Toon posts:

internet doet het niet

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 pc's op internet aangesloten:
@home modem--> pc die internet deelt--->mijn pc

vanmiddag is hadden we een stroomstoring, de pc die internet deelt is gecrast nou kan ik niet meer op mijn pc internetten, ik kan wel gewoon op msn en kazaa doet het ook gewoon.
Op de pc die internet deel doet internet het wel gewoon.

wat er er fout zijn gegaan, want het heeft al 1 jaar gewerkt ?

op de pc die internet deelt staat windows xp home en op mijn pc xp pro.

Verwijderd

Probeer eens in de dospromt (win2000? start uitvoeren cmd):
ping www.ilse.nl
ping 62.69.162.200

Als de eerste regel niets werkt en de tweede regel wel moet je de DNS'en invullen.

Verwijderd

Topicstarter
de eerste doet het niet de 2e wel, hoe stel je dat dns in?

Verwijderd

DNS'en zijn nodig om te weten bij welk ip-adres de naam (www.ilse.nl bijvoorbeeld) hoort.

Je gaat naar de eigenschappen van je netwerkinstellingen. Daar bij de eigenschappen van je TCP-IP kun je de primaire en de secundaire DNS instellen. Welke getallen dat zijn moet je even opzoeken op de website of in de papieren van je internetprovider.

Hoe je bij de eigenschappen van je netwerkinstellingen komt verschilt een beetje per Windowsversie.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 15:42 ]

Verwijderd

is niet gewoon je internet explorer "stuk" gegaan tijdens de crash?

check dat op deze manier: open internet explorer en ga naar http://62.69.162.200

Indien je de volgende foutmelding krijg:
400 - Unknown host on this server
You or your user agent sent a request to this server that it cannot process. This is because the request that you sent is for a server named 62.69.162.200 on port 80, and that hostname is not known to this server.
ligt het aan de DNS instellingen zoals hierboven is aangeven, indien je deze foutmelding niet krijgt ligt het (waarschijnlijk) aan je internet explorer.

Als het aan je DNS instellingen ligt kijk dan eens naar deze howto http://www.col.com.ph/network.html denk er wel aan dat je de dns servers van je provider moet invullen en niet de hier aangegeven servers (202.72.78.189)

mocht je niet met windows 9x werken zoek dan in google op "dns settings howto winxp" en vervan winxp voor je os

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost @home bleek opeens weer een ander DNS nummer te gebruiken, topic mag wel gesloten worden.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:54
Tjonge...

Kun je niet gewoon ip van je server instellen bij je DNS, dan ben je toch klaar voor altijd?
Meeste routers routeren ook gewoon DNS.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 18:52:
Het is opgelost @home bleek opeens weer een ander DNS nummer te gebruiken, topic mag wel gesloten worden.
En daar is dus DHCP voor ;)
Case closed, volgende keer iets meer zelf onderzoeken.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.