Toon posts:

DVD-laatje wil niet meer open of dicht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een nieuwe DVD-ROM binnen gekregen. Een Lite-on 16x 48x.

Nu heb ik geprobeert hier een zwart frontje op te zetten (waarom zitten die er ook niet standaard op ;))

Dit ging niet al te makkelijk maar ik heb het voorzichtig gedaan. Toen het frontje er af was bleef deze te blijven steken op het laatje. Deze ging een stukje mee naar voren. Ik dacht mooi gelijk dat ding er af halen hoef ik dat niet meer te doen als hij er in zit.

Ik heb het zwarte frontje er op gedaan en dat ging vrij gemakkelijk. Toen ik het laatje weer voorzichtig dicht duwde bleef hij 2mm voordat hij echt dicht is hangen. Ik heb hem toen in mijn PC aan gesloten en dacht dat hij wel dicht zou gaan.

Het probleem is... hij gaat niet meer dicht... en ook niet volledig open... Ik heb sterk het idee dat ik hem goed heb gesloopt ;) maar ik heb het wel voorzichtig aan gepakt.

Wat kan ik doen? Ik wil hem eigelijk open maken.. maar dan vervalt de garantie.

iemand hier ervaring mee?

Verwijderd

Ik had dat ook met mijn lite on cd brander, toen had ik hem opengeschroefd en zag ik onder het laatje 2 grote schroeven zitten die met lijm omringd waren. Die heb ik toen (voorzichtig!)naar beneden gedrukt en mn brander deed het weer perfect, hij kon weer open en dicht.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem nu dus open geschroefd...

Ik kna dus niks beschadigd hebben met het verwisselen van het frontje...

had dus gewoon garantie moeten claimen (voor de volgende met het zelfde probleem ;))

maar nu zit ik weer met een probleem... Ik krijg de boven kap er niet af. iemand hier nog tips voor?

edit :

Het laatje bleef nergens achter hangen....

Ik vermoed zelf dat er iets niet goed werkt in het motortje... Ik ga proberen toch nog garantie te claimen... kijken wat ze zeggen...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 19:49 ]

• Vaporized
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02-2025
ja moet je gwoon doen.. ik heb dat zelfde gehad en ik kreeg gewoon een niewe..

Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1