een 'toren' van zo'n 10cm hoog! Daarboven moet dan nog ruimte zijn om ueberhaupt de lucht aan te kunnen zuigen, dus zit je zo op 11 a 12cm hoogte.

Macbook Pro

• -MvZ-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 14:25
Ik heb laatst ook zo'n kastje gebouwd. Van triplex... Alleen niet afgewerkt...
Als ik me goed herinner waren de afmetingen 30x20x25 dus zelfde als wat jij wil...

Ik zal morgen wel ff een fotootje maken van het geheel (als ik het niet vergeet).

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Nazgoth: Ik zie dat je nieuw bent hier op Gathering of Tweakers en wil je daarom even op de [faq]faq[/faq] wijzen, en dan met name op de eerste alineas:
Gathering of Tweakers.net is een forum dat bedoeld is voor mensen die bovenmatig geïnteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan. Het voorziet haar bezoekers in de behoefte om op niveau over deze zaken te discussiëren en te communiceren, en probeert hier een lichte vorm van ontspanning aan toe te voegen.

[..]

Gathering of Tweakers is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze hobbyist. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt, je dit in je topicstart duidelijk laat merken en dat je respect toont voor de andere gebruikers en het forum. Doe dus zelf research en laat duidelijk merken dat je dat gedaan hebt.
Dit houdt simpel gezegd in dat je eerst zelf je best moet doen en zoeken. Ontzettend veel onderwerpen zijn al veel vaker langs gekomen en met de [search]search[/search] te vinden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.