Toon posts:

[Linux Mandrake 9] Lang wachten voor echte opstartprocedé

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sysspecs:
AMD 2400+
Asus A7n8x
2x256 mb ram
80gb waarvan 5gb voor linux
ati radeon 9700

Mandrake Linux 9
Lilo bootmenu

situatie:

Als ik mijn PC aanzet, dan kom ik in lilo, en kan ik windows of linux intypen.. Als ik linux intyp dan krijg ik het mooie grafische opstart menuutje van mandrake te zien, waar dus de hele opstartprocedure te volgen is..

alleen voordat hij echt begint met opstarten staat ie dik 30 seconden te wachten..

mn HD rammelt niet hij doet echt nix, lijkt wel of die hangt, maar na een tijd begint ie echt met opstarten.

Best vreemd, aangezien ik dit niet eerder had met mandrake 8.1

Wat ik geprobeerd heb:
Opstartlader vervangen.
Opnieuw Installeren.

maar geen succes tot nu toe..

waar ik gezocht heb:
google en de search, maar daar kan ik geen goed topic vinden die aan mij vraag voldoen.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-05 13:20
edit /etc/lilo.conf en zet er het regeltje "compact" in aan het begin ergens (zonder de "" uiteraard"
lilo -v
en dan rebooten

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

NOS policy - updated 01/04/03

Hier kunnen we dus weinig mee. Je geeft echt te weinig informatie over de aard van je probleem. Het kan van alles zijn, zoals wat FatalError zegt, totaan een interface die via dhcp een ip probeerd te krijgen. Om te voorkomen dat dit topic in een helpdesk topic verzand gooi ik hem op slot. Mocht je echter meer informatie hebben, ben je meer dan welkom om hier een nieuw, informatief topic over te openen. Succes :)

Dit topic is gesloten.