Toon posts:

dhcp zonder active dir

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gezien dat jullie een aantal vragen al hebben beantwoord. Echter krijg ik het niet voor elkaar om de dhcp te activeren. Ik heb een 2000 in een NT4 domein en wil de dhcp van de 2000 server gebruiken.
Hij zegt echter kan niet de active directory bereiken. Maar deze is er ook niet.

Is er een mogelijkheid om dit toch te activeren ????

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 22:46

gerhald

:P

om dhcp te activeren moed je enterpise admin zijn ben je dat wel ?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

Arno

PF5A

gerhald schreef op 08 May 2003 @ 17:02:
om dhcp te activeren moed je enterpise admin zijn ben je dat wel ?
Lees de vraag eens. Hij heeft een NT4 domain, dan is dat niet echt van toepassing :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Vreemd, zou volgens mij zonder problemen moeten werken, op 't werk hebben we ook w2k DHCP servers in een NT4 domein zonder speciale handelingen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
je probeert hem toch niet te 'authorizen' :? want dat is niet nodig als je geen AD draait :z

A wise man's life is based around fuck you

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

zwelgje schreef op 08 May 2003 @ 19:51:
je probeert hem toch niet te 'authorizen' :? want dat is niet nodig als je geen AD draait :z
Ik denk dat hij dat wel probeert, anders zou hij geen AD errors krijgen...
Zie:
Hij zegt echter kan niet de active directory bereiken. Maar deze is er ook niet

[ Voor 19% gewijzigd door Liam op 08-05-2003 21:09 ]

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:52

mutsje

Certified Prutser

In een WindowsNT4 Domain kun je een DHCP server NIET authorizen. Dit is alleen van toepassing in een windows2000 / windows2003 omgeving. Dit om tegen te gaan dat er 2 DHCP servers in het zelfde domain hangen(wat overigens wel mogelijk is hehehehehe)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:11
Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 17:00:
ik heb gezien dat jullie een aantal vragen al hebben beantwoord. Echter krijg ik het niet voor elkaar om de dhcp te activeren. Ik heb een 2000 in een NT4 domein en wil de dhcp van de 2000 server gebruiken.
Hij zegt echter kan niet de active directory bereiken. Maar deze is er ook niet.

Is er een mogelijkheid om dit toch te activeren ????
Hij zou na een poosje gewoon moeten starten, als 'ie erachter komt dat er geen win2k domein is.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Zolang je de W2K server niet in Native mode geinstalleerd hebt, moet dit geen probleem zijn. Anders blijft die pollen voor een W2K Primairy.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 09 mei 2003 @ 10:16:
Zolang je de W2K server niet in Native mode geinstalleerd hebt, moet dit geen probleem zijn. Anders blijft die pollen voor een W2K Primairy.
een w2k server kan in een nt4 domain alleen maar in mixed mode draaien (nt4 compatbility), je kan hem niet eens in native installeren met een nt4 PDC

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

duh... als er geen ad is, heb je helemaal geen native of mixed mode... maar een nt4 domain met een win2k member server.

2 dhcp servers op 1 domain is zeker mogelijk ik weet alleen niet of dat ook op 1 netwerk mogelijk is (dus 2 dhcp server in hetzelfde domain op hetzelfde subnet, dat zou win2k met authorizen moeten tegen gaan).

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Dat is dus wel mogelijk. marcus heeft dat getest. je zet gewoon identiek domain op en authorized de server met zelde range.. ga je leuke dingen krijgen.

• Jiboom
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:30
Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 17:22:2 dhcp servers op 1 domain is zeker mogelijk ik weet alleen niet of dat ook op 1 netwerk mogelijk is (dus 2 dhcp server in hetzelfde domain op hetzelfde subnet, dat zou win2k met authorizen moeten tegen gaan).
Volgens mij krijg je ook dit voor elkaar met DHCP op linux bak, die hoef/kun je niet te autoriseren in AD maar gaat wel leases uitdelen. En dan kan de linux server ook gewoon als member server in het domein hangen. Word je niet blij van op zich..

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

mutsje schreef op 10 May 2003 @ 11:20:
Dat is dus wel mogelijk. marcus heeft dat getest. je zet gewoon identiek domain op en authorized de server met zelde range.. ga je leuke dingen krijgen.
daarom heb je een domainnamingmaster die ervoor zorgt dat je geen identiek domein kan opzetten...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

En daar kun je dus omheen werken. helaas een bug in windows2000

• NEn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-06 12:40

NEn

Zekersteweten

Maar om ff terug te komen op de originele vraag:

Neem gewoon een alternatieve DHCP server, Winroute heeft bijvoorbeeld een hele eenvoudige.. Ben je in een keer van al het gez**k af...

-- Maar dat is natuurlijk puur persoonlijk --

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

WindowsNT4 kent ook gewoon DHCP server. en die hoef je niet te authorizen of wat dan ook.

Verwijderd

Dirk-Jan schreef op 11 May 2003 @ 23:02:
[...]

daarom heb je een domainnamingmaster die ervoor zorgt dat je geen identiek domein kan opzetten...
hehe dat werkt alleen in dezelfde forest... je kan gewoon hetzelfde domain maken in een nieuw forest, met alle shit van dien natuurlijk :)

trouwens winroute gebruiken??? lijkt me niet meer dan een vage pruts workaround

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 16:41 ]

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

winroute als je de DHCP server van de PDC/BDC kunt gebruiken.....waar je alles tot in perfectie kan instellen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 16:40:
[...]
trouwens winroute gebruiken??? lijkt me niet meer dan een vage pruts workaround
_/-\o_
kom op zeg ...winroute in een zakelijke omgeving...pfffff....

dhcp werkt in win2k op een nt4 domein prima.
gewoon range configgen...extra opties opgeven en je scope activeren...klaar.

LET OP: op het moment dat je dhcp een AD detecteerd...(of ie er nou lid is of niet) stopt je dhcp er in 1x mee. je moet m dan authorize'n in je dhcp console.

de server hoeft niet lid te zijn van het domain als ie zich maar even kan auth.
ik heb net een complete migratie achter de rug van NT4 naar AD. helemaal zelf gedaan van dhcp/dns/tot usermigraties en servermigraties...en nu is exchange 5.5 > exchange 2000 aan de beurt...

dat laatste is nu alleen nog een kwestie van mailbox move.... :)

Verwijderd

mutsje schreef op 09 May 2003 @ 08:41:
In een WindowsNT4 Domain kun je een DHCP server NIET authorizen. Dit is alleen van toepassing in een windows2000 / windows2003 omgeving. Dit om tegen te gaan dat er 2 DHCP servers in het zelfde domain hangen(wat overigens wel mogelijk is hehehehehe)
Of er een Netware doos bijhangen en daar DHCP op draaien..hmmmm..suc6 verzekerd!!
Pagina: 1