Visual Basic contest v.1

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• IFASS
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-08 09:14
(kwacht nog op toestemming, is intussen wel in aanvraag)

De Regels:

Hou het off-topic gehalte laag. Als je graag wilt reageren op een mooie WIP, geef dan argumenten waarom het mooi is en wat er beter kan. Wil je inspiratie op doen, gebruik dan IRC of PM.

Als je mee doet laat je dat weten door minstens één, maar graag meer 'Work in Progress' plaatjes in deze draad te posten, alleen een final is niet genoeg.

Je maakt een programma naar jouw keuze; dit moet voldoen aan het onderwerp dat hier gegeven wordt.

De scene die je maakt bevat geen prefab objecten als: het letterlijk overnemen van source en programmaŽs van internet of dergelijke. Bij twijfel over een bepaalde techniek meld je dit in dit topic.

Je hebt 4 (vier) weken om dit te maken, we gaan maandag 19 mei van start en stoppen op maandag 17 juni 2003, om 23:59 uur. (de redelijk late datum komt omdat ik op excursie ga en pas vrijdag 16 mei terug ben, dan heb ik het weekend nog om alle reacties te bekijken en dan gaan we van start)

Het gaat om het eindresultaat.

Je mag zoveel WIPs (screenshotŽs of betaprogrammaŽs) posten als je nodig lijkt, zolang ze toegevoegde waarde hebben op de vorige.
Geef dus duidelijk aan welk programma je uiteindelijke inzending wordt. Deze zal ook gewaardeerd worden door iedereen.

Post of gebruik geen oude programmaŽs. Alleen speciaal voor deze contest gemaakte programmaŽs zijn toegestaan.

De Puntentelling:
De finals worden sowieso in het topic gepost. Als er veel deelnemers zijn kan er t.z.t. een overzicht van alle inzendingen gemaakt worden.

Iedereen die meedoet beoordeelt elke inzending van de concurrent (niet jezelf dus) met een schaal van 1 tot 10 op de volgende twee punten:

De Lay Out telt even zwaar als Technische Realisatie.

Het stemmen:
Op dinsdag 18 juni stuur je mij (wilbert@vdridder.net) een mailtje waarin je de lijst met cijfers vermeldt. LET OP: het onderwerp moet zijn: ŽVisual Basic Contest v.1

Ik bereken dan wat het totaal aantal punten is voor iedereen. De winnaar is degene met hoogste totaal aantal punten. (Voor Lay Out en Technische Realisatie samen, dus. )
Degene die de meeste punten heeft, en nooit eerder een topic heeft geopend, mag - in overleg met de ander deelnemers - een onderwerp bedenken en een nieuw topic openen (ik kan het dus niet meer zijn). Als de winnaar geen geschikt onderwerp weet, mag hij/zij een poll openen aan het eind van deze draad en daar de gesuggereerde nieuwe onderwerpen voor het uitkiezen gooien.

Maar in de eerste plaats draait deze contest natuurlijk om de leerervaring (en de lol).

Het onderwerp:
word nog aan gewerkt, IEMAND EEN IDEE? plz. post

Iedereen succes en veel plezier!

[ Voor 9% gewijzigd door IFASS op 08-05-2003 17:25 ]

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
IFASS schreef op 08 mei 2003 @ 17:06:
Het onderwerp:
word nog aan gewerkt, Iemand een idee?
Misschien handig als er eerst een onderwerp is. En wat moet ik me voorstellen eigenlijk? Je schrijft een proggie met een bepaald doel, kan je moeilijk een onderwerp geven en proggen maar. Tenzij je onderwerp "een spel met aardbeien" oid. is. Heb je trouwens toestemming?

[ Voor 30% gewijzigd door sdomburg op 08-05-2003 17:11 ]

• IFASS
heb je toestemming nodig dan?

zo ja, waar kan ik toestemming vragen?

[ Voor 46% gewijzigd door IFASS op 08-05-2003 17:11 ]

• sdomburg
IFASS schreef op 08 May 2003 @ 17:11:
heb je toestemming nodig dan?

zo ja, waar kan ik toestemming vragen?
Bij een P&W mod via mail of ICQ :)

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:05

Super_ik

haklust!

ehh, k wil best meej doen, maar wtf moet t worden dan :?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• IFASS
waar kan ik een P&W mod contacten?

@ Süper_ik: word nog aan gewerkt, iemand een ideetje misschien (moet nog toestemming vragne

Verwijderd

Waarom VB <g>

• sdomburg
IFASS schreef op 08 May 2003 @ 17:15:
waar kan ik een P&W mod contacten?

@ Süper_ik: word nog aan gewerkt, iemand een ideetje misschien (moet nog toestemming vragne
Via mail of ICQ zei ik toch :)

[ Voor 8% gewijzigd door sdomburg op 08-05-2003 17:16 ]

• IFASS
heb jij misschien een mail van een P&W mod?

[ Voor 7% gewijzigd door IFASS op 08-05-2003 17:20 ]

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-08 13:41
IFASS schreef op 08 mei 2003 @ 17:17:
heb jij misschien een mali van een P&W mod?
meeste mods:

[username]@tweakers.net

|>

• wouter-
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-12-2025
Voorstel voor een onderwerp van een programma

De squid proxy server van onze school genereerd automatisch logs van het internet verkeer op onze school. Om deze logfiles na te kijken is het echter een hele wir war van letters en andere tekens in dit bestand.

De bedoeling is nu om via een VB programma de logfile in een SQL database te steken om deze zo makkelijk via het VB programma te kunnen analyzeren en zaken zoals "de gebruiker met het meeste DENIED opdrachten", wie gebruikt er het meeste traffic, ... uit de log te halen.

Moesten jullie interesse hebben in dit onderwerp post ik verdere details.

Met vriendelijke groeten,

wouter

• sdomburg
wouter- schreef op 08 May 2003 @ 17:24:
Voorstel voor een onderwerp van een programma

De squid proxy server van onze school genereerd automatisch logs van het internet verkeer op onze school. Om deze logfiles na te kijken is het echter een hele wir war van letters en andere tekens in dit bestand.

De bedoeling is nu om via een VB programma de logfile in een SQL database te steken om deze zo makkelijk via het VB programma te kunnen analyzeren en zaken zoals "de gebruiker met het meeste DENIED opdrachten", wie gebruikt er het meeste traffic, ... uit de log te halen.

Moesten jullie interesse hebben in dit onderwerp post ik verdere details.

Met vriendelijke groeten,

wouter
Dit is geen leuke mogelijkheid om gratis een progsel te krijgen, daar is dit niet voor bedoeld.

• IFASS
toestemming is aangevraag en wacht nog op antwoord

@ Wouter-: ik weet nog niet, ik zal zien. ik zal het zeker in gedachten houden :)

post jullie ideeën mensen!

[ Voor 53% gewijzigd door IFASS op 08-05-2003 17:28 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

-- Topic is in overleg --

Mijn persoonlijke mening (en dus niet definitief, hoewel ik natuurlijk wel ga proberen dat erdoor te drukken met al mijn machtsgeilheid ;)): Een specifieke VB topic lijkt me niet echt fantastisch, daar hebben de rest van de /14'ers die geen VB doen (en dat zijn er zat) namelijk niets aan. Een algemene programming-contest: ok, maar kom met een goed en haalbaar idee. En neem dan ook de organizatie op je. Idee-spui-topics zijn er al zat geweest en, zoals de afgelopen contest, belanden die op de eeuwige slagvelden waarna niemand er ooit meer wat mee doet.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.