[scripts] Nederlandse scripts

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:24

we_are_borg

You will Comply

Topicstarter
Ik zat net een draadje te lezen over een nieuws script en ik wis gelijk weer wat ik moest zoeken. Nu ben ik al een tijd op zoek naar een site zoals http://www.hotscripts.com maar dan een in die files hebben in de Nederlandse taal, wat ik nu tegen kom is meestal Engelstalig.

Ik heb al Google gebruikt alleen ik kan zo soort site maar niet vinden behalve http://www.phpfreaks.net maar die hebben niet zoveel.

Wie kan mij even een zet in de goede richting geven.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Soultaker
  • Laatst online: 09:29
Waarom wil je daar een Nederlandse site van? Omdat je het Engels moeilijk te begrijpen vindt? De scripts zijn qua functionaliteit niet anders afhankelijk van de taal en volgens goed gebruik wordt voor de naamgeving van variabelen en functies toch altijd het Engels aangehouden. De meerwaarde van een Nederlandse site zie ik daarom niet echt, al kan ik me voorstellen dat je bij complexe scripts een Nederlandse omschrijving toevoegd

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

De betere scripts bieden vaak templates in verschillende talen, met een beetje mazzel zit daar al Nederlands bij, en anders is het niet zo moeilijk om bv een Engels template naar het Nederlands te vertalen.

Intentionally left blank

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Topicstarter
Soultaker schreef op 08 May 2003 @ 19:27:
Waarom wil je daar een Nederlandse site van? Omdat je het Engels moeilijk te begrijpen vindt? De scripts zijn qua functionaliteit niet anders afhankelijk van de taal en volgens goed gebruik wordt voor de naamgeving van variabelen en functies toch altijd het Engels aangehouden. De meerwaarde van een Nederlandse site zie ik daarom niet echt, al kan ik me voorstellen dat je bij complexe scripts een Nederlandse omschrijving toevoegd
Nee Engels kan ik wel, alleen is het wel eens gemakkelijk om een programma in het Nederlands te hebben. Soms is het mogelijk om de taal te selecteren alleen bij sommige scripts kan dit niet terwijl het wel iets is wat ik zoek.
crisp schreef op 08 May 2003 @ 19:29:
De betere scripts bieden vaak templates in verschillende talen, met een beetje mazzel zit daar al Nederlands bij, en anders is het niet zo moeilijk om bv een Engels template naar het Nederlands te vertalen.
Ja maar mag je zo maar iets vertalen in feiten verander je de code. Ik weet namelijk niet wat die licentie's allemaal zijn, bsd, shareware, GNU en noem ze maar op welke mag je aanpassen en welke niet.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dat hangt van de licentie af. Lees die door en je weet het, GPL/BSD-like licenties mag je het iig over het algemeen zonder toestemming van de originele auteur wijzigen. Zolang je zijn naam maar blijft noemen.

Verwijderd

Eigenlijk is dit een halve script request. Ipv scripts vraag je om de plaats waar je ze kan vinden, en dat lijkt me ook niet echt de bedoeling.

Verder laten de meeste licenties het aanpassen gewoon toe, zo lang je maar de credits en licentie in stand houdt en de hele source distribueerd aan anderen.

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Ik ga MrX gelijk geven. Normaal hebben we een hekel aan scriptrequests, dus om zo'n topic in P&W te laten staan, vind ik dan een beetje raar ;)
Ik doet hem anders even naar SA zetten. Let wel op dat daar andere policy's gelden. Als je topic daaraan niet voldoet verwacht ik dat je hem zelf aanpast :)

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 20:01:
Eigenlijk is dit een halve script request. Ipv scripts vraag je om de plaats waar je ze kan vinden, en dat lijkt me ook niet echt de bedoeling.

Verder laten de meeste licenties het aanpassen gewoon toe, zo lang je maar de credits en licentie in stand houdt en de hele source distribueerd aan anderen.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens, ik vraag ook nog eens naar de licentie type die je heb. Waar ik scripts kan vinden weet ik wel zie mijn eerste post.
Die site is leuk alleen er staan niet zoveel scripts en mist de professionaliteit als op http://www.hotscripts.com ik neem aan dat er geen Nederlandse site is die de zelfde kwaliteit is als Hotscripts.

Heb iedergeval een link gevonden naar uitleg van licenties even een keer rustig door nemen.

Pagina: 1