Hauppage WinTV Nova-ci werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:46

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
ik heb de kaart geinstalleerd etc. onder win2k

so far so good. toen had ik de COAX kabel aangesloten.
maar als ik dan "digital tv" wil starten... en een programma kies.. bv foxkids of discovery.. krijg ik gewoon geen beeld :(

en als ik naar instellingen ga ... kan ik uit allemaal rare dingen kiezen: astra 1b en hotbird ofzo :?

bij options laat ie wel zien dat er een signal is.. maar hij vindt nix. kan iemand mij hiermee helpen? en btw. ik weet zeker dat t niet aan de signaal ligt want dat heb ik al getest met een gewone tv.. en die geeft perfect beeld.

wat moet ik instellen om beeld te krijgen? er staat bij dat je ook voor sattelite kan gebruiken.. maar t werkt toch ook met gewone Kabel aansluiting? (hoopik)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien dat je signaal niet sterk genoeg is, had ik voorheen ook.
Hang er eens een versterker tussen, en kijk of het dan ook werkt :D (ipv versterker kun je ook video gebruiken, maar dat werkt wat minder dan een echte versterker).

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
digitale satelliet ontvanger - stereo
geschikt voor internet via satelliet

dit is de beschrijving bij een winkel.... heb ik dus een tv kaart gekocht dat alleen werkt met sattaliet?

btw.. het signaal is supersterk... want de coax kabel die van hier naar de meterkast loopt is nog geen 8 m lang en is direct aangesloten. (op tv had ik ook superscherp beeld met alle zenders)

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
lol, (ik lach jou niet uit maar de winkel waar je hem gekocht hebt, het is gewoon bespottelijk dat ze niet even vragen waar je de kaart voor wil gebruiken) precies wat je zegt.. die kaart is alleen geschikt om in combinatie met een schotel satelliet-tv te ontvangen en dan alleen nog maar de FTA (Free to Air) zenders.

Wil je ook de gecodeerde zenders (RTL, SBS6, YORIN etc) kunnen zien moet je er nog een zogenaamde common-interface module bij kopen a 80 euro p.s. (richtprijs) en een abonnement bij bv canalplus mits je alles legaal wil houden.

Indien je gewoon tv op je pc wil kijken via dezelfde kabel-aansluiting van je tv dan zul je je kaart moeten omruilen voor een standaard pc tv-kaartje.

[ Voor 22% gewijzigd door Occy74 op 08-05-2003 18:30 ]

Systeem Specs

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
ja dat ga ik doen... ik ga de WIN TV FM bestellen.. dat is de gewone tv versie met stereo sound en verder nix speciaals

toch bedankt :)

[ Voor 8% gewijzigd door Frenkpie op 08-05-2003 21:01 ]

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Niet zo handige lui daar bij die winkel van jou!

Ik neem aan dat ze de DVB kaart wel gewoon terug hebben genomen?

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
Bigfoot schreef op 09 May 2003 @ 10:20:
Niet zo handige lui daar bij die winkel van jou!

Ik neem aan dat ze de DVB kaart wel gewoon terug hebben genomen?
Ze zullen wel moeten lijkt mij aangezien ze de verkeerde kaart verkocht hebben voorzover ik begrepen heb.

Systeem Specs

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
ja de kaart heb ik kunnen omruilen voor de FM versie :)

ook beetje mijn fout.. had beter moeten lezen :/ ik las: digital TV AND sattelite. maar er stond FOR ipv and

naja... foutje bedankt :)

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Frenkpie schreef op 09 May 2003 @ 16:49:
ja de kaart heb ik kunnen omruilen voor de FM versie :)

ook beetje mijn fout.. had beter moeten lezen :/ ik las: digital TV AND sattelite. maar er stond FOR ipv and

naja... foutje bedankt :)
Je had beter een schoteltje gekocht, was je uiteindelijk eens tuk beter af!
Pagina: 1