[XP] Layout netwerkomgeving wijzigen?

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is het mogelijk de layout van netwerkomgeving te wijzigen zodat je niet meer alle shares op alle systemen ziet maar alleen de systemen, zoals ook onder Windows 98 gebeurd?

Met veel systemen en shares is de nieuwe layout al snel erg onoverzichtelijk.

Verwijderd

alles gewoon "disconnecten" .. ?
ik heb hetzelfde hier op mijn laptop .. alle shared printers blijven erin staan .. *zucht*

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09 16:52
Je kunt dit instellen in de MMC, dit is een optie in de policies, daar zul je evn naar moeten zoeken. Je kunt uiteraard ook instellingen maken op AD niveau.

[ Voor 1% gewijzigd door djluc op 08-05-2003 19:47 . Reden: typo ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
djluc schreef op 08 mei 2003 @ 19:31:
Je kunt dit instellen in de MMC, dit is een optie in de policies, daar zul je evn naar moeten zoeken. Je kunt uiteraard ook instellingen maken op AD niveau.
weet je misschien ook wat exacter wat je precies moet veranderen? Ik heb het bestandje gpedit.msc geopend in MMC maar ik kan nergens een dergelijke optie vinden..

Het is nl. heel irritant hoe de netwerkomgeving in winxp er uitziet.. vooral met mn laptop als ik op school ben ingeplugged en 100 gesharede mapjes van anderen automatisch in beeld krijg :( .

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

D'oh..

Extra > mapopties > automatisch naar netwerkmappen en -printers zoeken uitzetten.

En het strippen van je network neighborhood kun je via een policy doen,
OU > GPO > User configuration > Administrative templates > Desktop > do not add shares from recently opened documents to My Network Places

maar als je geen domain hebt weet ik niet of je dat ook lokaal kan doen (dacht t wel).

[ Voor 25% gewijzigd door alt-92 op 08-05-2003 20:24 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zonder domein kan dat ook. Is het ook nog mogelijk om wel alle hosts te tonen in netwerkomgeving?
Pagina: 1