[mozilla] links niet onderstreept

Pagina: 1
Acties:

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Topicstarter
ik heb weer wat :)

links zijn niet meer onderstreept in mozilla.. soms.. met sommige mozilla's.. :?
ik snap er nix meer van.
Voor zover ik kan beoordelen treedt het probleem alleen op bij sites die in hun
.css een keer "text-decoration: none" zetten (bv GOT en m'n eigen site).

Slackware 9.0, (pas geupgrade van 8.1 waar alles prima werkte)
meegeleverde mozilla package (1.3): links underlined zoals het hoort.
mozilla (1.3 / 1.3.1 / 1.4b) in m'n homedir: links niet underlined
mozilla (1.3 / 1.3.1) als root in /usr/local/mozilla gezet: links niet underlinded.
Bovenstaande ritueel herhaald met:
slackware packages van mozilla + netscape verwijderd: links niet underlined
nieuw profiel (erbij in bestaande ~/.mozilla): links niet underlined
nieuw profiel (~/.mozilla verwijderd): links niet underlined

Natuurlijk staat het vinkje bij prefs|appearance|colors aan, ook al een paar
keer geprobeerd om het uit te zetten en weer aan, zonder succes. (staat btw ook
goed als ik bij about:config kijk)
Andere user? Zelfde probleem.

Ten einde raad maar geprobeerd om het met een ..chrome/userContent.css goed te
zetten metde instructies van
deze pag. en
code:
1
2
3
4
5
:link, :visited {
  text-decoration: underline ! important;
  text-decoration: overline ! important;
  color: green ! important;
}

En wat denk je? Groene links met een streep erboven, maar niet eronder 8)7 |:( 8)7
(zonder de 'overline' regel zijn links alleen groen)

Het lijkt dus alsof ergens een alles-overulende .css wordt toegepast met alleen
een regel die underlines negeert ofzo, maar niet bij de standaard slackware
package. Zoeken in /etc /usr/etc en /usr/local/etc leverde helaas geen
uber-settings op.

Samenvattend:
profiel: is het niet (denk ik)
binary: ook niet (de exact zelfde binary deed het goed met slack 8.1
font server: ? zou kunnen, wel een topic over gevonden, maar wat daar gezegd wordt wijst erop dat dan underline nergens zou moeten werken.
distro: waarom doet de slackware package het wel goed? (net als opera en netscape trouwens)

edit:

aaarg... onderstreept is ook niet onderstreept.. al m'n geneuzel over links lijkt dus overbodig.. en ik ga me toch maar eens verdiepen in fontservers.

[ Voor 5% gewijzigd door pinball op 08-05-2003 16:25 ]

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:24
Ligt aan de combinatie X 4.3 en mozilla gebouwd op een andere X. Ik heb hier met X 4.3 op mn scherm en mozilla/galeon gecompileerd tegen X 4.2.1 op mn X server ook het door jou geschetste probleem.

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook alleen dan heb heb ik het probleem alleen bij de arial en verdana fonts. Bij de times achtige fonts heb ik er geen last van.

Verwijderd

OK, misschien overbodig, maar ik heb een hint voor je:
|:( DOH, leer toch eens lezen, jointm1k! 8)7

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 19:19 ]

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:42

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 19:02:
OK, misschien overbodig, maar ik heb een hint voor je:
[afbeelding]
Dat had hij al geprobeerd, zei hij :) :
Natuurlijk staat het vinkje bij prefs|appearance|colors aan, ook al een paar keer geprobeerd om het uit te zetten en weer aan, zonder succes. (staat btw ook goed als ik bij about:config kijk)

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• pinball
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Topicstarter
_JGC_ schreef op 08 May 2003 @ 18:15:
Ligt aan de combinatie X 4.3 en mozilla gebouwd op een andere X. Ik heb hier met X 4.3 op mn scherm en mozilla/galeon gecompileerd tegen X 4.2.1 op mn X server ook het door jou geschetste probleem.
:'(
ik was al bang dat ik mozilla zelf moest gaan bouwen.. had toch nog hoop dat ik de binaries van mozilla kon blijven gebruiken, die deden het altijd lekker.
afijn.. ben de source aan het dllen, kan waarschijnlijk halverwege volgende week (als ie klaar is met compilen) wel vertellen of het weer naar behoren werkt.
zenks :)

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde met Phoenix onder onder RH9.

Dit was voorheen een RH7.2 machine. Hierop werkte alles perfect, ook onderstreepte links. Na de upgrade naar RH9 had ik geen onderstreepte links meer in Phoenix.

Volgens mij zit het de oorzaak in een van de volgende twee verschillen tussen RH7.2 en RH9:

X4.2x -> X4.30
Gtk -> Gtk2 (heb ik ergens gelezen, maar weet er zelf helaas te weinig van om er iets zinnigs over te zeggen).

Het viel mij verder op dat de Mozilla versie die met RH9 wordt meegeleverd wel prima werkt, en er echt schitterend uitziet, maar Phoenix (die nog geen Gtk2 support biedt, so they say) ziet er gewoon een stuk brakker uit.

Als Slackware RPM support heeft, zou je Mozilla uit de RH9 distributie kunnen proberen. :? Anders kun je het misschien beter gewoon zelf bouwen op je eigen systeem...

• pinball
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 21:21:
Als Slackware RPM support heeft, zou je Mozilla uit de RH9 distributie kunnen proberen. :? Anders kun je het misschien beter gewoon zelf bouwen op je eigen systeem...
Slackware heeft (soort van) RPM support, maar dan kan ik net zo goed de slackware package gebruiken, die doet het nl ook prima :)
Ik wilde juist graag de mozilla binaries gebruiken omdat die zo snel & easy te (de)installeren zijn, das wel makkelijk omdat mozilla toch regelmatig verse versie uitbrengt (1.4 komt eraan :9 )

offtopic:
gelukkig zit bij slack 9 het uber-handige checkinstall tooltje (in ../extra) waarmee je moeiteloos packages maakt van alles wat je van source bouwt, zodat ik als ik eind deze maand* klaar ben met compileren iig een mozilla package** voor slackware heb.

* kap eens met die 'mozilla bouwen duurt lang' geintjes pinball..
** staan vast wel op linuxpackages.net maar op 1 of andere manier bouw ik dan liever zelf

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:24
Mozilla bouwen duurt lang? neh, echt niet!
Binnen een uur had mn Athlon XP 1700+ @ 151MHz FSB met 512MB dat ding inelkaar zitten volgens deze howto:
http://beyond.linuxfromsc...ew/1.0/xsoft/mozilla.html

• pinball
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Topicstarter
mijn p4 1700 deed er langer over, toch wel 1,5 uur of zo. (en het leek nog langer)

Das ook niet zo erg, had alleen niet zoveel nut :+
Dus toen heb ik maar naar de configure opties gekeken, en met --enable-xft nog een keer geprobeerd, met meer succes..
* pinball is blij :)

• pinball
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Topicstarter
toch maar even een kick..
ik kwam net (via een omweg.. toen ik op bugzilla zocht vond ik die natuurlijk niet :X ) deze bug tegen met een patch voor xfree.
Ga ik toch maar xfree fixen, dan kan ik weer lekker de standaard builds van mozilla en phoenix gebruiken :)

Pagina: 1