Toon posts:

Vreemde vastlopers en andere probs.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds 5 dageneen nieuw pceetje.

Het is een athlon XP 2500+ barton
Deze zit op een msi k7n2g-ilsr plankie.
Er zit een radeon 9800pro 128mb videokaartje in.
een hauppauge wintv pvr 250 en 2x 256 333mhz kingston geheugen

Ik heb dus het probleeem dat de pc af en toe crasht of als ik hem reset of ent aanzet dat ik geen beeld krijg en nog eens moet resetten. ik heb alle drivers al door andere vervangen, de bios geflashd voor een nieuwere, de bios op verschillende manieren geconfigureerd en nog wat van die dingen geprobeerd.

Het lijkt erop dat hij meestal vastloopt als je gebruik maakt van de videokaart en/of tv-kaart maar dit is niet altijd het geval en bijv 3dmark crasht nooit maar soms in games crasht ie wel. iemand een idee ??? plz help.

Verwijderd

Wat voor voeding heb je in je systeem ? Als je hem zwaar belast met gamen enz trek je ook meer uit je voeding dus misschien kan hij dat niet aan :)

Verwijderd

Topicstarter
Eeen enermax 365. in mijn vorige pceetje zat een elcheapo 300 waat voedinkje waarvan de voltages voor geen meter klopte (Grote afwijkingen) en dei had alleen een wat lichtere videokaart maar de rest slurpte net zoveel als deze dus zie daar het probleem niet zo. het vile me net wel op dat zowel het lampje van mij dvd-drive als mij hdd led blijven branden als ie crasht..
Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 18:32:
Wat voor voeding heb je in je systeem ? Als je hem zwaar belast met gamen enz trek je ook meer uit je voeding dus misschien kan hij dat niet aan :)

Verwijderd

Topicstarter
Edit:

Damn, hij crashte net weer en gaf bij booten geen beeld .
Ik heb net ook geheuegen gewisseld en maar met 1 reepje geprobeerd maar het probleem is gewoon niet constant. heeft iemand nog ideeën ??

Het probleem is opgelost. Alleen vreemdgenoeg was het over nadat ik het touwtje van de zalman cooler los trok van het mobo. hij zit aangesloten via de baybus die in mijn xaser III ingebouwd zit dus alleen het monitordraadje ging naar het mobo. iemand dit probleem al eens gehad en zo ja eventueel opgelost ? heb nu geen fan monitor namelijk.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 22:08 ]

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
je kan eventueel de draatjes appart verbinden (rood+zwart op de molex en geel(of wit iig het monitorings draadje) op de fan header aansluiten

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik geef hem weer ff een schopje want het probleem is nu zo.

Mijn pc loopt niet vast onder het gebruik en functioneerd tijdens gebruik normaal.
Maar bij het opstarten heb ik dus regelmatig dat ie blijft hangen nog voordat ik beeld krijg. Ik had al ff naar mijn d-leds gekeken maar krijg niet altijd dezelfde melding heb al 7 verschillende gehad dacht ik.

Ik heb al:

Bios meermalig gereset.
De bios geupdate.
Geheugen gewisseld en met 1 geprobeerd.
met alleen hdd eraan geprobeerd.
ide kabels vervangen.
Leds en reset button losgekoppeld.
iemand nog iedeeen.
Ik heb nog niet geprobeerd zonder mijn audigy maar daar heb ik nog nooit problemen mee gehad !? en lijkt me sterk dat dat het is want die doet het ook prima maar bij nader inzien ga ik die nog proberen. als iemand nog meer idëeen heeft of het zelfde probleem heeft/had hoor ik dit graag.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en je processor temps ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op 13 May 2003 @ 19:29:
en je processor temps ?
uhm 37 idle en 40 stressed. maar dat is nu na dat ik toch mijn geluidskaart weggehaald heb en na 10 tallen reboots ook maar eens ging ocen.

Hij draait nu stabiel @ 12.5 x 166(333 fsb en dram clock)

Het lijkt dus toch aan mij audigy te liggen. :'( .

aan de andere kant is gelukkig proc mobo en mem goed. is toch wel fijn :)

Verwijderd

Is je kast wel geaard. Soms wil dit wel helpen.

Verwijderd

Kijk eens of je diezelfde problemen ook hebt wanneer je de pc opstart met alleen de hoognoodzakelijke harware! (proc, geheugen en videokaart)
Pagina: 1