Aangezien niemand zich aan de wensen van de topicstarter houdt zal ik hierbij de Kaspersky plug-in voor The Bat noemen, je kunt alles dus zo instellen dat je alleen die plug-in hebt 'draaien' en dat er updates binnengehaald moeten worden en de rest gewoon on-demand.
Offtopic: Dat iedereen norton geweldig vindt is omdat iedereen elkaar napraat en men gewoonweg niet beter weet. Moet eerlijk bekennen dat ik lange tijd in de Norton hype heb geloofd, totdat ik op security fora kwam...
Krijg nu langzaamaan steeds meer mensen zover om Norton te laten vallen en tot nu toe hoor ik alleen maar positieve signalen.
Zelfs de échte fanboys van Norton laten de AV nu vallen..
edit:
@ zoecrater
Over Sophos:
A: Duur
B: Geen heuristics
C: Aparte IDE files voor elk nieuw virus(of je moet een tijdje willen wachten op de maand file)
D: Ze zijn laat met met het uitbrengen van patches in vergelijking met andere AV bedrijven
Kaspersky bijvoorbeeld heeft zeer goede heuristics(bijv: ze waren de enige ter wereld die de meeste opasoft varianten zonder extra definities vonden).
Zeer goede technical support, vaak antwoord binnen een uur(3 minuten is ook wel eens voorgekomen), ze zijn vaak de eerste met definities voor nieuwe virii(nieuwere yaha variant die 2 maanden eerder voor bijvoorbeeld NAV werd gedetecteerd).
De update bestanden zijn ook nog eens erg klein, zelden groter dan 25 kb.
[
Voor 36% gewijzigd door
Verwijderd op 09-05-2003 00:54
]