::: flickr.com/kolnedra ::: Nikon D80 + Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC + Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM
Verwijderd
Dan kan je met actionscript het tekstveld vullen door zijn htmlText te zetten. Dan is het ook tevens html, en dus gewoon <br> gebruiken.
Zoek in de Actionscript Dictonary op tekstfield, staan mooie voorbeelden.
"\n" is het newline in AS...
Vreemd, dan moet PHP die wel oppakken.hobbit_be schreef op 09 May 2003 @ 11:53:
hey is mijn post er gisteren niet doior geraakt?![]()
"\n" is het newline in AS...
1
| $comment = nl2br($comment); |
Dat doet hij dus niet
[ Voor 8% gewijzigd door KolNedra op 09-05-2003 18:16 ]
::: flickr.com/kolnedra ::: Nikon D80 + Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC + Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM
br2nl zul je bedoelen?KolNedra schreef op 09 May 2003 @ 18:16:
[...]
Vreemd, dan moet PHP die wel oppakken.
PHP:
1 $comment = nl2br($comment);
Dat doet hij dus niet
br2nl
Dat is geen geldige PHP functie
en hoe bekijk je de SQL - database? voor SQL is er geen 'uniform' Newline -
print eens de variable uit in php
echo "<pre>".htmlspecialchars($var)."</pre>"; en zie of de 'enters' er nog inzitten..
ik neem aan dat wanneer je terug van SQL -> PHP -> Flash gaat en dan dat de multilines zijn verdwenen? of niet?
Hopelijk encode je ook je string voordat je hem naar SQL stuurt, maar zoals gezegd een newline is niet 'standaard' in SQL (mySQL, Oracle, MS ?)
nog wat meet details please
1
2
| goTo = "writegb.php?rand="+Math.random()+"&name="+../:name+"&email="+../:email+"&url="+../:url+"&comment="+../:comment; loadVariables(goTo, ""); |
Ik heb nu een kleine aanpassing gemaakt zodat dat php scriptje in een nieuw venster wordt ge-opend zodat ik mijn doorgegeven code kan zien:
1
2
| goTo = "writegb.php?rand="+Math.random()+"&name="+../:name+"&email="+../:email+"&url="+../:url+"&comment="+../:comment; loadVariablesNum(goTo, "POST"); |
als ik nu deze code eroploslaat in writegb.php:
1
| echo "<pre>".htmlspecialchars($comment)."</pre>"; |
krijg ik nog steeds een string te zien ZONDER enters.
En hier gaat dus nog geen SQL aan vooraf.
1
| $comment=eregi_replace(quotemeta("\n"),quotemeta("<br>"),$comment); |
- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO
Nope, ik denk dat flash zelf de enters niet goed doorgeeft (zoals ik het heb verwerkt in mijn scriptje), maar weet niet hoe ik het anders moet oplossenjudgem schreef op 15 May 2003 @ 10:52:
heel misschien dat dit werkt (werkt in mijn PHP-code wel):
PHP:
1 $comment=eregi_replace(quotemeta("\n"),quotemeta("<br>"),$comment);
[ Voor 28% gewijzigd door KolNedra op 15-05-2003 10:54 ]
Verwijderd
1
| $comment = eregi_replace(quotemeta("\r"),quotemeta("<br>"),$comment); |
Dit blijft enter loos
Ben je zeker dat er enters in je tekst zitten? (test even in puur flash
of je wel \n vind) in je tekst...
Hier de code voor de ge-interesseerde:
1
2
3
4
5
6
7
8
| String.prototype.searchReplace=function(find,replace) {
return this.split( find ).join( replace);
}
var myString = comment;
trace(myString);
var commentWithBR = myString.searchReplace("\r","<br> ");
trace( commentWithBR ); |
[ Voor 77% gewijzigd door KolNedra op 15-05-2003 20:54 . Reden: Code added ]