Ik heb een oude pc met een kleine schijf. Nu wil ik voor een wifi netwerk een ftp server maken (met ook nog andere server functies) en ik wil hier voor gaan gebruiken Guardian EnGarde. Ik heb ook nog een windows XP pc met 120 GB hd en daarop staan 35 GB aan downloads. Nu wil ik dus dat mensen met hun FTP client vanaf de windows XP pc via de FTP server op de linux pc bestanden kunnen downloaden. Misschien weet iemand een manier hoe ik dit kan doen. Alvast heel erg bedankt!
Hoe bedoel je precies? Termen als "vanaf" zijn nogal ambigu in deze context.
Wat heb je trouwens al zelf geprobeerd, en waarom werkte dat niet?
Wat heb je trouwens al zelf geprobeerd, en waarom werkte dat niet?
FF kort samengevat:
Je wilt op die oude PC een FTP server opzetten, waarop shares toegankelijk zijn die op de Windows XP PC staan?
Antwoord:
Waarom dan die FTP op dat oude ding zetten, als je hem ook gewoon op die XP kan draaien?
Je wilt op die oude PC een FTP server opzetten, waarop shares toegankelijk zijn die op de Windows XP PC staan?
Antwoord:
Waarom dan die FTP op dat oude ding zetten, als je hem ook gewoon op die XP kan draaien?
Ja, met smbmount.
Maar je hele argument "Je wilt alles op 1 PC houden qua servers" gaat zo natuurlijjk totaal niet op, omdat de harddisk dan in een ander systeem hangt en het geheel daar dan (dus) ook van afhankelijk is.
En op deze manier draait Linux ook echt niet stabieler dan, laten we zeggen, Windows 2000 ofzo (smbmount werkt best OK, maar wat er gebeurt als de netwerkverbinding weg is of je de Windows-computer reboot of uitzet? Tja..het kon wel eens wat vreemde resultaten geven iig).
Maar je hele argument "Je wilt alles op 1 PC houden qua servers" gaat zo natuurlijjk totaal niet op, omdat de harddisk dan in een ander systeem hangt en het geheel daar dan (dus) ook van afhankelijk is.
En op deze manier draait Linux ook echt niet stabieler dan, laten we zeggen, Windows 2000 ofzo (smbmount werkt best OK, maar wat er gebeurt als de netwerkverbinding weg is of je de Windows-computer reboot of uitzet? Tja..het kon wel eens wat vreemde resultaten geven iig).
[ Voor 22% gewijzigd door Wilke op 08-05-2003 18:22 ]
Weet iemand anders dan nog een manier om een server op te zetten met mail-, ftp- en webserver functie? Liefst met webbased admin.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 18:24 ]
mischien zelf wat meer research doenVerwijderd schreef op 08 May 2003 @ 18:24:
Weet iemand anders dan nog een manier om een server op te zetten met mail-, ftp- en webserver functie? Liefst met webbased admin.
A wise man's life is based around fuck you
Nee, daar kun je niks aan doen (nouja, strict genomen welVerwijderd schreef op 08 May 2003 @ 20:09:
bedankt, ik kan er ook niks aan doen dat dit de eerste keer begin met linux.
Maar voor de situatie zoals jij hem beschrijft lijkt een SMB mount voor de data voor de FTP server me handig ja. Alternatief is een FTP server op de Windows XP machine draaien, en dan op de GNU/Linux bak wat met portforwarding of eventueel een FTP proxy spelen.
Pagina: 1