Toon posts:

Alpha koeler PFH-6035 gebruiken met een TB-900

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga zaterdag op de HCC een Abit KT-Raid kopen en een TB-900, nou heb ik nog een Alpha koeler liggen uit de tijd dat ik nog een Celeron 366 had, heeft iemand hier ervaring mee of ik dat ding gewoon kan gebruiken of moet ik een nieuw koeler kopen ?

Deze heb ik: http://www.micforg.co.jp/cat_pfe.html

En dan de PFH series.

Dennis

Verwijderd

Ten eerste zou ik gewoon een Duron kopen. Dat scheelt zeker 300 piek en deze is waarschijnlijk tot hetzelfde niveau te overclocken. Kan je het overgehouden geld weer ergens anders in investeren.

Ten tweede zou ik een Alpha PAL6035MFC + Delta AFB-60HP kopen met anti-resonant-optie. De OC-shop staat NIET op de beurs, maar CTW schijnt ze ook te hebben en die staan wel op de HCC.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand anders die weet of die koeler erop past :?, Moondust ik denk dat ik toch voor die TB ga, ik heb nu een P3-700E overklokt naar 1008 MHZ :7 en als ik die Duron al op die snelheid overklokt krijg dan is het toch langzamer als de P3-700, ik wil er toch in snelheid op vooruit gaan zeker omdat ik voor het eerst een AMD ga kopen.

Verwijderd

Die PHF koeler past er wel op, maar presteert waarschijnljk minder dan het nieuwste Alpha Socket A model.

Verschil tussen Thunderbird en Duron is erg klein (10-15%). Een TB900 krijg je naar 1.05GHz denk ik. Een Duron 800 naar 1.1GHz. Dan s die Duron 1.1GHz bijna net zo snel als die TB 1.05GHz. Maar je moet het natuurlijk zelf weten. Ik zou die 300 piek liever besteden aan een goede koeler of zelfs case fans ofzo.

Verwijderd

Waarom koop je nu een TB 900 als je al een p700e @ 1008 hebt? Weinig vooruitgang qua snelheid, veel qua problemen.

Je kunt beter wachten tot de DDR bordjes er zijn.

Verwijderd

Ja, idd, als je vooruitgang wilt, dan moet je of wachten op die 760 bordjes (met een grote portomonnee) of je moet voor de 1.2GHz Thunderbird gaan ofzo (ook grote portomonnee).
Een TB900 kopen heeft geen enkele zin nu als je al een P3-700@1008 hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een P3-700E Slot 1 versie, daar komen bijna geen moederborden meer voor uit.

Nu kan ik bovenstaande leuk verkopen, en omdat ik toch iets nieuws wil hebben en geen Intel meer dacht ik aan een Abit KT7 Raid met een TB 900/1000 MHZ + een extra schijfje erbij voor Raid , daarbij zuigt de geheugen performance van die combo die ik nu heb, dus lijkt het me dat ik nu toch vooruit ga of niet |:(

Verwijderd

Wij kunnen ook niet ruiken dat je de slot 1 versie hebt... :z

Waarom zuigt je gehuegen performance nu? (cas3-3-3 wellicht)

Als je een KT133 plankje hebt dan is de geheugen perfomance ook lager dan BX of i815..

Verwijderd

Je moet puur kijken naar performance en ik denk dat al dat geld wat je erin gaat pompen het gewoon niet waard is. Investeer dan liever in beter geheugen ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Via plankje de Asus P3V4X, met juist goed geheugen (Infineon) loopt op 140MHZ nog op Cas 2 maar als ik bijv. in SiSoft Sandra kijk dan blijft de score nog ver onder TB 1000 MHZ met KT chipset ook al is dit ook een Via Chipset.

Verwijderd

Die vergelijking in Sandra moet je met een korrel zout nemen en je zeker niet aan vastpinnen.
Ik zou gewoon eens wat gaan vergelijken met 3dmark met mensen die een AMD hebben. Niet blindelings een AMD kopen!!!
Vergelijken, vergelijken en vergelijken....zodat je optimaal op de hoogte bent. Dan pas je keuze maken en afwegen of het 't waard is. Suc6!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Vanaf onderaan die pagina :)
PFH for PPGA , Athlon , Duron

Not for use with FC-PGA

We have discontinued the PFH series.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
LOL! >:), Ik had het wel gelezen maar ik was benieuwd of meer mensen die combinatie hadden, je hoort zoveel van die verhalen met afgebrokkelde stukjes core dat ik het zeker wilde weten en of dat ding wel genoeg koelt, nog bedankt Moondust
Pagina: 1