[linux] Movie screencapture

Pagina: 1
Acties:

• tommy320
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-04 12:40
Ik wil graag een filmpje maken van de inhoud van een schem. (of desnoods mijn hele scherm) Is dat mogelijk met 1 of ander programma ? Ik kan niets vinden op freshmeat.net.

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-05 22:13

Sjonny

Fratser

Je kan met `xwininfo | grep "Window id:"` achter je window id komen, en dit met `xwd -d $ID -out dump` naar een file dumpen. die xwd in een for loop gooien, alle files naar iets anders converten en met mencoder een filmpje maken ofzo..

dus iets van
$ID=`xwininfo | grep "Window id:" | cut -f 4 -d \ `
for i in `seq -f %03g 1 100`; do xwd -id $ID -out dump.$i; sleep 1; done;
for i in `seq -f %03g 1 100`; do echo converting $i; convert dump.$i dump.$i.png; done;

en dan nog wat met mencoder klooien wat ik niet zo 1 2 3 uit me kop kan :)

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:53
Sjonny schreef op 08 May 2003 @ 16:53:

for i in `seq -f %03g 1 100`; do xwd -id $ID -out dump.$i; sleep 1; done;
for i in `seq -f %03g 1 100`; do echo converting $i; convert dump.$i dump.$i.png;
klein beetje offtopic:

Bedankt voor deze geweldige tip voor het gebruik van seq :)
Als ik een lijst moest hebben maakte ik altijd gebruik van constructies als
for((i=0;$i<x;i=$i+1)) ; do iets ; done
Het probleem van mijn manier is dat de lengte variabel is en met het gebruik van seq worden er voorloopnullen geplaatst.

even weer ontopic:
Even zoeken op google leverde het volgende op:
mencoder \*.png -mf on:w=400:h=400:fps=15:type=png -ovc divx4 -o filmpje.avi

Dit zet alle PNG bestanden achter elkaar in filmpje.avi. Misschien moeten w=400 en h=400 en fps=15 nog wat aangepast worden, maar met deze regel zou het moeten lukken.

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-04 09:52

Niek

f.k.a. The_Surfer

Sjonny schreef op 08 May 2003 @ 16:53:
Je kan met `xwininfo | grep "Window id:"` achter je window id komen, en dit met `xwd -d $ID -out dump` naar een file dumpen. die xwd in een for loop gooien, alle files naar iets anders converten en met mencoder een filmpje maken ofzo..
-snip-
Xwd is leuk om een screenshot te maken van je desktop of een venstertje, maar het is veel te langzaam om een movie (dwz >=20 keer per seconde beeld capturen) op te nemen. Ik denk dat het handiger is om met VNC/rfbproxy iets te capturen, zie daarvoor deze post: The_Surfer in "Linux promotie filmpje"

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille