Toon posts:

[forum] database structuur

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Reden van post: ben gewoon nieuwschierig / leergierig.
Hoe zit de database structuur van een forum (als GoT) eigenlijk in elkaar?

Ik denk iets als:

- een tabel met alle rubrieken
- een tabel met alle topics
- Een tabel met alle posts
- een tabel met alle users

...en als je dan op een topic klikt dat ie dan iets doet als 'Selecteer posts waar topicnummer = requestnummer is EN waar rubrieknummer = requestnummer2 is'..

Geloof me als ik zeg dat ik dit gewoon vraag uit leukheid en nieuwschierigheid, ben echt niet van plan om een forum te maken, hoe snel die conclusie ook getrokken is aan de hand van deze post... Vroeg me gewoon af hoe dat nou een beetje zit.
En wat ik er van zou kunnen leren ivm database structuren.

/me vindt dat zijn kennis op dat gebied namelijk een beetje ontbreekt

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 15:45 ]

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Ik denk dat je het beste voor de grap eens phpbb moet instaleren. Dan kun je in de code duiken en de database structuur bekijken. Ik verwacht niet dat dit wezenlijk zal verschillen met react.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

De ideeen achter fora zijn altijd wel hetzelfde. Als je dan gaat modelleren en normaliseren kom je altijd wel op ongeveer dezelfde db-structuur uit.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:17
Hoe de database-structuur van een forum eruit ziet is geheel afhankelijk van diegene die het ontworpen heeft, en van de vereisten van dat forum.

https://fgheysels.github.io/

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

Ik denk dat je het beste kan beginnen met het lezen over database normalisatie, als je dat eenmaal een beetje doorhebt is het een stuk makkelijker om te begrijpen waarom databases op een bepaalde manier zijn opgebouwd en kan je zelf ook een database opzetten die ook nog eens klopt.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Tja, wellicht moet ik inderdaad eens wat op gaan zoeken over database structuren... Ga het gelijk doen!
whoami schreef op 08 May 2003 @ 15:49:
Hoe de database-structuur van een forum eruit ziet is geheel afhankelijk van diegene die het ontworpen heeft, en van de vereisten van dat forum.
Oh?
Dat wist ik niet, ga het gelijk eens onderzoeken.

/me heeft ondekt dat het wel vaker voorkomt dat dingen een bepaald uiterlijk hebben doordat de onwerper dat zo wou..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 15:58 ]

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:25

Tomatoman

Fulltime prutser

Kijk eens naar dit topic, waar je een inleiding kunt vinden over het maken van een goede databasestructuur.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Mja, en verder is er al ongeveer 4000 keer (kan er een beetje naastzitten) gediscussieerd over hoe je dit soort dingen in zou moeten richten, en basically is het gewoon domweg database ontwerpen, waar je zat over kan vinden, zowel hier op GoT als op google.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.