P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.
je moederbord trekt dat nooit want:mark10123 schreef op 08 May 2003 @ 18:57:
Hey Tweakers
Ik wil voor in de ribbels van mijn chieftec kast blauw licht hebben! Nou is er op internet een IA van blauwe ledjes! Ik wil die dan in de ribbels doen voor in mijn chieftec ,want dat is namelijk goedkoper als een Ccfl. Maar nu is mijn vraag!, zou ik die ledjes gewoon allemaal op mijn moederbord aan kunnen sluiten inplaats van de powerled???? Want dan hoef ik namelijk niet allemaal weerstandjes op te gaan solderen!!! Heeft iemand hier ervaring mee??? Of weet iemand of ik dit gewoon aan kan sluiten???
Ik heb de search al wel gebruikt ,maar daar kreeg ik wel uit allemaal dingen over ledjes maar toch allemaal net niet echt wat ik zocht!
Alvast Bedankt!
1) er zit al een weerstand voor
2) de banen zijn misschien wel te dun
3) ze hebben een hogere spanning nodig
juist.
en met de juiste berekening kan je met een beetje mazzel 1 weestand voor alle ledjes gebruiken
of 3 ledjes in serie:
4,5+4,5+4,5=13,5 en de specs van de leds zijn 3-4,5 volt duzzz.
nix met weerstanden
b.t.w. post ff een foto als het klaar is
en met de juiste berekening kan je met een beetje mazzel 1 weestand voor alle ledjes gebruiken
of 3 ledjes in serie:
4,5+4,5+4,5=13,5 en de specs van de leds zijn 3-4,5 volt duzzz.
nix met weerstanden
b.t.w. post ff een foto als het klaar is
Verwijderd
je kan ook ff de +5 volt lijn pakke van je voeding en daar een daar de ledjes parralel met een weerstand ervoor aanhangen
Of nog makkelijker glowwire kopen, maar dat is ietsje duurder. Dan hoef je helemaal niks te solderen gewoon molex aansluiten en klaar 
Maar dan is de fun van het modden wel weg vind ik, dat is gewoon een kwestie van inbouwen terwijl je voor ledjes je nog een beetje moet inspannen
Maar dan is de fun van het modden wel weg vind ik, dat is gewoon een kwestie van inbouwen terwijl je voor ledjes je nog een beetje moet inspannen
[ Voor 36% gewijzigd door Kawaii op 08-05-2003 20:36 ]
Fel is niet altijd mooi, als je op een lan je pc naast je hebt staan kan het op een gegeven moment best wel hinderlijk voor je zelf zijn, als voor de persoon achter je die jou in je rug kijkt. Nou neem ik aan dat je vast wel een schakelaar in bouwen gaat... Slim 
Een glow-wire geeft een mooi, niet fel lichtgevend effect. Wat soms mooier uitkomt ipv een hoop leds die niet overal schijnen.
Een glow-wire geeft een mooi, niet fel lichtgevend effect. Wat soms mooier uitkomt ipv een hoop leds die niet overal schijnen.
Ik heb blauw licht achter mijn ribbels met een CCFLletje gedaan:

Weliswaar dus geen ledjes, maar het effect is precies zoals ik wilde. Én simpel aan te sluiten; gewoon een 12V draadje van een molex getrokken via een net ingebouwd schakelaartje van mijn baybus (die rij blauwe ledjes onder mijn DVD speler)
En zo'n buisje kost ook geen vermogen hoor. Ik heb dat dingetje iets van een jaar geleden gekocht voor iets van 15 euro.
Het buisje zit aan de rechterkant van de ruimte tussen het metaal van de kast en de kunststoffen voorkant. Vastgezet met gaffertape. Zit nog steeds. Prima dus.
Staat leuk toch?

Weliswaar dus geen ledjes, maar het effect is precies zoals ik wilde. Én simpel aan te sluiten; gewoon een 12V draadje van een molex getrokken via een net ingebouwd schakelaartje van mijn baybus (die rij blauwe ledjes onder mijn DVD speler)
En zo'n buisje kost ook geen vermogen hoor. Ik heb dat dingetje iets van een jaar geleden gekocht voor iets van 15 euro.
Het buisje zit aan de rechterkant van de ruimte tussen het metaal van de kast en de kunststoffen voorkant. Vastgezet met gaffertape. Zit nog steeds. Prima dus.
Staat leuk toch?
Verwijderd
waar kun je het beste dan zo'n kleine CCFL kopen?
ik heb er nu 4 in m'n pc zitten, maar die zijn iets van 30 cm.
en die kan ik niet kwijt achter m'n frontpanel.
Die van mij is ook iets van 30 cm. Gewone standaard maat. Ik heb die bij Display gekocht. Volgens mij hebben ze die dingen nu ook kleiner.
Haal eerst eens je voorkant eraf en meet; bij mij kon het precies.
Haal eerst eens je voorkant eraf en meet; bij mij kon het precies.
offtopic:
Bijkomend voordeel... Intake fannetje erachter en mijn kast slurpt muggen op met dat licht.
Bijkomend voordeel... Intake fannetje erachter en mijn kast slurpt muggen op met dat licht.
Verwijderd
Ik weet wel dat PowerParts ccfl's verkoopt van 10, 20 en 30cm, die staan niet op hun site maar als je ze een mailtje stuurd dan denk ik wel dat je ze kan krijgen. PowerParts staat btw ook op de Tweakers.net Shop.Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 01:33:
waar kun je het beste dan zo'n kleine CCFL kopen?
Verwijderd
Je kunt ook proberen een soort hd-looplicht te maken achter je roostertje met 10 ledjes en de rest gewoon constant brandende ledjes. Als je een schema van een hd looplicht wilt, schreeuw maar.
staat ook op circuitsonline.net en een hdd looplicht gaat d8 ik niet met blauwe led`s omdat die 3-4,5v zijn n geen 1,8-2,1v mischien als er per led een weerstand is dat het kan maar dat d8 ik niet.
en ik zou een schakelaartje op led 2-10 zetten want 10 van die ledjes kunnen wel eens heeeeeeeel erg vervelend worden na een tijdje
en ik zou een schakelaartje op led 2-10 zetten want 10 van die ledjes kunnen wel eens heeeeeeeel erg vervelend worden na een tijdje
Voor die vragen over die leds:
Frequently Asked Questions CME
Een quote er uit:
En we willen wel her resultaat zien hoor
Frequently Asked Questions CME
Een quote er uit:
Suc6Hoe regel ik de stroom door de LED?
De stroom door de LED regel je met een weerstand. Het is belangrijk dat je altijd een voorschakelweerstand plaatst, op twee uitzonderingen na. De eerste is het vervangen van de case- of drive-LED's. Op je moederbord en in de drives zijn de bewuste voorschakelweerstanden al aanwezig, en is het dus niet nodig om de stroom nogmaals te begrenzen.
De tweede is in het geval van een LED-met-ingebouwde-voorschakelweerstand. Siemens, Lite-on en Hewlett Packard hebben dergelijke LED's in het pakket; deze zijn alleen niet algemeen verkrijgbaar. Ook zijn er gewone LED's in de handel met een weerstandje, samengevat in een behuizing met draadaansluitingen. Deze zijn algemeen verkrijgbaar en werken meestal op 12V.
Hoe bereken ik de weerstandswaarde?
Hiervoor moet je de spanning die over de weerstand moet komen te staan en de stroom door de LED weten. De spanning over de weerstand kom je te weten door de spanning die over de LED valt, af te halen van de totale spanning die over de schakeling moet komen te staan. Als je deze 2 gegevens hebt kunnen we gaan rekenen. We maken gebruik van de Wet van Ohm: U=I*R .
Laten we ervan uitgaan dat er 1,7 volt over de LED moet komen te staan en de LED 15 milliampère opneemt. We willen 1 LED op 5 volt aan gaan sluiten.
Over de weerstand komt een spanning van (5-1,7) 3,3 volt te staan en er gaat 15 milliampère door de LED heen. Dit vullen we in de formule:
U = 3,3 volt
I = 15 milliampère
R = U/I = 3,3/0,015 = 220
En we willen wel her resultaat zien hoor
Wat je ook nog kan doen is dit bestelllen bij een firma in duitsland, Electric Tape 
Ziet er wel geinig uit toch? Maar ja, ben je wel duurder uit als met die Led actie.

Ziet er wel geinig uit toch? Maar ja, ben je wel duurder uit als met die Led actie.
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Faq + Search + ff goed en logisch nadenken.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()