Hey,
Ik ben momenteel bezig met een mIRC client voor wat vrienden van me. Ik maak hem dit keer in Visual Basic omdat het redelijk snel af moet zijn. Echter heb ik een probleem:
Ik krijg de data die de server naar me stuurt niet allemaal ontcijfert. Hij zet bijvoorbeeld dit in een string:
Hiervan wil ik dus de gebruikers eruithalen. Deze staan in deze regel:
die geformateerd is als:
Iemand enig idee hoe ik kan detecteren dat de server een 353 zendt, en hoe ik de namen in kan lezen?
Bij voorbaat dank
AuC
Ik ben momenteel bezig met een mIRC client voor wat vrienden van me. Ik maak hem dit keer in Visual Basic omdat het redelijk snel af moet zijn. Echter heb ik een probleem:
Ik krijg de data die de server naar me stuurt niet allemaal ontcijfert. Hij zet bijvoorbeeld dit in een string:
code:
1
2
3
4
5
6
| :AuCTST MODE AuCTST :+viwsn :AuCTST!email@vw-3342.wanadoo.nl JOIN :#Veritas :bohica.tx.us.austnet.org 332 AuCTST #Veritas :Phase I Completed :bohica.tx.us.austnet.org 333 AuCTST #Veritas Silverdawn 1052348029 :bohica.tx.us.austnet.org 353 AuCTST = #Veritas :AuCTST @Silverdawn @AuC[busy] @ChanOP :bohica.tx.us.austnet.org 366 AuCTST #Veritas :End of /NAMES list. |
Hiervan wil ik dus de gebruikers eruithalen. Deze staan in deze regel:
code:
1
| :bohica.tx.us.austnet.org 353 AuCTST = #Veritas :AuCTST @Silverdawn @AuC |
die geformateerd is als:
code:
1
| :[Server] 353 [Nickname] = [#room] :[namen] |
Iemand enig idee hoe ik kan detecteren dat de server een 353 zendt, en hoe ik de namen in kan lezen?
Bij voorbaat dank
AuC