Toon posts:

Mobo stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij ons is de stroom een paar dagen geleden uitgevallen en nadat de NUON de stroom weer had ingeschakeld is is mijn pc ermee opgehouden. Het rook ook nogal branderig dus dan weet je het wel..

Nu dacht ik eerst dat het de voeding was dus heb ik een nieuwe ATX kast aangeschaft (tja nieuwe kast was iets duurder dan nieuwe voeding) en nu werkt het nog niet. De enige vooruitgang die ik heb geboekt is dat ik nu wel de stroom weer aan kan zetten alleen komt er geen beweging in mijn HDD, CPU FAN( en dus ook cpu ) ik heb geen beeld etc.. Het enige wat ik aan activiteit zie is mijn netwerkkaart want daarop gaan de lampjes branden en mijn cdrom speler gaat zichzelf initialiseren of hoe dat ook mag heten.. Wie kan mij enig inzicht geven over wat er nogmeer kapot is deze info gehoord te hebben?

Verwijderd

In eerste instantie vind ik het vreemd dat na het uitvallen van de stroom je pc het niet meer doet. Dit betekent dat er waarschijnlijk iets meer is gebeurd dan het simpelweg wegvallen van de stroom. Waarschijnlijk heb je een spanningspiek gehad?

Wat betreft je pc. Als ik naar jouw verhaal kijk, lijkt het er op dat er meerdere apparaten stuk zijn.
Voor het controleren van je harddisk hoef je er alleen een voedingskabeltje op aan te sluiten zonder hem verder via IDE-kabels aan te sluiten op je moederbord. Bij het aanzetten van het systeem moet de drive dan in ieder geval 'opspinnen' is dit niet het geval dan is hij waarschijnlijk kapot.

Als je toevallig een tweede pc hebt of een vriend met een pc, dan zou ik eerst checken of je videokaart nog werkt op een ander systeem. Werk deze gewoon op het andere systeem, dan ligt het probleem 'geen beeld' niet aan de vid.kaart. maar aan het mainbord of processor.

Wat betreft de rest, In eerste instantie zou ik zeggen dat je moederbord kapot is, maar omdat je zegt dat de lichtjes van je netwerkkaart nog oplichten en de cdromdrive nog wordt geinitialiseerd lijkt het er meer op dat of het mainbord gedeeltelijk stuk is of dat de proc. is overleden.

Veel suc6 , en laat ff weten of je er uit komt.